Hur gör jag en reset på grafikort

Permalänk

Hur gör jag en reset på grafikort

Jag får inte mina gtx 260 att fungera, varken i min eller min polares dator, hur gör jag en reset på korten?

Visa signatur

Intel i5 4670k 2xgigabyte gtx770 4gb nvidia surround

Permalänk
Hedersmedlem

Man brukar inte gör reset på korten, det är inget jag känner till iaf, däremot på moderkort gör man det, och hur du/ni skall gå tillväga står i den manual ni fick med era mobos.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Det finns så vitt jag vet inget som heter reset på grafikkort. Vad skulle denna funktion göra? Om grafikkortet inte funkar på nån dator är det förmodligen paj.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Jo, men att två kort skulle vara paj känns en smula otroligt, och ett av tippsen jag fått på annan plats här på forumet är att resetta grafikkorten. Därav frågan.

Visa signatur

Intel i5 4670k 2xgigabyte gtx770 4gb nvidia surround

Permalänk
Antielefant

Om de inte funkar i endera datorn, och ni testat dem var för sig, är korten garanterat döda.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av taxifidde
Jo, men att två kort skulle vara paj känns en smula otroligt, och ett av tippsen jag fått på annan plats här på forumet är att resetta grafikkorten. Därav frågan.

Vem gav detta råd?
Antagligen menade den personen att du skulle ta ur och sätta i dem igen, alltså inte reseta?! Har ni kopplat den extra ström som behövs? Vad har ni för burkar, inklusive nätagg?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Vem gav detta råd?
Antagligen menade den personen att du skulle ta ur och sätta i dem igen, alltså inte reseta?! Har ni kopplat den extra ström som behövs? Vad har ni för burkar, inklusive nätagg?

Ja precis, har ni kopplat i de extra strömkablarna? Räcker era nätaggregat till?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

Jag har ett corsair 750w black, så det borde räcka tycker man.

Visa signatur

Intel i5 4670k 2xgigabyte gtx770 4gb nvidia surround

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av taxifidde
Jag har ett corsair 750w black, så det borde räcka tycker man.

Utan tvekan men har du kopplat in de extra strömkablarna till grafikkorten? (6-pin/8-pin eller vad det är).
Vad händer när du startar datorn med ett kort i? Startar den fast ger ingen bild?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Citat:

Vad händer när du startar datorn med ett kort i? Startar den fast ger ingen bild?

Precis!

Visa signatur

Intel i5 4670k 2xgigabyte gtx770 4gb nvidia surround

Permalänk

testat en av dom andra dvi portarna.?

kan vara din skärm som inte funkar ihop med grafikkortet också

va för med en äldre LG lcd skärm 700 serien tror jag det var som inte funkade med nyare kort än ATi 9800 serien

kan vara nått liknande testat med annan skärm? om både du och din polare har lika danna skärmar vill säga

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Efter en bios reset så verkar allt funka, tack för all goda råd!!

Visa signatur

Intel i5 4670k 2xgigabyte gtx770 4gb nvidia surround