Permalänk
Medlem

drivrutin?

köpte ett http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=386399 idag

får inte till drivrutinerna, jag installerar och startar om, allt funkar.
sen när jag startar om igen så är det som det inte är installerat längre.

Permalänk
Medlem

Låter väldigt skumt.
Rätt bra om du skriver vad du har för dator, vad du hade för grafikkort innan och sånt.
Tog du bort alla grafik-drivrutiner innan du satte i kortet? Så det inte blir nån slags konflikt.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

hade ett nvidia geforce 8800 gts 512.
tog inte bort drivrutinerna innan jag satte in det nya.

Permalänk
Medlem

avinstallera de gamla drivrutinerna. ladda dessutom ner driver sweeper eller liknande och kör det. starta om och installera de nya drivrutinerna.

http://downloads.guru3d.com/Guru3D---Driver-Sweeper-(Setup)_d...

om inte det funkar kan det vara en bra ide att installera om windows. att installera grafikdrivrutiner från ett märke över ett annat är ingen bra ide.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepp
hade ett nvidia geforce 8800 gts 512.
tog inte bort drivrutinerna innan jag satte in det nya.

Det är superviktigt att du gör det när du byter mellan Nvidia och ATI

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | MSI 4090 Suprim X | Asus x570 prime pro | 32 GB G-Skill 3600mhz | EVGA G2 1000W | LG CX48 | Custom loop vattenkylning, 3 x 420 radiatorer, 2 x D5

Permalänk
Antielefant

Jupp, AMD över NVidia speciellt.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

okej, endå på tiden att installera om windows
tack för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Jupp, AMD över NVidia speciellt.

Har jag också märkt, verkar som att geforce inbyggda avinstallation aldrig lyckas rensa upp riktigt efter sig.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Antielefant

Heh, skulle iofs påstå att det gäller båda korten, då problemet är att det är svårt att avinstallera en drivrutin som används - eller att lyckas avinstallera en drivrutin utan grafikkort i datorn

Forceware går ju in och rensar bort eventuella Catalystfiler innan den installerar däremot, Catalyst har vad jag vet fortfarande ingen sån funktion utan krockar direkt med nv4disp.sys.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Sen rekommenderar jag att du installerar de senaste drivrutinerna (inte de som kom på skivan) för att få de senaste buggfixarna osv...

http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx