WC3 Worldeditor, condition-hjälp.

Permalänk
Medlem

WC3 Worldeditor, condition-hjälp.

Hej!

Jag håller på att göra en spell i World Editorn men jag vet inte hur man gör detta:

If - Conditions
(Integer((Distance between Venom_Points[3] and Venom_Points[2]))) Less than or equal to 50

Jag väljer ju Integer som condition men var hittar jag sen "Distance between"?

Mvh Gustaf

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

"Distance between" är väll ändå I "real". eftersom distansen kan vara decimaltal.

"(Distance between (Position of (Triggering unit)) and (Position of (Triggering unit))) Less than or equal to 50.00"
Självklart måste du byta ut "triggering unit" I triggern. Men IVF så är det en "Real comparison" och inte "Integer Comparison"

Föesten, du använder GUI eller hur?
Om du vill kan du lägga till mig på steam, msn eller skype. ifall du vill ha mer hjälp,

Skickade ett pm med kontaktuppgifter

Visa signatur

Denon AVR-1801 | Dali Blue 5005 | Turtle Beach Audio Advantage Micro II

Permalänk
Medlem

Tack så mycket! Det stämde bra, men spellen fungerar inte riktigt som den borde. Jag följer dessa instruktionerna:
http://www.thehelper.net/forums/showthread.php?p=999551

Fast det ska vara en sten som kastas iväg och den ska kasta stormbolts på alla den träffar/kommer nära istället för ShadowStrike.
Jag kan ladda upp banan sen så kanske du kan ta en titt? Jag har följt instruktioner till 100% vad jag kan se, förutom att jag har bytt ut modeller/spells :/
GUI = Worldeditorns triggers? I så fall ja, för att JASS-skript har jag inte lärt mig ännu

Mvh Gustaf

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Skulle jag kanske kunna göra, men inte idag, har massor med saker att göra på min bana för tillfället.

Visa signatur

Denon AVR-1801 | Dali Blue 5005 | Turtle Beach Audio Advantage Micro II