Undermenyn hamnar "bakom" centerboxen

Permalänk
Medlem

Undermenyn hamnar "bakom" centerboxen

Hej ! Jag bygger en hemsida till min lilla "lanförening" och det är så att jag har en Dropdown meny som är byggd i Java och css och inlinkad i html. allt funkar bra i Firefox osv.. Men i IE så klantar det till sig såklart! det finns flera buggar på sidan osv.. men just nu vill jag fixa till Menyn! finns det någon som kan hjälpa mig med en bra kod som gör menyboxen dominant eller snarlikt?

tack!

Alex

Visa signatur

ASUS M4N72-E 750A || AMD Phenom II x2 3.1 GHz clockad: 3.5 GHz || 2st Corsair Dominator 2Gb 1024MHz || ASUS EN9800GT 1Gb || Cougar 550W || Samsung Spinpoint 1TB

Permalänk
Medlem

Testa att sätta "position: relative" på menyns yttersta förälder (har du en <ul> i en <div> så sätter du position: relative på diven)

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Okej, Jag har provat att sätta relative :/ Men det funkar inte ..

Visa signatur

ASUS M4N72-E 750A || AMD Phenom II x2 3.1 GHz clockad: 3.5 GHz || 2st Corsair Dominator 2Gb 1024MHz || ASUS EN9800GT 1Gb || Cougar 550W || Samsung Spinpoint 1TB

Permalänk
Medlem

Lägg upp en testsida så tar jag en snabbkoll

(edit: någon speciell anledning till att du har byggt menyn i Java?)

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

www.alexanderhey.se

jag har laddat upp den där för tillfället!

Ingen speciell anledning, jag har inte byggt den själv utan fick den från en hemsida som rekomenderade denna som en bra drop-down.

Visa signatur

ASUS M4N72-E 750A || AMD Phenom II x2 3.1 GHz clockad: 3.5 GHz || 2st Corsair Dominator 2Gb 1024MHz || ASUS EN9800GT 1Gb || Cougar 550W || Samsung Spinpoint 1TB

Permalänk
Medlem

Hur går det

Visa signatur

ASUS M4N72-E 750A || AMD Phenom II x2 3.1 GHz clockad: 3.5 GHz || 2st Corsair Dominator 2Gb 1024MHz || ASUS EN9800GT 1Gb || Cougar 550W || Samsung Spinpoint 1TB

Permalänk
Medlem

Problemet är att du har absolute positioning på nästan alla element. Testa att sätta ett lågt z-index på sponsordivarna och se om det fungerar.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Jag satte z-index: 1; på alla sponsorboxarna

Men det funkar fortfarande inte!

Visa signatur

ASUS M4N72-E 750A || AMD Phenom II x2 3.1 GHz clockad: 3.5 GHz || 2st Corsair Dominator 2Gb 1024MHz || ASUS EN9800GT 1Gb || Cougar 550W || Samsung Spinpoint 1TB

Permalänk
Medlem

Jag löste det såhär: När jag tog bort Absolute på alla sponsorboxarna, och la in z-index:1; istället så funkade det,

Jag gör nu också en IE Fix som fixar till alla boxarna så dom ligger rätt!

Visa signatur

ASUS M4N72-E 750A || AMD Phenom II x2 3.1 GHz clockad: 3.5 GHz || 2st Corsair Dominator 2Gb 1024MHz || ASUS EN9800GT 1Gb || Cougar 550W || Samsung Spinpoint 1TB

Permalänk
Medlem

Bra att det löste sig, men förstår inte varför java är inblandat.

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

För jag hittade en snygg java meny ! Som jag har förstått det så går det inte att göra många va de effekterna i css eller html :/

Visa signatur

ASUS M4N72-E 750A || AMD Phenom II x2 3.1 GHz clockad: 3.5 GHz || 2st Corsair Dominator 2Gb 1024MHz || ASUS EN9800GT 1Gb || Cougar 550W || Samsung Spinpoint 1TB