får jag mycket mer prestanda i min burk om jag byter grafikkort?

Permalänk
Medlem

får jag mycket mer prestanda i min burk om jag byter grafikkort?

jo ni kan se min dator här nedan och det jag undrar är att skulle min prestanda öka mycket om jag bara bytte grafikkortet till t.ex. en 4890? eller är det nått annat som flaskar?
sen undrar jag också om mitt nätaggregat(corsair 400w) skulle räcka till det kortet? (4890)

Visa signatur
Permalänk

Det skulle allt funka bra. Min första uppgrade skulle dock vart att skaffa 2gb ram till, speciellt om du kör vista.

edit: Såg att du har 19' skärm. Prestandan skulle väl kanske inte chockhöjas eftersom du antagligen lirar i 1280x1024.

2gb ram, HD4890 och en liten OC skulle göra din dator ganska bra

Är osäker på nätagget. 500w rekommenderas. ngn anann får svara på det..

Permalänk
Medlem

400w är i minsta laget men du har ingen quad core och så länge du inte överklockar kortet mycket så bör det funka. överklocken på processorn är inte extrem och den vill du nog viktigare att behålla än att börja klocka grafikkortet.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk

Räkna inte med något större grafikunder i 1280x1024! Men lite bättre lär det bli, dock borde du väl kunna maxa alla spel idag i alla fall (kanske inte Crysis då men...)
Så köp mer ram:

https://www.inet.se/datorkomponenter/internminnen/2048mb--2x1...

Sen är det bra om vi får veta vilka spel du spelar/vill kunna spela och i vilka grafikinställningar!?

Permalänk
Medlem

anledningen till att jag fråga va för att jag ska köpa en ny skärm och det blir antagligen 22" tum eller 24"

sen spel jag spelar är väll typ sourcespel, mass effect, crysis klarar jag allt på high fast utan AA på ungefär 50 fps upp ner, sen har jag ju mer spel på gång som empire: total war, crysis 2(som förhoppningsvis är mer optimerat), kanske bf3 typ sånna spel

sen så har mitt moderkort bara två platser för ramminnen så jag får nog köpa två 2 gigs

Visa signatur
Permalänk

Nätagget är inte alls i minsta laget. Det du har klarar det mesta, och mer därtill. Folk tenderar att underskatta nätagg väldigt mycket.

Jag tycker att du kan göra en uppgradering. Och sen klockar du din cpu också, du kan lätt få upp den i åtminstone 3,8 GHz. Du kommer att se en hel del skillnad i spel som Fallout 3.

Visa signatur

"plattan som moderkortet är uppbyggt på (minns ej vad det heter)" - muhihihaha

Permalänk
Medlem

Nätagget bör klara... jag kör ett hd4870x2 med mitt corsair hx520 och klockad c2d. Inga problem hitintills...