Krångel med filmkvalité och kontroll panel

Permalänk

Krångel med filmkvalité och kontroll panel

Byggde klart allt idag i datan, installera vista business 32-bit (hitter ej vart jag laddar ner 64-bit ) och installera alla drivrutiner, men nånting med grafikkortet krånglar.. när jag ska kolla på en film med hd kvalite så blir det helt brusigt/kantigt, i övrigt så ser kvaliten bra ut på program osv. Men inte när jag ska kolla på film. Värdelös kvalite rätt utsagt. Sen har jag ingen Nvidia kontroll panel som syns i högra snabbmenyn. Fanns förut när jag körde xp på datorn, då rulla allt på bra, inge fel med filmer osv.
Testade ladda ner vista 32-bit drivrutiner istället för grafikkorts-skivans drivisar från xfx hemsida, men samma där, ingen skillnad. Nån som kan tänka sig veta vad det är som felar?

Har: XFX GTS 250 512mb, Philips 22".

Edit: Kommer köra 2st XFX gts 250 när min sli kontakt kommer hem.

Permalänk
Medlem

har du laddat ner rätt codec?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Ja det tror jag :O, undra ifall 2st 22" tar förmycket kraft från ett singel gts 250? kanske blir bättre med 2st gts 250 i sli sen

Permalänk
Medlem

nä, de ska inte vara några problem alls,, jag kör 3st 24" skärmar i 1080p vardera på mina 2st 9800gt, så kan dom så kan definitift ditt gts 250 dra 2 st 22"
då kan man ju undra vad problemet är..

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Hmm, undrar vad som felar då :/, får verkligen ingen bra önskad kvalite på Hd trailer till transformers revenge eller nån annan film. Och det konstiga var när jag ladda ner drivisarna var att jag inte fick nån Nvidia control panel :/

Permalänk
Medlem

prova att uppdatera drivrutinerna till ditt moderkort, då får du nvidia controll panel.
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Uppdaterade Mobo drivrutinerna, men blev ingen skillnad :/

Permalänk
Medlem

knepigt :S sista utvägen är denna länken,, tror de är en direkt download av kontroll panelen.

lol glömde länken kommer här http://www.nvidia.co.uk/object/nvidia_system_tools_6.03_uk.ht...

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Provar att ladda ner den jag har Nvidias kontroll panel för moderkort och 3d inställning, men jag hade en annan kon trollpanel för grafikkortet där man kunde ställa in ifall man ville ha hög prestanda eller hög kvalite, fanns även andra saker att ändra som inte finn s i min Nvidia performance kontroll panel

Permalänk

Hmm, problemet har inte försvunnit. nu har jag 2st gtx260BE i SLI. och samma ruttna kvalite här på film, SMplayer är lite bäätre kvalitemässigt än VLC player.. men fortfarande dålig kvalle. cat_fish_1 snacka om att ladda ner codec, vilka då undrar jag?