Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
sweet, vart då? finns det ett till?

själv blev jag blåst på 1600kr för ett GTX280

skulle citera 2good4you också, men hans inläg var så jäkla långt, aja

fick det igentligen till extrapris, hade problem med mina ati kort, o ville lämna tilbax dom, och pga strulet med i princip alla ati kort jag köppt från dom så fick jag rabat

fick 4k för mina 2 4850 o köppte sen 285gtx för 2100kr

är nog därför jag gillar komplett så mkt, riktigt grym support

nu kommer säkert många ati idioter klaga men men, kör hårt

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spill
Varför, varför tar du alltid dig till denna metod i diskussioner? Du sätter dig själv på en högre pall än andra och hävdar bestämt att du vet bäst. Visst, jag vet och tycker att du har rätt i många, om inte de flesta fall, men det är ändå en förbannat onödig grej att dra fram gång på gång. Det är inte precis den första tråden jag sett det i Sledgehammer, och är det inte den största anledningen till att du blivit bannad från SweC, inte en utan två gånger. (vissa får tydligen komma tillbaka hur många gånger som helst) Kan du ens stava till ödmjukhet? Pratar du likadant med dina vänner i verkliga livet, om du har några, som DU tycker är mindre vetande.

Du ser dig själv som objektiv, men är du verkligen det? Så fort det skrivs något negativt om AMD/ATI så dyker du som en hök efter en duvunge. Om du är fanboy eller ej vet jag inget om, men att du hatar Intel och nVidia är det ingen tvekan om. Du har själv skrivit att du inte skulle köpa ett nVidia graffe om det var det sista kortet på planeten. Får mej att undra var allt detta hat kommer ifrån och jag ställer samma fråga till dej som du ställde till någon, får du betalt av AMD. Om svar ja, hur mycket.

EDIT: Ber verkligen om ursäkt för OffT.

Varför tror du det gäller vissa medlemmar? Det är sådana som själva är nVidia-fanboys som skall tjafsa emot konkret fakta. Det sätter inte mig på en högre pall bara för att jag kan läsa ett test och argumentera för det, även om jag ber vissa att skaffa sig kompetens när dom fortsatt vräker ur sig rent skitsnack när man lugnt och sansat försökt påvisa ett visst resultat med tester t.ex (då det har en förmåga att bli personligt istället för en diskussion på teknisk nivå). I detta fall gällande tean så är det han som fört en otrevlig ton från första början, och inte jag. Svar på din fråga är att jag har många vänner som inte beter sig så. Och i dom få fall vi snackar datorer så får väl jag mest frågor eller om jag kan hjälpa dom med något, annars är det väldigt lite dator-snack överhuvudtaget. Jag får anta att det är jag som är bland dom mest entusiastiska inom det område inom datorer bland mina vänner.

Tillbaka till tean, så minns jag bland det första citatet där han skrev att man var en insnöad fanboy för att jag skrev att ett Core i7 system ELLER ett Phenom II system är att föredra framför Core2 till en uppsättning med dubbla grafikkort för att utnyttja det/dom fullt ut. Man fick inte rekommendera Phenom II framför Core2, trots att man skrev Core i7. Du kanske förstår själv, och det är uppenbart varför han söker sig till mina inlägg. Sök gärna och se, samt se gärna historiken i tråden, och även att jag oftast eller alltid strykt det jag skrivit med länkar i dom fall där det behövdes.

Det är rätt tröttsamt när man hänger lite tid då och då på forumet att se hur missvisande vissa skriver för att dom är entusiaster åt en produkt/märke. T.ex att ATI kort låter som jetplan och att nVidia är tysta. Faktumet är tvärtom. Mer pris/prestanda hos ATI korten. Dom har få nackdelar helt enkelt, medans en stor nackdel som jag ser är att optimera Crossfire snabbare för speltitlar. Perosnligen spelar jag inga spel alls, men att se hårdvara varann och vad som är ett bra köp och hur dom skiljer varandra är väl lite av ett intresse där det kort/den processor som är "bäst" i sin klass/avseende vinner.

kalle@anka, Det är givetvis ett superkap om du frågar mig.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk

Fortsätt inte nu, sätt punkt där eller ta det i PM grabbar.

Permalänk
Avstängd

Troll....

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Bla bla..upprepningar,självhävdelse,hybris...bla bla[/B]

För att gå till hårdvarusaken: Bevis bördan ligger alltid på åklagarens sida,d.v.s dej .Du påstår att siten ifråga är köpt,då är det inte jag som ska leta upp dom s:k "bevisen".

Dina bevis:

Hänvisning till kommentarer på ett forum...ej hållbart

Hänvisning till att du suttit och ugglat på ett forum i en evighet +"har varit med länge"...ej hållbart

Hänvisning till andra medlemmar på sweclockers...ej hållbart

Att du sedan,som framkommit senare av andra som orkat gräva i sök funktionen,hyser ett mer eller mindre hat mot Nvidia får dej ju inte att verka mer trovärdig precis.

Tvärtom så svärtar det ner din "objektiva" och "opartiska" flagga rätt rejält.Den som du viftar med så ivrigt så fort någon ifrågasätter din s:k neutralitet.

Du kanske är Sweclockers egen lilla Charlie Demerjian?

Vad är det som är så suspekt med resultatet på hardOCP. Ett orginal 4890 har c:a 10-20 % högre prestanda än ett oöverklockat 4870/260 lite beroende på spel.Det går lätt att klocka upp 4870/260 till att få en över 10% prestanda ökning och därmed lika med 4890(högre om man extrem klockar)...finns inget konstigt med det alls.

Jag kan inte förstå varför du ens hänger på Sweclockers.Dom har ju haft några recensioner som inte har överens stämt med en del resultat från dina kära "husgudar" Anandtech.I din värld så måsta ju även Sweclockers vara köpta då?

Till lite mer personliga saker:Jag har träffat en del personer som dej på andra forum(inte bara hårdvarurelaterade).Det ni har gemensamt är att ni har alldeles för stort självhävdelse behov. Ni kör alltid med samma gamla trötta,"jag som varit med länge","mina åsikter/resultat/värderingar är dom rätta"...Dags att vakna upp och inse att ett forum är en samlingsplats för många åsikter och inte till för självbekräftelse eller att försöka trycka ned andra.

Jag kan ju inte säga att jag blev förvånad när jag hörde att du blivit avstängd tidigare...vissa lär sej aldrig...

Jag tycker uppriktigt synd om dej om du beter dej på samma sätt ute i det verkliga livet.....då måste du vara väldigt ensam.

Jag tycker allt är sagt nu.Är det något mer du vill diskutera så ta det över PM

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tEan
För att gå till hårdvarusaken: Bevis bördan ligger alltid på åklagarens sida,d.v.s dej .Du påstår att siten ifråga är köpt,då är det inte jag som ska leta upp dom s:k "bevisen".

Vad är det som är så suspekt med resultatet på hardOCP. Ett orginal 4890 har c:a 10-20 % högre prestanda än ett oöverklockat 4870/260 lite beroende på spel.Det går lätt att klocka upp 4870/260 till att få en över 10% prestanda ökning och därmed lika med 4890(högre om man extrem klockar)...finns inget konstigt med det alls.

Jag kan inte förstå varför du ens hänger på Sweclockers.Dom har ju haft några recensioner som inte har överens stämt med en del resultat från dina kära "husgudar" Anandtech.I din värld så måsta ju även Sweclockers vara köpta då?

Till lite mer personliga saker:Jag har träffat en del personer som dej på andra forum(inte bara hårdvarurelaterade).Det ni har gemensamt är att ni har alldeles för stort självhävdelse behov. Ni kör alltid med samma gamla trötta,"jag som varit med länge","mina åsikter/resultat/värderingar är dom rätta"...Dags att vakna upp och inse att ett forum är en samlingsplats för många åsikter och inte till för självbekräftelse eller att försöka trycka ned andra.

Jag kan ju inte säga att jag blev förvånad när jag hörde att du blivit avstängd tidigare...vissa lär sej aldrig...

Jag tycker uppriktigt synd om dej om du beter dej på samma sätt ute i det verkliga livet.....då måste du vara väldigt ensam.

Jag tycker allt är sagt nu.Är det något mer du vill diskutera så ta det över PM

Allt är sagt för längesedan innan du kom och stökade ner, och som vanligt citerar mig och skall tjafsa om något som du ALDRIG kommer någon vart med.

Jag har understrukit allt med länkar till det jag säger utom HardOCP som har vart en nVidia-site. Det skal tolkas som ett påstående från mig. Om du väljer att tro på det eller inte skiter jag fullständigt i, då jag knappast har som hobby att hitta på saker. Gör en sökning och se om jag är ute efter bråk eller att driva med folk på forumet så kanske det säger dig något. Vad har du själv för bevis på att dom inte skulle varit det. Det är en stor busniess för bl.a nVidia att se till att siter ska vara opartiska. Hur många dom är, eller vilka dom är vet man inte. Men man har fått höra från fler där dom ska testa just utvalda spel, och undvilka vissa spel där ATI korten är bättre, använda vissa specialoptimerade timedemos. Det är inte första gången nVidia håller på med fula metoder, och detta verkar du inte känna till.

Du är du som börjat bete dig riktigt dumt men din förbannade fanboyism och som jag också tog exempel på, och det är inte jag som har problem med folk (förutom hysteriska fanboys som jag mer än gärna argumenterar emot).

Du har fortfarande inte svarat på mitt inlägg, det tycker jag är riktigt svagt. Troligtvis kan du inte. Jag har även prestenterat det mesta i mitt föregående inlägg. Erfarenhet och kompetens har fortfarande den viktigaste faktorn, och i ditt fall där du allid är den tjafsiga typen förstår jag att du känner dig totalt överkörd, men försöker dölja det. Du kallar det för självhävdelse, medans jag kallar det att representera fakta från siter och skriver lite text till det, som du tolkar personligt, och tja kanske blir personligt med någon som aldrig inser och någon som inte har någon teknisk argumentation. Du är smått otrolig du. Det finns en likhet med dig, Pantheus och McVit, ni är samma typ av extrema fanboy. Det är slut på allt sketsnack från er. Du går även in på mig som person för att det börjar brista i annat Jag har inga som helst problem där ute i livet. Tyvärr har jag inte stött på någon i verkliga livet som är så otroligt dum som du, och på ett forum som jag i genomsnitt kastar 10min på lite då och då, så är jag väldigt trött på att se sådana som du som inte kan bete sig. (Du började provocera HELT UTAN ANLEDNING, och det kommer du få äta upp sålänge som du fortsätter som du gör). Det handlar inte om att inte respektera andras åsikter, men det gör du verkligen inte själv. Min åsikt påstår jag inte ska vara mer värd än någon annans, men en annan femma är att fakta talar för sig själv, och det brukar jag gå efter, precis fakta. Du kanske ska slå upp ordet. Jag står fortfarande fast vid det jag skrivit, och är det något av det som inte stämmer, så försök motbevisa det i detalj:

Citat:

Till saken, både HD4890 och GTX285 är ytterst grymma kort, där jag personligen utan tvekan skulle tagit HD4890, då man får ett sådant för ca 2200Kr, mot över 3000kr för ett GTX285 med marginell prestandaskillnad. Definitivt så är HD4890 mycket snabbare för sitt pris.

Citat:

Enligt dig? Jag jämför vad man får för pengarna, därför kan man i det avseéndet jämföra olika modeller hur som helst. "Vi"? Du är du, andra är andra. Sen finns det en uppsjö av tester som påvisar olika resultat. Crossfire skalar bättre än SLI. När det skalar gäller samma sak för SLI, dvs att det behöver stödjas för att utnyttjas.

Citat:

Läser du vad jag skriver? Jag har inte påstått att HD4890 är den snabbaste GPU'n. Dock så plockas den officiellt och binnas högre av AMD och ges till partners, för att säljas som HD4890 1GHz, eller OC/Black Edition. Dom finns och är sådana stock till ett fortfarande marknant lägre pris än GTX285. Finns det ett GTX275 som är snabbare än ett GTX285 för ett bättre pris så köper man hellre det som konsument, för det är ingen som vill betala mer för något som inte är bättre.

Citat:

Sen handlar det inte om att veta bäst, oavsett om man sitter bakom mycket kompetens eller inte (vilket dock alltid är en fördel att ha), utan att se på resultat opartiskt och från tillförlitliga siter och väga in helhet. Hur Crossfire och SLI skalar ska tilläggas att det är svårt att bedömma, för det varierar hela tiden, helt beroende på vad för spel som testas och vad för spel som AMD/nVidia optimerat för. nVidia är duktiga på att försöka ordna fram stöd något snabbare, medans Crossfire har mer potential för att skala bättre.

Efter detta för att jag själv fått erfara att HardOCP har haft mycket tveksamma resultat så ber jag dig om ett annat test än just från dom, och det tål du inte, trots att jag har två tester som stryker det jag sagt, och du tar det på så allvar att du drar in personliga skrifter:

Urpsrungligen inskrivet av tEan

Citat:

Tänk vad överraskad jag är att du skulle säja att det är en nVidia sponsad sida!(Obs väldigt mycket ironi)...du blir bara patetisk

Du får gärna ha din syn på saker o ting så länge du inte försöker pracka på andra dina s:k "sanningar".

Att du har "varit med länge" säger absolut ingenting. Katolska kyrkan har oxå "varit med länge" och dom har(precis som du) en väldigt enögd syn på många saker.

Men seriöst,det är väldigt svårt att ta dej på allvar.Och vill du inte bli behandlad som en "fanboy" får du sluta att bete dej som en.

Edit:Är det där ditt "bevis" på att hardocp är nvidia paidoff???...snälla sluta,du gör verkligen bort dej!

Snacka om korkat beteende. Troll...

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Lägger ni märke til i min signatur att jag har gtx275 i sli ..... jag har det för det presterar som 1 stk gtx295 men är en tusnlapp billigare...och sen presterar dom överlockade bättre än överclockade 4890 kort inte för att dom är snabbare i stock för det är dom inte utan dom kan klockas upp bättre och är billigare så sli verkar som det är bättre än crossfire också...kanske inte skalering men i mätbar prestanda i scenarion som vantage eller performance test 7 och liknande...
Den här diskussionen är det roligaste patetiska jag sett på SC tror jag, ge den en sticky så alla kan skratta livet ur sig....specielt om d erotiska anspelningarna mot ati jag gillade dom skarpt...och til sist jag tar tilbaks det jag skrev förut NVIDIA ÄR BÄST OCH BILLIGAST och ger BANG FOR THE BUCK !! ROFLMAO

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad ni försöker bevisa men jag håller med om att man inte kan stödja sig på ett enda test utan man bör i alla fall kolla runt på 4-5 ställen. Kan inte någon som orkar göra det och posta resultaten så får vi fler tester som kan ge några vettiga resultat tillsammans ?

Och en sak till, är två tester helt olika måste man kolla noga vad det kan bero på och i värsa fall utesluta dessa två och ta två nya siter. Men vi borde väl ha en top 5-lista på populära testsiter. En poll kanske?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

nån som vet var man kan köpa just detta kort, de verkar inte finnas nån stans

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Lägger ni märke til i min signatur att jag har gtx275 i sli ..... jag har det för det presterar som 1 stk gtx295 men är en tusnlapp billigare...och sen presterar dom överlockade bättre än överclockade 4890 kort inte för att dom är snabbare i stock för det är dom inte utan dom kan klockas upp bättre och är billigare så sli verkar som det är bättre än crossfire också...kanske inte skalering men i mätbar prestanda i scenarion som vantage eller performance test 7 och liknande...
Den här diskussionen är det roligaste patetiska jag sett på SC tror jag, ge den en sticky så alla kan skratta livet ur sig....specielt om d erotiska anspelningarna mot ati jag gillade dom skarpt...och til sist jag tar tilbaks det jag skrev förut NVIDIA ÄR BÄST OCH BILLIGAST och ger BANG FOR THE BUCK !! ROFLMAO

Du skriver som en CS-fjortis.

Vad sägs om att korrekturläsa och formulera sig som en intelligent individ? Då kanske man faktiskt hade tagit dig seriöst.

Men du kanske är ironisk, hoppas det i alla fall.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av znirreoc
nån som vet var man kan köpa just detta kort, de verkar inte finnas nån stans

Är det inte ett:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=461257

Om inte så ber jag om ursäkt för ev förvirring.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Du skriver som en CS-fjortis.

Vad sägs om att korrekturläsa och formulera sig som en intelligent individ? Då kanske man faktiskt hade tagit dig seriöst.

Men du kanske är ironisk, hoppas det i alla fall.

Jag tycker det är så roligt att reta upp dom här unga hyenorna ibland ett par sånna här inlägg så slåss dom som djur i flera dar sen ! jo ... ja... entusiaster kallas det visst *lol* men .. dator entusiaster ? .... njae..jag tror dom bara använder forumen för att hitta nån att besserwissa lite på ibland. Stavningen kommer ifrån min norska ådra