Permalänk
Avstängd

grafikkorts klockning

hejsan har ett asus 9500gt som körs i 550mhz normalt, nu har jag testat mig på lite klockning för första gången och har grafikkortet i 575mhz nu. frågan är hur mkt mer kan jag klocka och ska jag ändra nåt annat? kolla bilden. sen om jag kan klocka lite till så kanske jag kan sätta på en 90mm fläkt ovanför grafikkorts fläkten så blir det dubbel kylning.

engine: från 550mhz till 575mhz.
shader: ska den ändras?.
memory: ska den ändras?.

Visa signatur

datordelar for sale: www.marknaden.webs.com

Permalänk
Avstängd

snälla svara-.

Visa signatur

datordelar for sale: www.marknaden.webs.com

Permalänk

Klocka shader/memory också:) Sen är 25mhz ingen vidare klock... Men 9500gt kanske inte klockar mer? Vad vet jag;)

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Medlem

Ändra lite i taget och provspela nått krävande spel när du ändrat, shader är bra att klocka, även minnet och coren.

så ändra allt, spara och provspela 20min, hänger det inte sig då så klocka mer

Visa signatur

E2160 @ 3.0Ghz 400x8 || Thermalright Ultra-120 eXtreme || Gigabyte P35-DS4 || Nvidia 8800GTX || 4GB 6400 @ 800Mhz 4-4-4-12 || Samsung 320GB || Raptor 36GB

Permalänk
Avstängd

är detta bra, ska spela perfect world i typ 30-40min sen och se ifall det håller så kanske man kan höja lite sen, men memory kunde man inte höja mkt alls, den fick error varning när jag skulle höja mer än 810.

Visa signatur

datordelar for sale: www.marknaden.webs.com

Permalänk

Läs guiden. Använd furmark och klocka tills du får grafikfel eller tempraturen blir för hög. 42 grader är inte så mycket.

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Avstängd

testade furmark nu, eyy vad är meningen med det programet, ser bara mina scores där inte om det är stabilt eller instabilt.

räcker det att klocka lite och sedan spela i typ 20-40min och se ifall det håller?

Visa signatur

datordelar for sale: www.marknaden.webs.com

Permalänk
Avstängd

detta är min klock nu, är den bra eller ska jag fortsätta lite till för jag har spelat perfect world i typ 1timma utan problem, men igår när jag spelade project torque och hade lite mer i klock så stannade hela bilden allting fastnade så jag drog ner igen och nu verkar det funka men ska testa igen sen.

Visa signatur

datordelar for sale: www.marknaden.webs.com

Permalänk

jag säger så här... klocka lite och se ifall det klarar sig igenom furmark med okej temperaturer och kolla vart det tar stopp. När det tagit stop så starta det mest krävande spelet du har och lira ett tag. Om kortet klarar det så klocka lite till!

Permalänk
Avstängd

men det står ju inget om temperaturer eller errors det står bara mitt score på grafiken.

Visa signatur

datordelar for sale: www.marknaden.webs.com

Permalänk

Aktivera temp logging eller liknande, checka in extreme burn och klocka tills tempraturerna säger ifrån. Du får grafikfel. Om du kollar i guiden så ser du hur det ser ut.

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD