För varma GTX 260 SLI ~ 70° Idle

Permalänk
Medlem

För varma GTX 260 SLI ~ 70° Idle

Hej,

Tänkte höra med någon kunnig om vad som kan vara fel i mitt system. Har just fått ihop mitt nyinköpta system, se signatur för specs. Chassit är ett Nexus Caterpillar.

Jag får en känsla att min idle temp på grafikkorten är alldeles för varma! 70° är väl inte normalt? Dessutom provade jag att spela Crysis, men fick avbryta då jag fick ett meddeleande att systemet var för varmt. Kollade då tempen och såg 100°+.

Har aldrig haft SLI förut. Behöver jag klocka ner mina grafikkort eller vad är det frågan om? Har i övrigt inte alls klockat, allt är orginal. Blev förvånad att se hur tätt grafikkorten måste sitta i SLI.

Tog ett par bilder ur CPU-z och GPU-z:
http://admin.deletionquality.net/dump/temp_gpu.jpg
http://admin.deletionquality.net/dump/cpu_gpu.jpg

Mycket tacksam för hjälp och råd.

Visa signatur

Corsair tx650W || Gigabyte EX58-UD4D || 2x Gainward GTX 260 || 6x Crucial DDR3 1333MHz 2GB || Core i7 920 2.67 ghz || Win 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

det är nog luftflödet i chassit, har du fixat kabeldragning så kall luft kommer fram till graffena.

chassit har ju inte så jätte bra kylning. mitt gtx 260 som är rätt så klockat idlar i 46 och runt 80 i load.

Visa signatur

Q8200@ 3ghz - gtx 260@ 676/1178/1386 - corsair 4gb 800mhz - GA DS3L - corsair 550w

Permalänk
Medlem

Har du kollat vad för fläkt hastigheten är på?

Permalänk
Medlem

mina gtx 280 har ibland stannat kvar i samma läga som det dom går in i när man spelar och sen när man går tillbaks till skrivbordet så växlar inte grafikkorten över till desktop mode eller vad man ska säga. men efter en omstart av datorn så är allt normalt igen.

kanske kan vara likadant för dej

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 White | Kylning: Noctua NH-D14 | Cpu: AMD Ryzen 5 5600x | Gpu: ASUS Dual Radeon™ RX 6700 XT STD Edition 12gb | Ram: Corsair 16gb ddr4 | Mobo: Asus ROG Strix b550-f Gaming | PSU: Corsair RM750X | Skärm: Acer XB240H | OS: Windows 11 64bit | SSD: Samsung 850
Mobil: Iphone 12 Pro

Permalänk
Antielefant

Eftersom jag sitter med samma chassi kan jag ge några bra tips iaf.

1. Har du DVDn högst upp? I så fall *måste* du flytta ner den minst ett steg, eftersom den fullständigt blockerar luftflödet till grafikkorten.

2. Är det referenskylaren eller tredjepart typ Palit/Gainward? Caterpillar klarar inte av att hantera ickedumpande tredjepartskylare, men det funkar fint med referenskylaren av min erfarenhet.

3. På vissa moderkort kan det övre grafikkortet hamna mycket högt upp, i såna fall kan du behöva skala topparna på ljuddämpningsmattan precis ovanför övre grafikkortets fläkt. Du ska inte behöva skala mer än max 10x10cm.

4. Om detta mot förmodan inte skulle hjälpa kan du ta bort översta 5,25"-täckplattan för att få in friskluft direkt till grafikkorten. Jag har ersatt min med ett tillskuret högtalargaller. Det får också plats en tyst fläkt ovanför DVD-läsaren, 80mm om den sitter i mitten, och 120mm om den sitter längst ner.

Annars får du gärna ta en bild på hur det ser ut i ditt chassi.
Mitt system; http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

@ Zcenicx -
1. Kollade din tråd med Caterpillar bygget så satte även jag min dvd längst ned. Å andra sidan har jag tryckt in en bunt sladdar i hålutrymmet där. Kanske bör åtgärdas?

2. När du säger referenskylare menar du då orginalen? Isåfall ja.

3. Liksom "putsa" topparna litet? Bra tips, provar.

4. Med översta, menar du då den som är närmast cpu'n eller den mot botten/toppen?

Jag ska ta ett par bilder och visa. Fläkthastigheterna ligger på 40% när jag väljer dynamic.

Visa signatur

Corsair tx650W || Gigabyte EX58-UD4D || 2x Gainward GTX 260 || 6x Crucial DDR3 1333MHz 2GB || Core i7 920 2.67 ghz || Win 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjöman
2. När du säger referenskylare menar du då orginalen? Isåfall ja.

Med referenskylaren menas Nvidia's standardkylare som ser ungefär så här:

Dvs en stor inkapslad kylfläns med en insugsfläkt längst in. All varm luft trycks ut genom gallret utanför chassit. Ingen uppvärm luft släpps tillbaka inne i chassit.

Vissa Gainward kort använder en annan kylanordning med dubbla fläktar som är lite tystare än Nvidia's konstruktion. Tyvärr släpper den tillbaka den uppvärmda luften inuti chassit vilket är extra jobbigt om man har dubbla grafikkort.

Så här ser Gainwards (som de delar med Palit) egentillverkade kylare ut:

Hoppas det hjälper.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Antielefant
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjöman
@ Zcenicx -
1. Kollade din tråd med Caterpillar bygget så satte även jag min dvd längst ned. Å andra sidan har jag tryckt in en bunt sladdar i hålutrymmet där. Kanske bör åtgärdas?

2. När du säger referenskylare menar du då orginalen? Isåfall ja.

3. Liksom "putsa" topparna litet? Bra tips, provar.

4. Med översta, menar du då den som är närmast cpu'n eller den mot botten/toppen?

Jag ska ta ett par bilder och visa. Fläkthastigheterna ligger på 40% när jag väljer dynamic.

1. Sitter den längst ner borde det vara OK, men ta ett par buntband och fäst kablaget vid sidan av trayen istället för som en klump mitt i så får du bättre flöde. Prova eventuellt ta bort den översta 5,25"-täckplattan och känn om det sugs in luft där.

2. Se posten ovan.

3. Jupp, eller skär bort ljuddämpningen precis ovanför helt. Det gör ingen direkt skillnad så länge det är en begränsad yta.

4. Det som sitter närmast taket på chassit.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

http://admin.deletionquality.net/dump/DSC01362.JPG || Där är en bild på hur jag drog sladdarna nu.

Buntade ihop sladdarna så de ligger längs taket, blir ett hålrum i de översta facken (där jag hade sladdhärvan instoppad förut).

Det översta gfx kortet sitter nog cirka 2cm från taket, borde det vara ett problem?

Tog bort översta 5,25" plattan (ja, jag skar mig på plåten den här gången med ) - tycker inte jag känner något insug direkt tråkigt nog. Är väl lite varmt om jag stoppar in fingrarna en bit i chassit.

Nopprade bort några toppar precis vid fläktarna också. Har precis 2st kort A7V visade på understa bilden. Osis att jag skulle välja kort som visar sig vara litet varma i SLI.

Tempen ligger tyvärr fortfarande på 70°+ på båda korten:

Skulle det vara till fördel om jag tar mig tid att flytta/rotera cpu fläktarna 90 grader? Så att de två fläktarna ligger i vinkel med grafikkorten. Om inte får måste jag nog sätta in en fläkt vid toppen. Fler tips uppskattas.

Visa signatur

Corsair tx650W || Gigabyte EX58-UD4D || 2x Gainward GTX 260 || 6x Crucial DDR3 1333MHz 2GB || Core i7 920 2.67 ghz || Win 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Jag hadde liknande problem med mina 260:s jag droga av kylarna, upptäckte en tjock klump med pasta på båda.... rensade ordentligt la på tunt och jämnt med arctic silver och stoppade in dom och vips 40-45 i idle och sedan kom dom aldrig över 80 även under hård klockning ! Det var nära jag beställde vattenblock till dom men så kom jag på tanken att prova ovanstående först...... Sen blev jag nöjd och droppade vattnet til dom !

Permalänk
Antielefant

Nackdelen du får är att korten dumpar varmluft in i chassit som inte försvinner, eftersom du inte har utblås i samma nivå som grafikkorten, och varm luft stiger och skapar en bubbla av hetluft kring det övre grafikkortet som aldrig försvinner ut.

Hmm...
Det jag skulle göra om jag var du är att ta bort samtliga 5,25"-plattor och ersätta dem med typ högtalargaller eller liknande, som släpper igenom luft, och dra dit en tyst 120mm-fläkt som blåser kalluft direkt på grafikkorten. För fastsättning kan jag rekommendera självhäftande kardborrband, kostar typ ingenting på Biltema eller liknande, och är vibrationsdämpande.

Sen skulle jag såga ett hål och sätta en till 92 eller 120mm antingen i taket ovanför grafikkorten, eller antagligen i ovankanten av högersidan (den du öppnar) bredvid korten som drar ut varmluften.

Hålet i sidan tar bort en del av fördelen med Caterpillar's ljuddämpning, men är fortfarande en relativt tyst lösning. Fläkten i fronten borde inte märkas, jag har fixat den lösningen själv men behöver inte utsuget då jag har kapslade kort. Det syns inte utifrån heller, och du behöver inte ändra frontplåten då den redan är genomsläpplig.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Funderar på om jag kan använda en av 120mm CPU fläktarna. Har hört att kylningen inte blir så märkvärt bättre med 2st vs 1st. Ska absolut kolla närmare hur pass stor skillnad det blir med en fläkt i fronten.

Att börja såga hål i mitt nya chassi känns för tillfället inte som något jag vill göra. Dels för jag lätt gör fel. Dels att om ljudnivån blir så mycket högre än den jag har nu blir det nog riktigt jobbigt att arbeta vid datorn.

Finns det andra lösningar? Som att t.ex byta fläktarna på grafikkorten i sig. Hur pass mycket arbete, pengar och kunskap kräver det?

@ shagy - Hade du likadana kort som mig (Gainward gtx 260)?

Visa signatur

Corsair tx650W || Gigabyte EX58-UD4D || 2x Gainward GTX 260 || 6x Crucial DDR3 1333MHz 2GB || Core i7 920 2.67 ghz || Win 7 Pro x64

Permalänk
Antielefant

Det är inte alls svårt att byta kylarna, och de du vill ha är i så fall standardkylaren för GTX-korten. Borde finnas ett antal här på forumet som har såna liggandes efter byte till Accelero eller dylikt.

Spelar ingen roll från vilket märke heller, eftersom de är identiska till allt utom klistermärket på kapseln.

http://i168.photobucket.com/albums/u196/zcenicx/gtx260.jpg
http://s168.photobucket.com/albums/u196/zcenicx/caterpillar03...
http://s168.photobucket.com/albums/u196/zcenicx/260cooler.jpg

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Jag har nu installerat en 120mm fläkt i fronten, den täckte desvärre inte hela hålet så jag kanske får ta och sätta för någon plåtbit vid sidan.

Hade sedan tidigare en manick som blåser ut varmluft som jag satte i den allra översta PCI platsen också, över grafikkorten alltså. Den verkar göra sitt jobb, det kommer mycket varmluft om jag känner vid utblåset. Men låter förskräckligt tyvärr.

Tempen har gått ned en aning och ligger nu på runt 62°. Stiger under tiden man sitter liksom förut dock. Hela systemet är nu också väldigt högljutt.

Gällande grafikkortskylare - skulle jag tjäna på att köpa helt nya från t.ex Inet än om jag försöker få tag i orginalfläktar från gtx korten? Tänkte på temperatur i första hand och så ljudnivå förstås. Vad föreslår du isåfall? Du nämnde Accelero, vad ger det för fördelar? Kan tänka mig lägga en 500:-

Visa signatur

Corsair tx650W || Gigabyte EX58-UD4D || 2x Gainward GTX 260 || 6x Crucial DDR3 1333MHz 2GB || Core i7 920 2.67 ghz || Win 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

En sån här manick?
https://www.inet.se/datorkomponenter/datorlaador/cooler-maste...

Och byta fläkten till denna för få bra ljudnivå och bra lufttryck (40 CFM) https://www.inet.se/datorkomponenter/kylning---moddning/scyth...

Permalänk
Antielefant
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjöman
Gällande grafikkortskylare - skulle jag tjäna på att köpa helt nya från t.ex Inet än om jag försöker få tag i orginalfläktar från gtx korten? Tänkte på temperatur i första hand och så ljudnivå förstås. Vad föreslår du isåfall? Du nämnde Accelero, vad ger det för fördelar? Kan tänka mig lägga en 500:-

Problemet är som jag sade från början att INGEN tredjepartskylare, inklusive Gainwards egna, presterar bra i SLI, speciellt inte i ett chassi som saknar rejält utblås vid grafikkorten.

Det jag sade var att du kanske kan få tag i orginalkylare från nån som bytt till Accelero. Annars kostar billigaste tredjepartskylaren som passar GTX-korten runt 650:-, och då passar den inte särskilt bra.

Helt nya kort från Inet... tja, kortmässigt är det exakt samma kort, men med plastkylaren istället. Då låter det nästan smartare att göra en tråd och höra om folk vill sälja sina avlagda plastlådor.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Hade satt frontfläkten åt fel håll. Spelade nu i ca 30min och gick fint! Tempen i load ligger på cirka 102° - fortfarande högt.

Jag ska nog ta och följa ditt råd gällande orginalkylare. Tack så mycket för hjälpen.

Visa signatur

Corsair tx650W || Gigabyte EX58-UD4D || 2x Gainward GTX 260 || 6x Crucial DDR3 1333MHz 2GB || Core i7 920 2.67 ghz || Win 7 Pro x64

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjöman
Hade satt frontfläkten åt fel håll. Spelade nu i ca 30min och gick fint! Tempen i load ligger på cirka 102° - fortfarande högt.

Jag ska nog ta och följa ditt råd gällande orginalkylare. Tack så mycket för hjälpen.

För att ge dig en jämförelse så klockade jag mina GTX260 till samma klock som dina och tog IDLE temp och Fallout3 temp (ej max load då jag maxar fps hela tiden)

Mest intressant är hur långsamt mina fläktar går jämfört med dina.
IDLE:

FALLOUT3 :

Jag testade även att köra OCCT GPU och nådde då c:a 85C efter 2 minuter på GPU, då låg fläktarna på 1600RPM och det tyckte jag var mycket oljud.
Jag skulle dock inte rekommendera att du provat köra OCCT om du når 102C i ett spel, verkar lite farligt.

Du kanske skulle må bra av att investera i ett Antec 902 chassi?

Du kan ju byta kylningen på båda korten och det KANSKE hjälper, annars kan du byta till ett bättre chassi med förslagna hål till en enkel kabeldragning fler fläktar, lägre generell temperatur OCH lägre ljudnivå(?)

Permalänk
Medlem

Dina temperaturer ser ju fantastiska ut jämfört med mina.

Skulle kännas tungt att lägga ut ännu mer pengar på ett nytt chassi när jag sparat till den dator jag har nu. Kanske i framtiden.

Provade att skruva upp mitt ena grafikkort för att se. Satte på ny kylpasta när jag ändå var inne, vilket gav lite lägre temp. Desvärre kunde jag inte få bort kylflänsarna som satt på kortet - de är förmodligen i vägen om jag skulle vilja köra 260's referenskylare istället. Någon som vet?

Visa signatur

Corsair tx650W || Gigabyte EX58-UD4D || 2x Gainward GTX 260 || 6x Crucial DDR3 1333MHz 2GB || Core i7 920 2.67 ghz || Win 7 Pro x64

Permalänk
Sötast

Självklart förstår jag dig att du ej vill byta ut chassit redan.

Men om det kommer ner på frågan om du ska byta kylare eller inte, så kanske det lönar sig mer med en ny låda med bättre kylning.

Du får ju väga var slutpriset hamnar mellan kylning och chassi.

Läste nu lite mer noggrant att du hade en annan sorts kylare också.
Antec 902an skulle nog klara den sortens kylare mycket bättre också då chassit har i orginalutförande 2x 120MM inblås i fronten, 1x 120MM bakåt och 200MM i toppen, finns även plats för fler fläktar.

Då gör det inte så farligt mycket om korten värmer omgivningen, visst ökar tempen lite på CPU och omgivningen, men luften lär komma ut ur lådan iallafall.

Dessa korten grillar ju uppåt för mig då grafikkorten är långt ner, du ser hur skillnaden är på tempen på det övre och undre kortet, men min CPU slutar på 36C idle i vilket fall, något jag är glad över.

Permalänk
Medlem

* Rensa ditt kabel-trassel. Det blockerar mycket luftflöde.
* Skaffa en 120mm fläkt vid 5" platserna. https://www.inet.se/datorkomponenter/datorlaador/cooler-maste...

Världens sämsta luftflöde?

* Eventuellt modda tid en 80mm fläktplats ovanför grafikkortet. Plocka ur delarna från datorn innan du borrar, så du inte får metallspån i delarna.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett Leadtek gtx260 i höstas och nu när sommaren kom inklampandes så började jag få lite höga temperaturer, inte allt för farliga tyckte jag iallfall.
Tills båda mina 21" skärmar började stänga av sig med meddelandet: "No signal" och då jag inte direkt trodde att båda skärmarna "dött" samtidigt så började jag fundera på kylningen.

Vi beröring på ovansidan så kändes väll kortet inte direkt hett, men jag testade att ta bort orginalkylningen och stoppade dit 3 noname 80mm fläktar och då fungerade burken helt perfekt, så numera kör jag med 3st 80mm Noctua-fläktar som inte låter mycket mer än orginalkylningen.

Nackdelen är väll att man kan få problem att klämma in ett till grafikkort men då jag inte har ett SLI-moderkort så är det väll sak samma, sen kanske inte fästanordningen jag har gjort ser så väldigt snygg ut men jag kan åtminstonde använda burken när solen gassar på ute.

Mitt kort idlar på i dessa värden, tagna från GPU-Z:
GPU: 46c
PCB: 37c
GPU: 38c
PCB: 37c

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MX510.

* Rensa ditt kabel-trassel. Det blockerar mycket luftflöde.

Mjo, är väl värt ett nytt försök.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MX510.

* Skaffa en 120mm fläkt vid 5" platserna.

Japp, har satt in en. Behöver möjligen en med bättre drag i dock.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MX510.

Världens sämsta luftflöde?

Haha, varför inte

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MX510.

* Eventuellt modda tid en 80mm fläktplats ovanför grafikkortet. Plocka ur delarna från datorn innan du borrar, så du inte får metallspån i delarna.

Ska jag börja göra hål i chassit kör jag nog hellre på Zcenicx's idé med ett hål i sidan istället. Har börjat överväga om man kanske borde prova. Känns inte som jag har något att förlora.

Visa signatur

Corsair tx650W || Gigabyte EX58-UD4D || 2x Gainward GTX 260 || 6x Crucial DDR3 1333MHz 2GB || Core i7 920 2.67 ghz || Win 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Ah, i sidan är ju bättre.
Då slipper du montera ut allt för undvika få metallspån i datorn.

Kör feting mod, och sätt ditt 2st 120mm fläktar Fett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Provade att skruva upp mitt ena grafikkort för att se. Satte på ny kylpasta när jag ändå var inne, vilket gav lite lägre temp. Desvärre kunde jag inte få bort kylflänsarna som satt på kortet - de är förmodligen i vägen om jag skulle vilja köra 260's referenskylare istället. Någon som vet?

De är skruvade från andra sidan. Referenskylaren skulle inte passa för minnen och vissa kretsar är inte på samma ställe på ditt kort som på referensdesign.

Jag har satt accelero extreme 280 på mitt kort igår. Helt ljudlöst och load temp på max 52 C.

Nu är nog inte det något val för dig då de kostar 500kr och du behöver 2, inte säker du får plats heller.

Finns lite bilder hur kortet ser ut här
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Jag skulle som de andra sagt satt en 120 mm fläkt på sidan som blåser ut varmluften.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

Aha så pass. Kör nog fortfarande hellre in en 120mm fläkt i sidan dock Och som du säger får säkert inte två kylare plats för SLI. Fint kort fick du till i alla fall, och en temp på 52° i load är ju underbart.

Om någon har tips eller råd gällande att borra och såga i chassi-sidan får de gärna dela med sig. Tutorials? - Annars får jag köra på instinkt.

Visa signatur

Corsair tx650W || Gigabyte EX58-UD4D || 2x Gainward GTX 260 || 6x Crucial DDR3 1333MHz 2GB || Core i7 920 2.67 ghz || Win 7 Pro x64

Permalänk
Antielefant

sikta så du sätter centrum på fläkten precis bakom och mellan grafikkorten för bäst effekt, eftersom det är precis där varmluften från grafikkorten kommer ut.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Sötast

Beror på vilka verktyg man jobbar med.

Med sticksåg/dremel och borrmaskin så borrar man hörnen först, med en radielängd diagoalt in mot centrum, då får man runda hörn.

Runda hörn är snyggare och enklare att slipa.

Vet inte riktigt vad det var för hjälp du sökte när du frågade om tips, så jag gjorde lite basic.

Har du fler frågor så är det bara att citera, metallarbete är mitt esse

Permalänk
Medlem

@ Zcenicx -
Ungefär här borde det isåfall bli. Högre upp kan inte en 120mm fläkt sitta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz

Har du fler frågor så är det bara att citera, metallarbete är mitt esse

Skitbra tips, tack. Tänkte köra imorrn. Postar resultat sen.

Undrar ioförsej hur borde jag fästa fläkten? Om jag vill skruva fast den får jag alltså ha ytterligare 4 hål längre ut. Annars kan jag väl limma fast den men då kan jag inte byta. Kardborrband som tidigare föreslogs är ju också en ide, men kan bli svårt att få fast på en så smal yta som en platt plåt.

Och - bör jag lämna en smalare kant vid taket av chassit (1), eller gå hela vägen upp? (2)

Visa signatur

Corsair tx650W || Gigabyte EX58-UD4D || 2x Gainward GTX 260 || 6x Crucial DDR3 1333MHz 2GB || Core i7 920 2.67 ghz || Win 7 Pro x64

Permalänk
Antielefant

Ser bra ut, och lämna en bit plåt ovanför annars är det dels jättesvårt att få chassiplåten stabil, dels svårt att fästa fläkten.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync