Permalänk

Error på Graffikortet

Hej , Jag har ett problem och jag vet inte om det är kännt men.
Det är så här att när jag försöker spela något så tar det inte mer än 10 sekunder och så flimmrar skärmen till och hakar upp sig med ett par lilla fläckar här och vart. Sen hoppar skärmen tillbaka till normalt , som den var innan. Men efter kanske 3 sekunder kommer det tillbaka och när det har hänt ett par gånger så kan jag inte ens se spelet längre och det blir svart. Jag stänger av det och försöker starta det igen men får bara error och att det stänger av sig.

sen får jag ju en VPU Recovery rapport om att det har uppståt ett problem av något slag. Jag har kollat ganska mycket på andra forum men ingen lycka tyvärr.

Jag har prövat :
Stänga av clockningar
Kolla fläktar
Satt ditt en till fläkt.
Formatera om datorn.
Installera om drivrutinerna
Skaffa dom nya Drivrutinerna
kollat om sloten funkar.

Det här händer bara när jag spelar och inte på något annat.
Den erroren jag får säger att den inte är en vanlig och beror på en annan sak och man får ett par alternativa förklaringar. Som Drivrutinera , Bussnivån osv..

Jag har ett Gainward 4830 HD. 4 Gig Ram DDR2 , Intel Duo 2 2.0 ghz.
Det fungerade fint men sen när jag startade Spelet PROTOTYPE och hade kört det kanske i 3 timmar så kom det här fram... Hände någon gång då och då med 2 timmars mellan rum. Men nu kommar den fort som bara den.

Är det här ett känt problem eller? kan någon hjälpa mig med det här så skulle jag vara jätte tacksam
Tack

Permalänk
Medlem

Låter som en paj GPU eller värmeproblem. För seriös bugg för att det ska vara mjukvarufel iallafall. Kolla kylningen på kortet så den inte överhettar.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Jag har kollat fläktarna , Jag har en kontorsfläkt med öppet chassi och ökat fläktens FAN SPEED till 100 % (kontorsfläkten står på nivå3)... Jag har kännt på kortet när jag hade igång ett spel och den var ju kall som ett glas vatten som man nyss hälde upp. Jag tror inte det är ett värmeproblem , Då det du säger om en paj GPU kan nog vara troligt. Men jag vet inte så mycket om GPUer.
Jag har en extra fläkt inbyggd själv med som är ganska stor och när jag kollade låg kortet på en.. 40-45 grader

TILLÄGG: Jag kollade upp lite om GPU och vad det är... Jag förstår vad det är nu för det mesta men kan det vara det problemet? jag kan kanske lägga upp en bild eller något så får någon se hur det ser ut när den stannar upp, vad tyder på att en GPU är paj?