OCZ lanserar tangentbord med OLED

Permalänk
Melding Plague

OCZ lanserar tangentbord med OLED

Tangentbord med programmerbara knappar och displayer blir allt vanligare. Nu lanserar OCZ en modell för gamers.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tror ändå att det blir för dyrt för att det ska vara värt det.

Permalänk
Medlem

ska ha!!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

om den kostar under 1k köper jag den direkt, sitter med min gamla zboard

Permalänk
Medlem

riktigt nice, stilrent och enkelt och med OLED knappar, mums

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Tror knappast den kommer hamna under 1000:-. Det är ju trots allt OCZ vi talar om.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Citat:
Permalänk

Priset lär nog inte sjunka från 15k till nått man kan betala för direkt, men jag tycker det skulle vara riktigt nice att ha ett om jag skulle ha fel.

Edit: Ja si på f-n där kom det ett pris, lite frestad blir man men plånboken ska hålla för helt nytt system först...

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Byter aldrig bort mitt Model M från 1992.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Inaktiv

Fick hem ett Apple keyboard idag, det är ju raka motsatsen till det där

Permalänk

Jag skulle helt klart kunna tänka mig att införskaffa ett sådant tangentbord om man kan stänga ledbelysningen på sidan.

Permalänk
Medlem

Tyvärr så verkar det av någon anledning bara vara kompatibelt med 32-bitars Windows, enligt produktsidan.

Permalänk
Medlem

Ser ingen större poäng med det där tangentbordet.. Vad ger det att ha några oled knappar ute till höger sådär? naj, ge mig apples superslimmade tangentbord !

Permalänk

"Några prisuppgifter är ännu inte kända."

Vem vet...:D

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Acahlon
Ser ingen större poäng med det där tangentbordet.. Vad ger det att ha några oled knappar ute till höger sådär? naj, ge mig apples superslimmade tangentbord !

Där ser man, apple-förespråkare kan inte ens skilja på höger och vänster!

Skämt åsido, kan knapparna visa andra färger än gult?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phukkitt
Där ser man, apple-förespråkare kan inte ens skilja på höger och vänster!

Skämt åsido, kan knapparna visa andra färger än gult?

Asså kan dom inte det e det ju ingen mening att programmera varje knapp enskilt?

Vänta nu! Det kan mitt Razer Lycosa också. Fan.

Visa signatur

Gamern: Intel E8400 C0 @ 4 fucking ghz! | Dominator 4x2 @ 1042 | XFX 9800 GTX+ @ 808/2050/1150 | Gigabyte EP35 DS3 2.1
HTCP: AMD 3400+ | 1 GB Ram | ATI X600 256 MB
Laptop: Intel P 1,6 ghz | 1 GB Ram | 64 MB ATI-skit. 100 FPS i CS :D

Permalänk

Självklart kan de programmerbara knapparna visa annat än gult, de kan visa vad du vill, det är ju det som är hela grejen med tangentbordet. Eller du kanske menade bakgrundsbelysningen på resterande tangenter?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0rdaerhet
Asså kan dom inte det e det ju ingen mening att programmera varje knapp enskilt?

Vänta nu! Det kan mitt Razer Lycosa också. Fan.

Du har uppenbarligen missat poängen med detta tangentbordet. Grejen är inte att du kan programera knapparna till vad du vill, det har man kunnat göra i flera år. Grejen är att de programmerbara knapparna innehåller små skärmar som kan visa vad du vill. Ta WoW som ett exempel, säg att du binder Fireball till den första knappen, då kan du ställa in så att knappen visar Fireball ikonen på tangentbordet.