Permalänk

Belkin N+

Tja köpte nyligen en belkin N+. Problemet är att jag blir frånkopplad från internet när jag kör World of warcraft, det inträffar inte direkt när jag startar spelet men det kommer ca efter 30 min spelande.
Kör en dator och en server genom routern. Jag har öppnat alla portar till World of warcraft men det hjälper fortfarande inte, Jag satte på funktionen DMZ o valde bort speldatorn från att vara skyddad, det hjälpte inte heller.
Har bläddrat igenom o kolla alla inställningar på routern ett 10 tal gånger o hittar inget fel på den, så nu vänder jag mig till er där ute.
Vore väldigt tacksam om någon har en ide.

När jag blir frånkopplad så håller det bara några sekunder sen funkar internet igen..
mvh

Använder kabel inte trådlöst.
ISP Telia, 10/10 mbit fiber.

Permalänk
Medlem

Hehe jag har också en belkin modem kanske inte likadan som din.
Jag har haft mycket problem med den, den brukar lägga av att funka när den vill.
Internet blir helt dött men funkar efter ett tag ( 20 min)
Man fixar det genom att rycka ut kabeln och sätta in den igen.

Googlade runt och såg att jag kanske hade skadat modemet på något sätt så jag höll RESET knappen i 10 sek.
Sedan dess har den funkat fint.
Testa du också.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk

Gjorde en Reset men det hjälpte tyvärr inte.. Väldigt konstigt att en router för 1000kr krånglar mer en vad en för 200 kr gör, har haft d-link och netgear o alla har funkat bra, skulle aldrig ha köpt detta fanskapet..