Varför kan jag inte överklocka 8600GTS?

Permalänk
Medlem

Varför kan jag inte överklocka 8600GTS?

Tjenare!

Jag behöver akut hjälp.
Jag har stoppat i mitt 8600GTS i min dator igen för att se hur högt det kan klocka.

Jag öppnar rivatuner, men den hittar inga drivrutiner står det, så jag kan inte överklocka.
Öppnar jag GPU-Z så står det att jag har dom senaste.

Varför funkar det inte?
Kan jag klocka med något annat program?

/freddan

Permalänk
Hedersmedlem

Det kanske går med EVGA Precision? Har du provat installera om drivrutinerna? Alternativt kolla om du har nyaste RivaTuner?
Har för mig att jag läste nånstans att rivatuner skulle ha problem med dom nyaste GeForce-drivisarna så du kan ju prova nån lite äldre drivrutin med.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phukkitt
Det kanske går med EVGA Precision? Har du provat installera om drivrutinerna? Alternativt kolla om du har nyaste RivaTuner?
Har för mig att jag läste nånstans att rivatuner skulle ha problem med dom nyaste GeForce-drivisarna så du kan ju prova nån lite äldre drivrutin med.

Ska prova med EVGA Precision.
Japp, installerade om drivrutinerna nyss.
Jag tankade det senaste RivaTuner.

Okej, ska prova med lite äldre drivrutiner oxå.

Edit:
Det funkade med EVGA, så jag krånglar inte med drivrutiner osv.

Men finns det något program där man kan öka spänningen på GPU'n?

Permalänk
Hedersmedlem

Googlade lite och läste att man måste flasha om kortets BIOS för att kunna höja spänningen. Men googla och läs, du hittar säkert nåt.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

för att få det att fungera i rivatuner klickar du på fliken power user Där klickar du på system i listan och vid ForceDriverVersion skriver du 18585.
Stog i SweC klockningsguide =D

http://sweclockers.com/articles_show.php?id=6174&page=7

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bonno
för att få det att fungera i rivatuner klickar du på fliken power user Där klickar du på system i listan och vid ForceDriverVersion skriver du 18585.
Stog i SweC klockningsguide =D

http://sweclockers.com/articles_show.php?id=6174&page=7

Tyvärr fungerade inte det.

Permalänk
Hedersmedlem

Vänta med att klocka till det nya Rivatuner släpps.
Han hinner inte få med all info iom att nVidia släpper nya drivisar snabbare än han kan uppdatera progget.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)