PHP syntax error, unexpected $end

Permalänk

PHP syntax error, unexpected $end

Hmm, har en fil som jag försöker få att fungera men jag får unexpected end hela tiden, och jag har ärligt talat inte en aning om varför. Om någon kan tala om vad det är som är fel... :/ jag har kollat antalet paranteser typ 40 gånger utan att hitta någonting. Hjälp!

Err msg:

Parse error: syntax error, unexpected $end in /home/virtual/hzrdous.se/public_html/raidplanner/handle.php on line 67

-------

Code at: http://pastebin.com/m1c0273f2

Permalänk
Medlem

Det måste vara fel någon annanstans, för när jag kör den där filen genom php:s syntaxcheck så får jag inga fel. Du kanske inkluderar någon fil någonstans som har fel i sig?

Permalänk

Jag includar ingenting i den filen som du kan se, men den filen saknar en rad längst ned som jag vet är felfri, det är bara ett header(Location: ...) -anrop sm skickar tillbaks användaren till sidan den kom ifrån, och denna sidan nås endast genom att trycka på en länk på en sida som verkar fungera felfritt i sin tur, även om den sidan man kommer ifrån består av olika includes.

Ska kika över alla dem, men de verkar fungera felfritt och det är synnerligen märkligt att den sidan man sedan ropar på via länk skulle fela om den är felfri och så även sidan man kommer ifrån. Vad var det för version på det php du körde din syntaxchecker på?

Permalänk
Medlem

Kör du i scriptet på en egen utvecklings server hemma ? eller laddar du upp på ett webhotell och kör den ?

Ofta så synes inte alla error koder som kan vara av nytta på en delad host.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coinhunter
Vad var det för version på det php du körde din syntaxchecker på?

$ php --version
PHP 5.2.9 with Suhosin-Patch 0.9.7 (cli) (built: Mar 25 2009 12:11:14)
Copyright (c) 1997-2009 The PHP Group
Zend Engine v2.2.0, Copyright (c) 1998-2009 Zend Technologies