Permalänk

vad heter spelet?

Igår gick filmen Tomb raider 2: Lara Croft and the cradle of life på TV. Och någon gång efter nyheterna så sitter det en kille och spelar ett spel, ett gammalt spel. man flyger ngt helikopter liknade fordon och skjuter. Jag spelade detta för kanske 8 -10 år sedan. Blev väldigt sugen på att spela det igen. Är det någon som vet vad spelet heter?

MVH Patrik

Permalänk
Medlem

Har ingen aning om vilket spel han spelar, men jag lirade ett spel som hette Swiv3D för mååånga år sedan.

Då flög man runt i en helikopter i 3D och skulle skjuta fiender samt plocka upp ny ammo osv. Kan det vara det?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk

nää...de va inte de ja menade...jag minns även att man sköt reaktor liknande byggnader och andra byggnader..

Permalänk
Medlem

Urban Strike, Djungel Strike?

Gamla helikopterspel till sega, klockrena!

Permalänk

näää de var inte dom heller...ska försöka ordna ett print från filmen.

Permalänk
Medlem

Spelar han spelet i filmen?

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk

ja det ären kille som gör det, ja tyckte det såg ut som det, ska fixa filmen så ska ja ta reda på det.

Permalänk
Medlem

silkworm?
silkworm 4? (SWIV)

Permalänk
Medlem

Apache AH-64 Air Assault ?
Apache Longbow Assault ?

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk

här är en bild på spelet från filmen.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/---spel.png

om det är någon som har filmen så hittar ni printen vid 46:47

Permalänk
Medlem

Incoming har jag för mig att det hette. Kan det stämma?

Visa signatur

Asus Commando | Intel Core 2 Duo E6700 | Crucial DDR2 BallistiX PC6400 4096MB | Western Digital Raptor 74GB SATA | XFX GeForce 8800Ultra | Samsung SyncMaster 226BW

Permalänk

JAA......tack så väldigt mycket. Har tänkt som fan på de...tack

Permalänk

Riktigt bra va det

Permalänk

Oh det spelet minns man väl. Fick uppgradera med ett 3DFX Voodoo 2-kort för att få de o flyta på fint. Celeron 300MHz och 32MB ram... jösses alltså. Tänk vad utvecklingen har traskat på.

Permalänk
Avstängd

Incoming utspelas år 2009 Aktuellt alltså!

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

haha, ja det är en klassiker det där. Spelet var en posterboy för voodoo 2
Skulle först gissat på Commanche efter som man flyger den men sen såg man de välkända HUDen på sidorna

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Sötast

Incoming var helt awesome

Permalänk

Det är comanche 4 eller 3 det är jag helt 100 på

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk
Medlem

Descent?
Var ju ett flygarspel också.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Sätter också mina pengar på Comanche 4!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asteroid
Descent?
Var ju ett flygarspel också.

Descent, otroligt som det var. Utspelade sig mest i grottor dock, samt att du flög ett rymdskepp inte en helikopter.
Teletubies koden till 3:an är fortfarande det roligaste jag sett i ett spel

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Ooh nice, detta kommer man ihåg, även om man bara var 8:a när det släpptes ^^ Nötte demon kommer jag ihåg på våran nyinskaffade fujitsu 350mhz vodoo 2