Permalänk
Medlem

Ladda hem mitt spel! (Freeware)

http://thepiratebay.org/torrent/4933804/Typing_for_your_life_(Freeware)

http://img15.imageshack.us/i/typingfor.jpg/

This is a pc-game which I made myself, using the game-engine HGE for c++. You can think of the game like a "Typing of the dead"-clone.
Soldiers are appearing and they are going to try to kill you, unless you type them to their death! The faster and longer strings you type, the more points you earn and the longer you will be able to stay alive.

It was made for a high-school (in Sweden high-school is virtually the same as University) course in game-development.

The game has been approved by the course responsible, but I've a personal goal of improving it when I find the time for it. Optimizing some code and above all improving some of design concepts of the code. This is nothing that really affects performance and will not even be noticeable to the end-user.

Some issues & coming features:

After having edited phrases, you need to restart the game (which goes really fast). This is mostly due to a design mistake made by yours truly in an early stage. A mistake which I'd like to correct when I've got time and then I will do a major redesign of the class-handling, instead of just submitting a fix right now.

You can edit and create new phrases with a length of one character, however this will crash the game. In a future release I will make it impossible to make shorter phrases than say 8 characters. Short phrases will get you higher scores since you can type them faster.

To some annoyance, if more than one word begins with the same character, the word being "chosen" is the one kept at the later "spot" in the vector. This might at some occasions confuse the player (as it have done to myself on numerous occasions).

I would also like to add another difficulty level, since the only one which is now available is rather intense and most players will be killed within a minute.

Feel free to speak you mind what your thoughts on the game is. It is more or less why I'm submitting it here - to get opinions, ideas and thoughts of what to improve.

Thank you and game on!

Jag gjorde en copy-paste från det jag skrev på TPB, det gick snabbast så. Jag har, som jag nämner i texten ovan, lite grejer som jag vill jobba på när jag har tid. Nu ser jag dock fram emot en ledig helg.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk

jag fick panik hann inte med att skriva hehe.

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk

Jag antar att du går på högskola. Det översätts till college, inte high-school. Kan vara bra att veta. Var pluggar du?

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prizephitah
Jag antar att du går på högskola. Det översätts till college, inte high-school. Kan vara bra att veta. Var pluggar du?

BTH, jag blir klar med min kandidat i sommaren. Att testa göra dataspel var bara ett sidospår för mig som jag läste samtidigt med mitt kandidatarbete/projektarbete.

Men jag skrev ju att högskola i Sverige betyder universitet, vilket typ är samma. High-school i US motsvarar väl vårt gymnasie om jag inte missminner mig.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeluxXxe
Men jag skrev ju att högskola i Sverige betyder universitet, vilket typ är samma. High-school i US motsvarar väl vårt gymnasie om jag inte missminner mig.

Precis. Men som sagt översätts högskola till college, och vissa "högskolor" (typ Chalmers) har ju universitetsstatus och då heter dessa university på engelska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeluxXxe
Men jag skrev ju att högskola i Sverige betyder universitet

Nej, du skrev att gymnasie är ungefär detsamma som universitet. Högskola och high-school har inget med varandra att göra. High-school motsvarar gymnasieåren och därefter är det högskola (college) eller universitet (university) vi läser på, om vi inte läser på komvux (municipality adult education).

Tycker spelet kändes ganska solitt iaf, ingen B-känsla på skrivande och skärmuppdateringar. Grafiken hinner man inte se så mycket...

Permalänk
Medlem

Spelet kraschar när jag ändrar om meningarna, har windows 7 build 201

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Fungerade bra här på Vista.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Nej, du skrev att gymnasie är ungefär detsamma som universitet. Högskola och high-school har inget med varandra att göra. High-school motsvarar gymnasieåren och därefter är det högskola (college) eller universitet (university) vi läser på, om vi inte läser på komvux (municipality adult education).

Ja, du har helt rätt. Dåligt ordval av mej, men ville inte skriva university eftersom det är en högskola jag läser på och inte ett universitet, även om skillnaden är hårfin.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Spelet kraschar när jag ändrar om meningarna, har windows 7 build 201

Okay, jag har utvecklat spelet i Vista64bit, men det är även testat på Vista32 och Xp 32. Kraschar det vid startup eller?

Framtida planer är att vidareutveckla spelet med granater, som soldaterna kan kasta. Lösa problemen nämnda i den engelska texten ovan samt att kanske lägga till en gamemode som handlar mer om reflexer och trycka rätt knapp. T.ex. att fiender rör sig snabbt som attan från vänster till höger och endast har en bokstav som ska skrivas.

I nuläget är allt bilder, men man skulle kunna tänka sig att man skulle kunna använda partikeleffekter för blod/eld/rök.

BTW, någon som lyckats slå Highscore med multum?

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeluxXxe
Text of DOOM

Nä, när man ska skriva ordet så kraschar spelet på första bokstaven. Har x64 btw.

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

1859 är mitt nuvarande rekord

Permalänk
Medlem

1965 här

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Jag fick 30.000+ nånting sen slutade jag.
(Ändra dictonary.txt till att bara innehålla en rad, med 2st a)

"aa"

Sen är det bara hålla in A och vänta (:

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prizephitah
Jag antar att du går på högskola. Det översätts till college, inte high-school. Kan vara bra att veta. Var pluggar du?

Ja, svårt det där med begreppen. Kungliga Tekniska Högskolan blir Royal Institute of Technology på engelska. Samtidigt som de själva säger att KTH är det största tekniska universitet.

Finns ingen direkt förklaring mellan skillnaderna och begreppen vad jag har hittat.

Jag brukar översätta högskola till University College enligt Högskolan Dalarnas förklaring.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

skoj spel
dock så kommer jag inte speciellt långt :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Ja, svårt det där med begreppen. Kungliga Tekniska Högskolan blir Royal Institute of Technology på engelska. Samtidigt som de själva säger att KTH är det största tekniska universitet.

Finns ingen direkt förklaring mellan skillnaderna och begreppen vad jag har hittat.

Jag brukar översätta högskola till University College enligt Högskolan Dalarnas förklaring.

Går själv på KTH. KTH är ett universitet. Främsta skillnaden är att universitet har generell rätt till forskningsnivå på utbildningen. Se länk: Wikipedia

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Medlem

Grymt spel!

Permalänk

3500 med standardorden. Det är lite jobbigt att man inte kan se mellanslagen, fundera på att ha någon typ av visuell indikator för mellanslag (kanske en punkt i mitten).

Vart är källkoden? Proprietära gratisspel är omoraliska.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
3500 med standardorden. Det är lite jobbigt att man inte kan se mellanslagen, fundera på att ha någon typ av visuell indikator för mellanslag (kanske en punkt i mitten).

Vart är källkoden? Proprietära gratisspel är omoraliska.

Jag lade faktiskt till "_" (understreck) för att visa mellanslag i en tidigare version. Men jag tyckte faktiskt inte att det blev bättre och risken fanns att det istället bara skulle lura användarna. 3500 är det bästa jag hört än. Har klarat ca 2000p själv med standard-orden.

Källkod kommer upp när jag haft tid att bättra till de momenten som nämndes i trådens första inlägg. Läser 200% nu under sommarens första fem veckor, så det kan nog ta ett tag kanske.
Jag har dock för mej att kursansvarig skulle lägga upp alla projekt på:
http://www.gamesbystudents.se/

Så det finns en eventuell risk att jag inte hinner ändra min kod innan dess.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Coolt

Högskola: College University btw

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

3914 ale ale ale

I love this game!

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saturday_sun
Högskola: College University btw

Jag tror jag reviderar mitt svar. Det verkar inte finnas någon tydlig differens mellan högskola och universitet i det engelska språket. Båda översätts till university, och båda översätts till college. Lokala variationer kan förekomma.

Permalänk
Medlem