Felfritt innan drivrutinsinstallation

Permalänk

Felfritt innan drivrutinsinstallation

Tjena.
Jag lade in ett 8600 GT grafikkort, grafikkortet visade bild, men när jag sedan laddade ned drivrutiner från Nividias hemsida så visades bara svart bild på skärmen. Efter att jag installerade drivrutinerna så slutade grafikkortet att visa någon bild.. vad kan ha hänt? och vad kan jag göra åt detta?

Tacksam för svar.

Permalänk
Hedersmedlem

Moderkortsdrivrutiner inlagda? Vilket OS? Vad hade du för graffe innan? + lite mer allmän info hade suttet fint

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

v

Permalänk

Får man fråga varför du byter ett 4770 mot 8600gt?
Dumt byte om det inte var trasigt eller att du sålt det

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

v

Permalänk
Hedersmedlem

Provat att sätta om graffet, och kollat alla sladdar att de inte kom på sned, när du rev ut och satte i korten?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Ja, felet är att grafikkortet inte svarar EFTER att jag installerat alla drivrutiner.. Kan det ha någonting med att jag kanske installerat fel drivrutiner?

Permalänk
Hedersmedlem

Då kommer frågan som ett skott på posten Vilken drivis testade du? + du svarade inte på det jag skrev i förra inlägget?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Har löst det nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlsuffix
Har löst det nu

Skriv hur detlöste sig så folk kan söka om dom har liknande problem.
Även om sökfunktionen knappt används om man kikar på alla köprådstrådar i 10k klassen

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Jag startade datorn i felsäkert läge och installerade om drivisarna.
Jag har en kompis som överklockat sönder sitt grafikkort, gäller hans garanti gå grafikkortet fortfarande då? Eller kan företaget han köpt grafikkortet hos märka att han överklockat sönder det?
Hans grafikkort visar ingenting då han öppnar sitt OS.. Eller om företaget nu får grafikkortet att fungera på något konstigt sätt, kan de via CCC kolla om kortet vara överklockat?

Permalänk

bump

Permalänk
Hedersmedlem

Nej, de kan inte med program se om det varit överklockat, såvida han inte flashat om kortet med en överklockad bios

Sedan kan du ju passa på att läsa forats regler, speciellt när det gäller sk bumpning =/

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlsuffix
bump

*tråd låst*

Bumpning är inte tillåtet.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||