Letar efter gammalt spel

Permalänk

Letar efter gammalt spel

Hejsan. Letar efter ett gammalt spel till Windows, eller DOS, som gick ut på att man skulle flytta en mus som puttade på lådor för att stänga in katter. Man tog sig vidare genom att gå igenom mushål i väggarna på sidorna.

Jag har så här långt kommit fram till att det inte är Rodents Revenge eller Mouse Trap.

Någon som vet vad det är för spel?

Permalänk
Medlem

Låter verkligen som Rodents Revenge, men det kanske finns något väldigt likt!

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Låter verkligen som Rodents Revenge, men det kanske finns något väldigt likt!

Ja! Men blocken man flyttar är större och det är mycket färgrannare ^^

Permalänk
Medlem

Ingick inte det i win95?

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk

Jag har spelat samma sak på en Win 3,11 å där ingick det ganska bra tidsfördriv men jag tycker det ingick ostar eller något ? :/

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t22t2
Ingick inte det i win95?

Rodent's Revenge, om det var det du menade, ingår i Windows Entertainment Pack (WEP).
Tillsammans med lite andra godbitar som Skifree och Chip's Challange m.m.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Traktor_APA
Jag har spelat samma sak på en Win 3,11 å där ingick det ganska bra tidsfördriv men jag tycker det ingick ostar eller något ? :/

Jo, har för mig att hela spelet gick ut på att rädda musens brorsa eller nått liknande.