Permalänk
Medlem

Fick ett trevligt PM

Från Crapgame som lyder som följer:

Hej! Jag vill att du genast tar bort dina islamofobiska, och ogrundade, anmärkningar i din signatur. Vidare vore det fördelaktigt om du ändrade din bild som nu föreställer den Israeliska flaggan. Davidstjärnan är ju, tematiskt sätt, ekvivalent med en svastika eller hammaren och skäran, som du väl vet.

Mvh / Johan

Jag anser inte att min signatur är islamofobisk och föresten fobi är en irrationell rädsla och det är snömos att använda en sån beteckning på folk som inte tycker om vad Islam står för.

Sen att blanda in Israels flagga?

Ang uppgiften om hur många terrordåd som skett sen 9/11 finns här http://www.thereligionofpeace.com/

Vad tycker ni?

Permalänk

Är crapgame någon moderator eller vad? Annars är det väl bara ignorera honom, verkar ju inte vara alltför balanserad individ.

Sen kan man ju fråga sig om oro över sharialagar i Sverige är särskilt rationell. Det finns en hel del redan införda lagar som vore mer aktuellt att oroa sig över.

Permalänk
Medlem

sharia lagar gör så man vid stöld kan bli av med en hand, APB anser fildelning vara ren och skär stöld;)

EDIT: /ignore Crapgame

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Hahaha dumma dig som har en israelflagga som bild =D Är ju exakt samma sak som svastikan

Permalänk
Medlem

Anser du att den där hemsidan är en trovärdig källa? Ren sörja givetvis.

Islam "står" inte för våld eller för terrorism, lika lite som någon av de andra religionerna, i sig, gör det. Vad beträffar deras olika doktriner så rättfärdigar det nya testamentet våld i större utsträckning än vad koranen gör.

Att ta ställning för israel är som att ta ställning för nazisternas Tyskland eller Stalinisternas Ryssland, dvs Israel sysslar med etnisk rensning.

Om du tvivlar kan du alltid läsa några sidor ur en historiebok.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crapgame

Om du tvivlar kan du alltid läsa några sidor ur en historiebok.

inte en svensk historie bok iaf:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
inte en svensk historie bok iaf:p

När läste du senast en historiebok? Slå på Deir Yassin, i NE, eller i index på någon universitets bok t.ex Epos.

Permalänk

Ni är söta bägge två.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crapgame
Anser du att den där hemsidan är en trovärdig källa? Ren sörja givetvis.

Islam "står" inte för våld eller för terrorism, lika lite som någon av de andra religionerna, i sig, gör det. Vad beträffar deras olika doktriner så rättfärdigar det nya testamentet våld i större utsträckning än vad koranen gör.

Att ta ställning för israel är som att ta ställning för nazisternas Tyskland eller Stalinisternas Ryssland, dvs Israel sysslar med etnisk rensning.

Om du tvivlar kan du alltid läsa några sidor ur en historiebok.

så klart det gör, precis som all religion. när det väl kommer till kritan är det våld och död det står för.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crapgame
När läste du senast en historiebok? Slå på Deir Yassin, i NE, eller i index på någon universitets bok t.ex Epos.

att Israel ibland ägnar sig åt förtryck utav araber(tjaffsa inte för mkt om detta, då dyker saddam upp:p) är väl hyffsat kännt, men var Deir Yassin det värsta du kunde hitta?:p

EDIT: varför är det alltid svenskar som bestämmer vad invandrare tar illa upp av? ingen arab verkar ha klagat på flaggan, eller?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crapgame
Anser du att den där hemsidan är en trovärdig källa? Ren sörja givetvis.

Islam "står" inte för våld eller för terrorism, lika lite som någon av de andra religionerna, i sig, gör det. Vad beträffar deras olika doktriner så rättfärdigar det nya testamentet våld i större utsträckning än vad koranen gör.

Att ta ställning för israel är som att ta ställning för nazisternas Tyskland eller Stalinisternas Ryssland, dvs Israel sysslar med etnisk rensning.

Om du tvivlar kan du alltid läsa några sidor ur en historiebok.

Vad är det du vill folk skall läsa i en historiebok? Svensk järnvägshistoria? Franska revolutionen? Hittar tyvärr inget om att Israel sysslar med etnisk rensning. Vilket inte är så konstigt då det inte är direkt fakta, utan mer sådant som fanatiker säger.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Att er samlade kunskapsnivå är den ni har uppvisat här är anledningen att jag aldrig skulle få för mig att skapa en tråd i ett forum av den här sorten.

Permalänk
Entusiast

Så mycket idioti...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Hurvida din avatar eller signatur är stötande eller inte låter jag er diskutera. Men att hänga ut en annan medlem som skickat ett PM känns rätt fel och som en kniv i ryggen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crapgame
Att er samlade kunskapsnivå är den ni har uppvisat här är anledningen att jag aldrig skulle få för mig att skapa en tråd i ett forum av den här sorten.

Nä, uppenbarligen är det bättre att skicka korkade PMs till folk som inte innehåller någon sorts logik över huvud taget.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Det brukar vara så att om man är helt säker på att man har rätt så är alla som tycker annorlunda idioter.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Avstängd

Då jag inte ser något fel på både svastikan och hammaren och skäran som symbol, så har jag ännu mindre problem med davidsstjärnan.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Det verkar inte som att Crapgame har tillräckligt med mackor för en picknick...

Permalänk
Medlem

Men olirc, du måste väl ändå förstå att din signatur och avatar kan ses som stötande av andra medlemmar?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Men olirc, du måste väl ändå förstå att din signatur och avatar kan ses som stötande av andra medlemmar?

Hur kan den vara stötande? Skulle du tycka den spanska flaggan va stötande? Det är en jäkla flagga

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Hur kan den vara stötande? Skulle du tycka den spanska flaggan va stötande? Det är en jäkla flagga

Hehe nä verkligen inte! Men jag menar bara på att det finns ju folk som kan tycka det är stötande, och då är det ju.... stötande? Om folk stör sig på det

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Entusiast

Varför kan inte bara trådskaparen stå för att han är ismalofob (eller kanske xenofob?) istället för att gömma sig bakom en fasad av att inte tycka om extremism?. Hade det varit fallet hade trådkaparen haft en lista på samtliga terrordåd som skett i världen och inte bara de från islamistiska extremister.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snutte
Men att hänga ut en annan medlem som skickat ett PM känns rätt fel och som en kniv i ryggen.

Håller med.
Sen verkar det som olirc här på forumet är lite rädd för islam. Undrar vad som hänt i hans barndom...

Kan ju inte låta bli att tillägga att jag tycker det är så himla löjligt av folk i stan som går runt med en t-shirt som hyllar israeliska armen för att enbart indirekt provocera palestinier/araber. Detta i samband med israels offensiv riktad mot palestinierna, för några månader sedan.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greywolfer

Kan ju inte låta bli att tillägga att jag tycker det är så himla löjligt av folk i stan som går runt med en t-shirt som hyllar israeliska armen för att enbart indirekt provocera palestinier/araber. Detta i samband med israels offensiv riktad mot palestinierna, för några månader sedan.

Tycker det bara är bra, fanatiker kan behöva nått att klaga på lite då och då

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Även om jag inte helt håller med Olirc tycker jag att han ska få ha avataren och signaturen, fastän någon kan anse den vara stötande!

MEN! Fyfan va fult att hänga ut någon sådär! Om det är någon som skickar ett PM åt dig med annan åsikt än en diskuterar man det i det formatet och postar inte ett privat meddelande inför allas åsyn!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Men olirc, du måste väl ändå förstå att din signatur och avatar kan ses som stötande av andra medlemmar?

Allt kan anses som stötande idag. Frågan är om man behöver ta hänsyn till det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Varför kan inte bara trådskaparen stå för att han är ismalofob (eller kanske xenofob?) istället för att gömma sig bakom en fasad av att inte tycka om extremism?. Hade det varit fallet hade trådkaparen haft en lista på samtliga terrordåd som skett i världen och inte bara de från islamistiska extremister.

Att säga att någon är islamofob för att man inte tycker om religiösa fanatiker som bombar sönder det mesta är lite som att säga att man har fobi för kristendomen för att man avskyr KKK.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Men olirc, du måste väl ändå förstå att din signatur och avatar kan ses som stötande av andra medlemmar?

Cloudstone, jag känner mig kränkt av din avatar. Den är... läskig.
Och det där med music makers och dreams. Faktum är att jag förlorade en flickvän till en jäkla musiker. Bort med signaturen. BORT! Usch...

Eller så skärper man sig och tar inte illa upp av vad andra har som avatar eller signatur.
Känner man för att diskutera ämnet så startar man en tråd om, t.ex. islam och islamofobi, och bjuder in personen man stör sig på. På ett vänligt sätt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Även om jag inte helt håller med Olirc tycker jag att han ska få ha avataren och signaturen, fastän någon kan anse den vara stötande!

MEN! Fyfan va fult att hänga ut någon sådär! Om det är någon som skickar ett PM åt dig med annan åsikt än en diskuterar man det i det formatet och postar inte ett privat meddelande inför allas åsyn!

Blir man påhoppad så ser jag inget fel i att man visar upp det.
Då tänker folk mer än en gång på vad de skriver i sina PM.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Blir man påhoppad så ser jag inget fel i att man visar upp det.
Då tänker folk mer än en gång på vad de skriver i sina PM.

Blir man påhoppad anmäler man det till en moderator och får personen avstängd. Jag skulle dock inte kalla det där ett påhopp. Efter att Olirc och Crapgame diskuterat det en tid och inte kommit till någon lösning skulle det kanske kunna rättfärdigas att ta upp det såhär, men inte efter ett enda PM. Det är rätt klart, i alla fall som jag ser det, att Olirc inte var ute efter en debatt utan att visa vilket idiotiskt PM han fick.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Allt kan anses som stötande idag. Frågan är om man behöver ta hänsyn till det.

Ja det verkar inte som olirc tar hänsyn till det alls. Riktigt barnslig attityd om du frågar mig. Jag ska nog ha som avatar USAs flagga, sen som signatur; NEVER FORGET 9/11! Eller nåt sånt. Bli en såndär, riktigt mysig forummedlem, den som alla tycker om att diskutera med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Cloudstone, jag känner mig kränkt av din avatar. Den är... läskig.
Och det där med music makers och dreams. Faktum är att jag förlorade en flickvän till en jäkla musiker. Bort med signaturen. BORT! Usch...

Eller så skärper man sig och tar inte illa upp av vad andra har som avatar eller signatur.
Känner man för att diskutera ämnet så startar man en tråd om, t.ex. islam och islamofobi, och bjuder in personen man stör sig på. På ett vänligt sätt.

Ja jag håller med dig, det är lite löjligt att ta illa upp från en flagga och en signatur. Det verkar dock som olirc lever i total ignorans, i en annan värld, för han verkar inte kunna förstå att hans signatur och avatar, samt hans ton i tråden kan anses provocerande, eller så trollar han bara och tycker om att provocera.

Men självklart ska han få ha dom sin signatur och avatar, men precis som Zotamedu skriver så bör han då stå för sina åsikter som islamofob istället för att gömma dom.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snutte
Hurvida din avatar eller signatur är stötande eller inte låter jag er diskutera. Men att hänga ut en annan medlem som skickat ett PM känns rätt fel och som en kniv i ryggen.

I agree! Nått som skickas i PM är tänkt att vara privat. Gillar man det inte tar man upp det med en moderator. Man försöker inte hänga ut någon offentligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Varför kan inte bara trådskaparen stå för att han är ismalofob (eller kanske xenofob?) istället för att gömma sig bakom en fasad av att inte tycka om extremism?. Hade det varit fallet hade trådkaparen haft en lista på samtliga terrordåd som skett i världen och inte bara de från islamistiska extremister.

Som sagt innan, en fobi är en irrationellt stor rädsla för något. Vi vet inte ens om olirc är rädd för islam. Dessutom gör inte andra terrordåd de som är gjorda i islams namn bättre. Varför får man inte fokusera på ett problem itaget? Han valde islamistiska terrordåd. So what? Nån annan väljer israeliska, en tredje väljer att värna om djurens rätt. "- Men du, tänk på kriget och svälten i blablabla som är mycket värre! Hur kan du lägga energi på djurs rättigheter när det här finns?!" Låt folk välja sina egna strider.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?