Steam vägrar hämta server lista!

Permalänk

Steam vägrar hämta server lista!

Har ett problem med steam vilket gör att när jag väljer servrar så får jag inte fram några, utan det enbart står "uppdatera serverlista", det går att ansluta till servrar förutsatt att man har adressen. Varför kan inte steam uppdatera server listan?

Permalänk
Medlem

Har du ställt region, sweden under settings? Vet dock inte om det hjälper. Värt ett försök iaf.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Ja, tyvärr inget

Permalänk

har också samma problem ibland, testa att inte gå in i spelet utan bara ta serverlista när du är i windows. eller tvärtom.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
Ja, tyvärr inget

Har du testat deleta "clientregistry.blob"?

Permalänk
Sötast

Kanske finns som klistrad på steams forum?

Permalänk
Medlem

brandvägg?
har också haft problem med det några gånger, oftast har det löst sig av sig självt,annars bara en restart av steam

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U 32GB Ram,1TB
Rojter: Edgerouter 4, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Lånar denna tråden lite..

kortfattat: Kan inte hitta servers på BF2, men kan connecta till dom via IP. Samma problem gäller på CS. Använder (läs: använde) mig även av garena till att lira DotA, fungerade kanon när jag var på DHS, sen när jag kom hem kan jag inte pinga folk / hitta games. Jag hittar dock games på bnet till Wc3..

har försökt öppna portar men inget verkar hjälpa.

Stort tack på förhand // Hampus

Visa signatur

Hellre chins med dips än chips med dip

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fethampe
Lånar denna tråden lite..

kortfattat: Kan inte hitta servers på BF2, men kan connecta till dom via IP. Samma problem gäller på CS. Använder (läs: använde) mig även av garena till att lira DotA, fungerade kanon när jag var på DHS, sen när jag kom hem kan jag inte pinga folk / hitta games. Jag hittar dock games på bnet till Wc3..

har försökt öppna portar men inget verkar hjälpa.

Stort tack på förhand // Hampus

filter?

i bf2 kan det vara att du inte har senaste patchen

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U 32GB Ram,1TB
Rojter: Edgerouter 4, WAN 1000/1000

Permalänk
Inaktiv

Om du inte får upp serverlistan i diverse onlinespel - jag var med om det i Team Fortress 2 och Quake Wars - kan det bero på att du har en billig router med kass inbyggd bandvägg.

Massor av routrar är super-B, och blockerar helt enkelt anslutningarna som spelet försöker upprätta.

Jag hade problem med Telias egenutskickade wifi/switch/router från ZYXEL; en liten platt silversprejad sak som inte vägde någonting och kostade ännu mindre.

Bytte den mot en WNR3500 gigabitswitch/router/n-wifi från Netgear - alla problem bortblåsta.