Spel för tråkiga vecko kvällar

Permalänk

Spel för tråkiga vecko kvällar

Jobbar under sommaren vilket medför skulle vilja ha ett spel att koppla av med för ca 2 månader tills studierna börjar, letar därför efter något spel som varar relativ länge vilket nästintill uteslutande blir någon form av RPG. Har sedan tidigare ETW men det var knappast så länge vilket gör att jag funderar på att köra lite WoW alt. köpa ett nytt frågan är vilket? Tittat lite på Sacred 2 för 99kr och undrar om det är att rekommendera?

Permalänk
Medlem

Mass Effect är jäkligt bra.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk

Jag skulle vilja tipsa om Oblivion då det är det bästa spel jag har spelat. väldigt många speltimmar och man får aldrig nog.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan också rekommendera Oblivion. Jag tror det är det single-playerspel jag spenderat mest tid framför. Nu för tiden finns det dessutom tusentals moddar, många är fruktansvärt välgjorda och gör verkligen spelet bättre. Det finns en enorm community runt Oblivion-moddar.

Permalänk
Medlem

Oblivion eller Fallout 3, eller båda

Visa signatur

Spela på datan: http://www.ssg-clan.se

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Eller så kan du köpa ett Ps2 med FF X för en billig peng och ha något att spela 3 sommrar föröver ;D

Visa signatur

| Antec Three Hundred| Corsair CX 400W | Intel E5200 | Asus P5B P965 | Dimm DDR2 2GB 800MHZ| Sapphire Toxic Radeon HD4850 | Western Digital Caviar Blue 320GB | Samsung DVD 22X SATA | Scythe 120mm Slip , 2 st Zalman ZM-F3 120mm |

Permalänk
Avstängd

Ett spel och 2 månader... 1 minut per kväll?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Civ4 skulle jag köra på...

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Fallout 3,
Red Alert 3,
Spore,
Call of Ctuhlu (vampyr spel, grymt skönt spel, men tidskrävande, och mycket tänkande, fps spel)

Armed Assaut (riktigt taktiskt spel med stora banor med uppdrag som tar tid att klara)

Prototype (körde demot, Grymt coolt spel, man känner verkligen sig som en elak superhjälte )

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk

Tack för svaren, tror att speltiden blir runt 3-4 dagar per vecka och mellan 1 och 3h per gång.

Ska titta närmare på rekommenderade spel så får vi se vad det blir

Permalänk
Medlem

Om du verkligen behöver något tidsfördiv kan du testa Plants vs Zombies, det finns i Steam gratis och är verkligen ett bra tidsfördiv

Permalänk

Antar att du menar "veckor", "vecko" är vad jag vet inte ett ord.

Jag rekommenderat TF2 (Team Fortress 2). Oerhört prisvärt. Även jag som brukar tröttna väldigt fort på spel (har tröttnat på alla mmorpg:s jag spelat inom 35 timmar) har spelat det i över 200 timmar.
Oerhört kul om du dessutom spelar klanmatcher. Jag känner flera som utan vidare har spenderat 700+ timmar på spelet...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Antar att du menar "veckor", "vecko" är vad jag vet inte ett ord.

Jag rekommenderat TF2 (Team Fortress 2). Oerhört prisvärt. Även jag som brukar tröttna väldigt fort på spel (har tröttnat på alla mmorpg:s jag spelat inom 35 timmar) har spelat det i över 200 timmar.
Oerhört kul om du dessutom spelar klanmatcher. Jag känner flera som utan vidare har spenderat 700+ timmar på spelet...

vecko är visst ett ord, "veckopendla" t.ex. Däremot kanske det inte finns särskrivet

Ont:
Jag tror WoW är för krävande tidsmässigt. Mass Effect tar lagom lång tid och är riktigt skoj. Bioshock kan jag också rekomendera om man spelar lite ibland.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera något långlivat multiplayer spel som Cod4.
Blir grymt kul om du även får några spelkompisar som du kan lira med.
singleplayer spel ska man vara på ett glatt spel humör för att spela.
annars lägger man ju bara ner skiten snabbt haha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gtoxed

Call of Ctuhlu (vampyr spel, grymt skönt spel, men tidskrävande, och mycket tänkande, fps spel)

Call of Ctuhlu vampyr spel?..
haha nej för fan ^^
monster ju

Permalänk

Sims 3.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Drakensang om du vill ha ett renodlat rpg, är typ i still med never winter nights osv. The Last remnant är ganska kul oxå, är turbaserat i still med Final Fantasy, gjort av samma tillverkare som Final Fantasy spelen.

Om du är less på WoW så kan jag tipsa om Warhammer online, kanske inte lika seriöst, det är mer för en "casual player" dock.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk

Tittat på några av spelet, tidigare har jag kört Fallout 3 men kom aldrig in i spelet slutade efter några eldkastande spindlar Kanske värt ett nytt försök, i så fall vad ska man "börja"? Mass Effect verkar intressant verkar likna Fallout lite förhoppningsvis bättre Oblivion går bort då jag redan spelat det, det var bra under den tiden men känns lite dött om man spelar om det då inget är nytt och tyvärr är inte combat systemet mycket att hurra för möjligen kan det moddas? ArmA ska jag titta närmare på speciellt när tvåan precis har släppts, gillar uppläget, hoppar Civ 4, Spore, RA 3 och Sims 3 då det inte är riktigt vad jag letar efter. Ska granska Drakensang lite närmare sedan har jag inte en aning var ni hittade Call of Cthulhu

WoW var inte direkt tänkt att nå raid nivå utan snarare bara leva lågot nytt men har trotsaltl spelat det tidigare det som är intressant är combat systemet som åtminstone har hack and slash över sig framförallt magin, ang. Warhammer så hur tidkrävande är spelet kan man logga in en eller två timmar döda lite och sen logga ut? Som en gammal CS nörd så vet jag hur mycket tid man kan nöta med FPS ska se om jag kan testa det hemma hos någon

Permalänk
Medlem

ett spel som är lite äldre som verkligen är att rekomendera enligt mig är Sacred 1:an och dess upgradering: sacred underworld, helt underbara spel som man kan spela hur länge som helst.

Jag har säkert spelat det i några ÅR, thats right ÅR sa jag, och jag har inte tröttnat än faktiskt, det är nog det enda spel som inte fått mig uttråkad, bara trött och hungrig

Visa signatur

Chaos isn't the problem, it's the mellow times in between all the madness that keeps me freaking out.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micawber
Eller så kan du köpa ett Ps2 med FF X för en billig peng och ha något att spela 3 sommrar föröver ;D

Jag rekomenderar även att du inskaffar FF X, sjukt bra spel och sjukt tidsslukande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
Mass Effect verkar intressant verkar likna Fallout lite förhoppningsvis bättre

Mass Effect är underbart, random-uppdragen kan vara lite enformiga men huvudstoryin är kanon! Det liknar inte Fallout på något sätt, ME är squad-baserat, taktiskt, involverar mkt rymdresande och har bra röstskådespel.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Håller med om Mass Effect, sjukt bra spel faktiskt IMO. Annars kanske Diablo 2 vore något? Ren hack and slash som man lätt fördriver många timmar med. Finns även ett nyare spel som påminner mkt om D2, nämligen Titan Quest. Började spela det nyligen för att jag tröttnat på D2. Rekommenderas starkt om man annars gillar D2, tänk då också på att det finns en expansion, Immortal Throne, och så behöver du också den senaste fanpatchen som fixar endel buggar.

Bilspel då? Finns ju Trackmania som är riktigt roligt IMO, dessutom gratis och online. Vill du dock ha ett seriösare bilspel så finns ju Test Drive Unlimited, riktigt roligt om man har en ratt. Sen så finns ju förstås Gran Turismo spelen till PS/PS2/PS3 som är ännu seriösare.Sen så kan jag bara hålla med om Final Fantasy serien, mkt bra spel, iaf 7an, 9an, och X.

Borde väl räcka för en stund;)

Visa signatur

FT02B • HX620W • P5E Deluxe @ PL11 • Yorkfield Q9450 C1 lappad @ 440x7,5 = 3,3GHz @ 1,380V w/ NH-D14 • 2x2 + 2x1 GB DDR2 @ 880MHz 5-5-5-18 • Palit 55nm GTX260 Sonic • Xonar DX • 36GB Raptor • 3TB Caviar Green • U2713HM • W7 x64 • Ikari Laser • Sidewinder X6