Crysis Warhead fastnat!!! :-(

Permalänk

Crysis Warhead fastnat!!! :-(

Tjena!

Sitter och spelar Crysis Warhead och jag brukar inte ha problem med fps men antingen är jag dum i huvudet eller så har jag råkat ut för någon bugg.

Jag är rätt tidigt i spelet dessutom där man skall "locate and destroy the kpa base". Jag har dödat alla fiender och går till checkpointen och skjutit sönder radiomasten eller vad fasen det är. Sedan har jag tagit sprängmedlen och försökt spränga typ.... allt. Men jag kommer inte vidare. Som sagt, jag måste vara dum i huvudet men kan någon oändligt upplyst där ute tala om för mig va fasen jag ska göra. Jag känner mig riktigt jäkla dum.

/M

Permalänk

Du skriver att du dödat alla fiender. Men har du dödat alla finder runt om?
I början, där man kunde gå upp till någon utsiktplats, fanns det ju några gubbar lite längre fram längs vägen där. Jag var tvungen att döda dom också.

Men du kanske redan dödat ALLA gubbar isåfall vet jag inte

Permalänk

Så vitt jag kan se så har jag dödat alla. Och jag fick meddelande om att "base secure" eller något åt det hållet. Men lämnar jag området så står det typ "return to area or be killed". Var du tvungen att spränga något för att komma vidare?

/M

Permalänk
Medlem

"Skjutit" sönder radiomasten? Är det inte den "vagnen" man skall använda sprängämnena till? Står allt som avklarat om du kollar dina objectives?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk

Nej, jag tror inte att jag sprängde något. Men jag letade som faen efter något att trycka på/spränga nere i den där baren vid vattnet. Men det gick inte att göra något där.

Låter ju som att du har sprungit runt lite överallt.

Kan skicka dig en save till nästa lvl ifall problemet kvarstår

Permalänk
Medlem

Hahaha nej du ska inte spränga radio grejerna du har sprängmedel för kpa vagnen som är långt borta på vägen du ska spränga den sen ska du gå till den gröna pricken för evakuering typ.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Tjena igen,

jag fick snurr på skiten. Fick spela om helt från början och då fungerade det. Jag kan inte säga att jag gjorde något annorlunda. Grymt irriterande. Tur att spelet är så pass bra ändå. Tack till er som svarade.

/M

Permalänk
Medlem

Gammal tråd, jag vet.

Men har själv fastnat nu på detta spel. Det är i hamnen vid ubåten. Kommer verkligen inte vidare! Har kört om den 2-3gånger men kommer inte vidare.

Tips?

Visa signatur

Fractal Design Define C TG | ASUS Z370-A | Intel i7 9700K | ASUS Strix ROG GeForce GTX 1070 8GB OC | Samsung EVO 970 500GB M.2 system | Samsung EVO 850 500GB storage | WD Blue SN550 M.2 1TB spel | Noctua Nh-DH15 Black | Corsair 2x8GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX | Corsair RM650x | ASUS PCE-AC55BT AC1200 nätverkskort | Asus ROG Strix Flare

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av markuse1
Gammal tråd, jag vet.

Men har själv fastnat nu på detta spel. Det är i hamnen vid ubåten. Kommer verkligen inte vidare! Har kört om den 2-3gånger men kommer inte vidare.

Tips?

Ubåten.. den ja, den kommer man ihåg.

Skjut dig fram till ubåten, gå ombord och hoppa ner så kommer du vidare, ska göra iaf.

Annars har du råkat ut för en bugg så starta om spelet?

Permalänk
Medlem

Haha, ja haka på, jag blir så less.. minns inte riktigt vart ja va, men det är en bra bit efter man kört svävaren på isen.

Hela gänget står ju uppe på en kulle, sen äre som en grotta någon snubbe ska spränga eller vafan han pysslar med. Jag står o kötta aliens i en evighet, det händer verkligen inget mer.. what to dooo.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magican
Haha, ja haka på, jag blir så less.. minns inte riktigt vart ja va, men det är en bra bit efter man kört svävaren på isen.

Hela gänget står ju uppe på en kulle, sen äre som en grotta någon snubbe ska spränga eller vafan han pysslar med. Jag står o kötta aliens i en evighet, det händer verkligen inget mer.. what to dooo.

Är det andra gubbar med Nano-Suit? Som står där?

Permalänk
Medlem

Det är ju så att ubåten inte är öppen (såg en film på youtube så vet vart luckan är). Alla gubbarna är döda, har gått runt och kollat det. Men ska man spränga KPA-husvagnen?

Visa signatur

Fractal Design Define C TG | ASUS Z370-A | Intel i7 9700K | ASUS Strix ROG GeForce GTX 1070 8GB OC | Samsung EVO 970 500GB M.2 system | Samsung EVO 850 500GB storage | WD Blue SN550 M.2 1TB spel | Noctua Nh-DH15 Black | Corsair 2x8GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX | Corsair RM650x | ASUS PCE-AC55BT AC1200 nätverkskort | Asus ROG Strix Flare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av markuse1
Det är ju så att ubåten inte är öppen (såg en film på youtube så vet vart luckan är). Alla gubbarna är döda, har gått runt och kollat det. Men ska man spränga KPA-husvagnen?

Det finns en Gul Prick. Där du ska gå till datorn för att få intel. Så kan killen i radion hackat sig in och starta en brandövning. Då ska reinforcement komma. Döda dig fram till ubåten. Och den ska vara öppen annars är det en bugg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FearKill
Det finns en Gul Prick. Där du ska gå till datorn för att få intel. Så kan killen i radion hackat sig in och starta en brandövning. Då ska reinforcement komma. Döda dig fram till ubåten. Och den ska vara öppen annars är det en bugg.

Jahaja. Man skulle ställa sig vid datorn och knappra. Jag som försökt spränga den.. Tack. Nu är jag i isvärlden. Lite konstig sådan..

Visa signatur

Fractal Design Define C TG | ASUS Z370-A | Intel i7 9700K | ASUS Strix ROG GeForce GTX 1070 8GB OC | Samsung EVO 970 500GB M.2 system | Samsung EVO 850 500GB storage | WD Blue SN550 M.2 1TB spel | Noctua Nh-DH15 Black | Corsair 2x8GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX | Corsair RM650x | ASUS PCE-AC55BT AC1200 nätverkskort | Asus ROG Strix Flare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av markuse1
Jahaja. Man skulle ställa sig vid datorn och knappra. Jag som försökt spränga den.. Tack. Nu är jag i isvärlden. Lite konstig sådan..

Nu har man fastnat igen. Är nu i början av skeppet. Men hittar ingen väg ut. Förutom i taket, men finns inget att förflytta och ställa där så man kan ställa sig på det och hoppa.

Visa signatur

Fractal Design Define C TG | ASUS Z370-A | Intel i7 9700K | ASUS Strix ROG GeForce GTX 1070 8GB OC | Samsung EVO 970 500GB M.2 system | Samsung EVO 850 500GB storage | WD Blue SN550 M.2 1TB spel | Noctua Nh-DH15 Black | Corsair 2x8GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX | Corsair RM650x | ASUS PCE-AC55BT AC1200 nätverkskort | Asus ROG Strix Flare

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Skeppet ?

Du menar hangarfartyget efter åkturen med svävaren? :p.

Du får knata runt lite, följ vägen och leta dig nerför backen så dyker ett par fjantar upp, kill 'em all (skön platta btw) och vid skeppet har du "ishyllor" att hoppa upp på..

Hoppas jag inte är helt fel ute, var ett tag sen man spelade det:p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av markuse1
Nu har man fastnat igen. Är nu i början av skeppet. Men hittar ingen väg ut. Förutom i taket, men finns inget att förflytta och ställa där så man kan ställa sig på det och hoppa.

Finns en öppning i taket. På med Maximum strength och hoppa. Så ska du se att du kommer upp!

Permalänk
Medlem

Nu tror jag att spelet är klart, kanske. Tycker det inte vart något solklart besked om det. Asiaten blev uppstrålad och sedan kom det texter med alla som gjort spelet. Antar att det är över nu?

Visa signatur

Fractal Design Define C TG | ASUS Z370-A | Intel i7 9700K | ASUS Strix ROG GeForce GTX 1070 8GB OC | Samsung EVO 970 500GB M.2 system | Samsung EVO 850 500GB storage | WD Blue SN550 M.2 1TB spel | Noctua Nh-DH15 Black | Corsair 2x8GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX | Corsair RM650x | ASUS PCE-AC55BT AC1200 nätverkskort | Asus ROG Strix Flare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av markuse1
Nu tror jag att spelet är klart, kanske. Tycker det inte vart något solklart besked om det. Asiaten blev uppstrålad och sedan kom det texter med alla som gjort spelet. Antar att det är över nu?

Japp det är slut!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FearKill
Är det andra gubbar med Nano-Suit? Som står där?

Stämmer bra det.. dom står också och skjuter, en annan fumla vid grottöppningen utan större framgång verkar de som, och 1 miljard aliens.

Hmm..

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magican
Stämmer bra det.. dom står också och skjuter, en annan fumla vid grottöppningen utan större framgång verkar de som, och 1 miljard aliens.

Hmm..

Okej. Han som är Squadleader ska slå sönder väggen. Sen ska du hoppa upp! Gå så nära som möjligt. Om han inte slår sönder. Ladda Senaste Save point igen. + Det ska inte komma några Aliens där. Inte när jag spelade och jag körde svåraste svårhetsgraden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perihelion
Tjena igen,

jag fick snurr på skiten. Fick spela om helt från början och då fungerade det. Jag kan inte säga att jag gjorde något annorlunda. Grymt irriterande. Tur att spelet är så pass bra ändå. Tack till er som svarade.

/M

bra vete fan
Byt ut det till buggat
Men själv stötte jag aldrig på nån sån bugg förutom med aliens som svävade i luften och inte kunde dö bara
Gå bara efter kartan så