Hyra ut spel servrar

Permalänk

Hyra ut spel servrar

Hej sweclockers

Jag har tänkt att starta en hemsida där jag hyr ut gratis spelservar, så som cs server, vent server m.m.
Jag har läst litegranna i licenargement och där står det att man inte får tjäna pengar på deras programvara utan att få någon sorts licens.

Nu till frågorna.
Får jag hyra ut servrar gratis eller måste jag ha någon sorts licens?
Jag hade tänkt att ha en del på sidan där man kan donera till sidan för att kunna hålla uppe sidan och servrarna, får man göra så eller bryter det åt att man inte får tjäna pengar på deras program vara?

MVH Andersson

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |

Permalänk
Medlem

Asså det låter ju som en helt okej ide och du kommer få gott om folk som nappar, och om du lägger upp en donationssida kommer säkert några att donera, men vill du att fler ska göra det ska du nog försöka skapa någon liten community runt servrarna? Med tävlingar och sånt, då kommer fler att donera och hjälpa dig hålla igång servrarna !!

Visa signatur

ASUS M4N72-E 750A || AMD Phenom II x2 3.1 GHz clockad: 3.5 GHz || 2st Corsair Dominator 2Gb 1024MHz || ASUS EN9800GT 1Gb || Cougar 550W || Samsung Spinpoint 1TB

Permalänk
Inaktiv

Ehm, svarade du inte på din egen fråga? Har du ingen tillåtelse från programvarutillverkaren, så får du inte.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Ehm, svarade du inte på din egen fråga? Har du ingen tillåtelse från programvarutillverkaren, så får du inte.

Läs texten, det är inte tillåtet att tjäna pengar på deras programvara. Det han undrar är om han får använda den att erbjuda en gratistjänst. Vilket torde ses som icke inkomstdrivande verksamhet. Om folk fritt får donera pengar så kan det knappast räknas som att man tjänar pengar på deras programvara för han ger personen som nyttjar tjänsten ett fritt val att betala om han vill.

Tror du kan köra på utan problem.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Inaktiv

Tror är ibland inte tillräckligt. Bäst hade varit att tagit kontakt med rättsmäktiga ägarna och få ett ja..eller nej.

Permalänk

Gött att ni tror att det kommer att går bra.
Jag får nog ta kontakt med rättsägarna.
Men tack för att ni tog tid att svara.

MVH Andersson

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |

Permalänk

annars så säljer han server utrymme där användaren själv får köra sin cs server

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Hur hyr man ut något gratis?

Permalänk
Medlem

du låter dom låna det utan en kostand