HJÄLP!! mitt hd4850 krånglar måste ha svar så snabbt som möjligt!!!

Permalänk
Medlem

HJÄLP!! mitt hd4850 krånglar måste ha svar så snabbt som möjligt!!!

jag sitter nu på dreamhack summer 2009 och det är en sak som har stört mig väldigt länge nu! jo innan jag bytte ut mitt gammla kort till ett ati radeon hd4850 så kunde jag kör på tex gta iv på lägsta grafik rätt bra, men ville ha lite värre saker så jag bytte upp mig till ett ati radeon hd4850. med det vart då vara sämmre när jag körde gta iv, inga förbättringar alls. spel som cod4 cod5 och vissa andra kan jag köra med mycket bättre grafik inställningar, men med spel som datorn lätt ska klara av utan problem kan jag inte spela nu utan det laggar sen jag bytte mig grafik kort:S

det som sitter i datorn är....

AMD phenom(tm) 8400 triple-core prossesor 2.10 GHz

ati radeon hd4850

4 gig ram

windows vista home preminum 32 bitars

400watt nätag

vet inte om det kan ha något med nätaget att göra för man ska minst ha ett 400 watt till kortet och det har jag. och ibland när jag kör cod4 stängs det ner helt plötsligt och jag måste starta om datorn. om jag går in i problemhistoriken så står det fel i grafikmaskinvara (2009-06-13) och prossesor har börjat jobbar allt mer efter jag bytte grafikkort.

SNÄLLA KAN INTE NÅGON HJÄLPA MIG SITTER PÅ DREAMHACK SUMMER OCH VILL FORTFARANDE HA ROLIGT!! mvh longen_2

Permalänk
Medlem

Du får Öka fläktarnas hastighet skulle kunna tro att det är överhettning
Du kan ladda ner speedfan och kolla hur mycker gpu ligger på

Edit; såg att minimum var 450W har det funkat att spela innan med det grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Vad kör du i för upplösning?
För med min spec, och ett 8600GTS körde jag på medium tror jag det var, i 1280x1024 ganska hyfsat.

Men hur som helst så är GTA IV mer CPU krävande än GPU, så det är därför det inte har skett någon större förbättring.

Vad är det för 400w nätagg du har?
Märke alltså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f0kke
Du får Öka fläktarnas hastighet skulle kunna tro att det är överhettning
Du kan ladda ner speedfan och kolla hur mycker gpu ligger på

Edit; såg att minimum var 450W har det funkat att spela innan med det grafikkortet?

det har vart så här från första början när jag kopplade inte det nya kortet, och jag kör fläkarna på max och kortet ligger på ca 40 grader

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan
Vad kör du i för upplösning?
För med min spec, och ett 8600GTS körde jag på medium tror jag det var, i 1280x1024 ganska hyfsat.

Men hur som helst så är GTA IV mer CPU krävande än GPU, så det är därför det inte har skett någon större förbättring.

Vad är det för 400w nätagg du har?
Märke alltså.

fsp group inc står det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av longen_2
fsp group inc står det

FSP gör inte dom bästa nätaggregaten direkt..
Kan vara det som gör att datorn dör, om du har pengar, köp ett Corsair 450w eller uppåt, skulle rekommendera 550 eller 650 så du kan uppdatera senare och slippa byta nätagg.

Permalänk
Medlem

Hade du nvidia innan?

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan
FSP gör inte dom bästa nätaggregaten direkt..

Har du något test som bekräftar det? Vad jag har hört gör FSP ganska bra agg i budgetklassen iallafall.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Har du något test som bekräftar det? Vad jag har hört gör FSP ganska bra agg i budgetklassen iallafall.

Jag blandade ihop det med Ace, ursäkta mig!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Har du något test som bekräftar det? Vad jag har hört gör FSP ganska bra agg i budgetklassen iallafall.

Mitt fsp 400w har börjat krångla med en överklockad e5200 och ett 4770:( Konstigt då det inte ska krävas 400w för min rigg men man får vad man betalar för... TS: prova med ett annat nätagg,låna en kompis bara för att testa om det är felet köper du ett nytt

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhriz
Hade du nvidia innan?

nej ati radeon

Permalänk
Medlem

Ja jag gissar det var nätgreggat som orkar inte mer kanske idag köpa ny nätgreggat Corsair VX 450 watt eller VX 550 .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

gta iv spelet är dålig optimerad och det är inte bara hårdvarans fel.
frysningar och krasch i spel kan vara ditt nätagg problem.

Vill du köpa ny nätagg kolla Lista med pålitliga nätaggregat
http://www.sweclockers.com/upload/news/080208_palitliga_natag...

Här har du bra test:
http://www.sweclockers.com/nyhet/7320-anonyma_medlemmar_kartl...

Things that can happen if your PSU can't cope with the load:

* bad 3D performance
* crashing games
* spontaneous reset or imminent shutdown of the PC
* freezes during gameplay
* PSU overload can cause it to break down