Permalänk
Medlem

CMS med bra galleri funktioner

Jag söker efter ett gratis cms.
* Galleriet skall ha stöd för underkategorier (sub categories)
* Användare skall kunna skicka in bilder och gärna filmer med.

Andra trevliga funktioner:
* Kunna se mest sedda bilder, mest kommenterade bilder
* Andra trevliga community funktioner

Någon känner till något CMS med dessa egenskaper?

Permalänk
Medlem

Hur vore det att använda Google innan du postar i forumet ???

Eller är det alldeles för mycket begärt ?

Lat ?

Ha det som princip att försök hitta informationen själv först innan du ska be andra göra det åt dig.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Hur vore det att använda Google innan du postar i forumet ???

Eller är det alldeles för mycket begärt ?

Lat ?

Ha det som princip att försök hitta informationen själv först innan du ska be andra göra det åt dig.

Hur vet du att jag inte har letat?

Jag har letat. Jag har provat flera Gallery CMS'er, men inte hittat någon som haft de funktioner jag frågade efter.

Du dömer lätt, utan fakta.

Är det för mycket begärt att vara trevlig och saklig?

Jag ber inte någon att leta åt mig.
Jag frågar ifall någon känner till en sådan CMS jag frågar efter.

Permalänk
Medlem

Pajkastning FTW...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Du får nog vara mer specifik. Det handlar om en hemsida, right? Kan du något språk sedan innan? Måste det vara php eller asp.net eller flash? Hur mycket kan du tänka dig/vill du göra själv?

Du skriver att "användare" ska kunna skicka in bilder och filmer, då antar jag att dessa ska kunna registrera sig, logga in och ut, ha vissa användaregenskaper osv.?
Samt att du i sådana fall behöver ett admin-gränssnitt som också kan hantera dessa användare, antar jag.

Du måste verkligen sätta dig ner och tänka igenom Exakt vad som ska finnas och inte finnas. Ju mer kunskap du själv har desto mindre behöver ju finns med i ett CMS från början. Samtidigt så tror jag du kommer få svårt att hitta något som bara är att köra "out of the box" och som uppfyller alla dina förväntningar och krav.

Mina ören, lycka till dock!
//pscs3

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MX510.
Hur vet du att jag inte har letat?

Jag har letat. Jag har provat flera Gallery CMS'er, men inte hittat någon som haft de funktioner jag frågade efter.

Du dömer lätt, utan fakta.

Är det för mycket begärt att vara trevlig och saklig?

Jag ber inte någon att leta åt mig.
Jag frågar ifall någon känner till en sådan CMS jag frågar efter.

Ok. Det var ganske lite grinigt men dock så blir man till slut trött på alla som bara slänger iväg en post i forumet utan att ge någon information om vad dom själva har fått fram i form av research.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Jag vet vad du menar.

Dock är jag lite fast, för jag vet inte mer än det jag skrev i tråden.
Ett community-vänligt galleri, är det jag söker. Kan inte säga mer i detalj.

Jag tog en chansning mest att slänga ut frågan, ifall att någon skulle ha erfarenhet av en sån cms.

Permalänk
Medlem

BlueEyes, du kanske ska ge fan i att skriva något i huvudtaget? Inte så roligt att bli bemött på det sättet du bemöter MX510.

MX510, det flesta gratis cms:er har nog ett begränsat utbud av funktioner så därför kan det nog vara svårt att hitta det du söker.

Om jag vore du skulle ju kolla på lite olika php/asp sidor och se om du kan hitta/få något därifrån

Mvh
Milkacid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av milkacid
BlueEyes, du kanske ska ge fan i att skriva något i huvudtaget? Inte så roligt att bli bemött på det sättet du bemöter MX510.

MX510, det flesta gratis cms:er har nog ett begränsat utbud av funktioner så därför kan det nog vara svårt att hitta det du söker.

Om jag vore du skulle ju kolla på lite olika php/asp sidor och se om du kan hitta/få något därifrån

Mvh
Milkacid

Inte så roligt att se folk skriva samma saker om och om igen när det redan finns besvarat och åtskillig information på nätet. Till exempel via Google.

Så ta och vrid ner volymen några steg så blir det bra.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Pajkastning FTW...

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<