Hjälp mjig hitta silver

Permalänk
Medlem

Hjälp mjig hitta silver

Jag håller på att leta efter ett RPG som jag spelade för en herrans massa år sedan, vad kan det vart. 10 år? Spelet heter iaf Silver. Har sökt efter det i fyndlådor på diverse datorbutiker och stormarknader. Kollat efter det på Gog utan resultat. Och att googla efter "silver" är ju hopplöst...

Är det någon som vet hur jag kan få tag på detta underbara RPG?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Har haft det på en skiva någonstans, om jag inte minns helt fel. Om den kommer fram så kan jag höra av mig, såvida du inte hittat på annat håll såklart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Heter det enbart "Silver"? Hittade ett spel på Ginza som heter "Codename Silver" och det är gammalt..

http://www.ginza.se/Product/Product.aspx?Identifier=51249

Visa signatur

Mvh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oRiN^
Heter det enbart "Silver"? Hittade ett spel op Ginza som heter "Codename Silver" och det är gammalt..

http://www.ginza.se/Product/Product.aspx?Identifier=51249

"Pris: 2 kr"

Permalänk
Medlem

http://www.gamespot.com/pc/rpg/silver/review.html?om_act=conv...

Googla på silver + RPG så får du en massa träffar.

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Medlem

Då var det inte det spelet jag trodde att det var, det var ju synd.

Visa signatur

Mvh.

Permalänk

Inte så men nu är jag säkert emot reglerna på SweC. Men är inte de spelet såpass gammalt att man gittar det bara på torrents? Om de verkligen inte hittar de på en fundvagn på gamestop eller nått?

EDIT: Själv klart menar jag att man inte ska tanka hem det. Men enda settet nästan att hitta?

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk

Jag kommer ihåg det spelet. Spelade det när jag var tokliten med. Efter lite wikipedia-sökande så hittade man http://www.mobygames.com/game/silver och http://www.amazon.co.uk/Atari-Silver/dp/B00004UBS2/ref=sr_1_1...

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem

Som det sagt redan, kan vara väldigt svårt att få tag på. Körde endast demo då av det
Synd är väl det för jag har också jagat det här spelet förr :/

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk

Jag har det där spelet liggandes hemma. Kom ihåg att det var riktigt bra!

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Proffsmoddare

Jag kan minnas fel, men jag är det inte gratis nu? Hade för mig det men kan ha grymt fel. GTA och GTA london är ju freeware. ^^,

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Se där, ni är ju riktigt bra att hitta. Som jag letat, får ta o putsa upp mina google-skills lite tror jag.

Jag har haft spelet på skiva för länge sedan, men har en tendens att aldrig lägga tillbaka skivor i fodralen vilken resulterar att jag snabbt blir av med mina skivor. hur som helst..

Jo spelet är ruggit rolig vill jag minnas, gillar fightingsystememt specielt, att man swingar svärdet så som man rör musen (typ) och dom olika kombinationerna. Inte sätt det i något annat spel.

Ska kolla lite närmare på lenkarna när jag kommer hem, tror jag såg att man kunde beställa/köpa det från någon av dom som postades.

Tack för hjälpen

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk

Åh, vilka minnen från det spelet!

Jag har sett mycket av det hos en kompis, och han har det på skiva, problemet är att få det att fungera på nyare operativsystem tror jag.

Permalänk

Kommer ihåg detta spel. Har det även kvar i i skåpet liggandes i ett fint fodral
Nästan så att man skulle ta o installera det igen för gammla minnens skull ^^

Visa signatur

[GA-EP35-DS4] [Q6600 2.4GHz] [4096MB] [GeForce GTX 260 896MB] [WD740ADFD 74GB] [Xilence 600W ] [SB 500GB]

Permalänk
Medlem

Jag minns att det var Atari och infogrames som hade ett samarbete med det spelet, så om du har tur kanske du kan söka på Atarigames.com och på så sätt ha tur i ditt sökande.

Tror inte att det finns någon fysisk butik i Landet Lagom som har det spelet kvar, men jag kan ha fel är trots allt bara mänsklig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
Åh, vilka minnen från det spelet!

Jag har sett mycket av det hos en kompis, och han har det på skiva, problemet är att få det att fungera på nyare operativsystem tror jag.

Funkar på XP med XP patch iaf