Permalänk
Medlem

TF2 problem

För några månader sen så gjorde jag en tråd om att min framerate i Source spel var kass och det håller fortfarande på ( l4d har dock fixat sig och det är jag glad för. Även fast jag kan få drops till 40-50 ibland under hordes vilket är normalt antar jag? )

Men nu när jag installerade TF2 igen och skulle köra så var frameraten skitdålig. Fick max 60 när inga spelare var på skärmen men så snart det var lite slagsmål... Vips, 30-40 FPS ( vill inte höra något om att 30-40 är fullt spelbart. Det är inte normalt för mina specs och jag köpte inte en dyr dator för att den skulle underprestera )

Jag kör allt på max med AA i 1680x1050. Har provat sänka inställningar men det hjälper knappt ( får högre FPS medans ingen är på skärmen men inte i strid. )

Jag har också jämfört med en kompis som har ett HD4850 och han fick -100 FPS- under strid och 160 när det inte var någon på skärmen.

Vad kan vara fel? :S

System:

XFX Ati HD4890 1GB stock
Intel Core Duo E8500 3,16ghz stock
4GB RAM 800mhz
Vista home premium 64 bit

3dmark06 score: se signatur

Visa signatur

| Coolermaster HAF Miditower | KFA2 GTX 570 800/2000 | Intel i5 2500k @4GHz | 8GB DDR3 1600MHz | Windows 7 64-bit |

3DMARK11 Score: 6270

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem när jag spelar TF2, laggar nästan fram för mig och då har jag endå en hyfsat bra dator!

Permalänk
Medlem

Samma här, installerade om Windows och nu är jag långt över 100 igen.

Permalänk

Vet att detta inlägg inte kommer uppskattas,

MEN: Varför försöker ni ens få över 60 FPS när skärmen inte ens kan visa över 60 FPS?

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk

Läs inlägget, de försöker inte få över 60 fps, de försöker få 60 fps stabilt.

Nej ditt inlägg uppskattas inte.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, köpte tf2 och jag har oxå problem, dör hela tiden fast jag är jätte skillad.

ot: Kan ju vara allt möjligt, drivrutiner bla. Men multicore saken kanske är på? Vet att jag fick fps drops i l4d när den va påslagen.

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Lånar tråden lite, köpte tf2 och jag har oxå problem, dör hela tiden fast jag är jätte skillad.

ot: Kan ju vara allt möjligt, drivrutiner bla. Men multicore saken kanske är på? Vet att jag fick fps drops i l4d när den va påslagen.

Har senaste drivrutinerna installerade. ( 9.6 ) provat med och utan multicore threading. Har omformaterat. L4D funkar fint, det är TF2 som inte gör det.

Visa signatur

| Coolermaster HAF Miditower | KFA2 GTX 570 800/2000 | Intel i5 2500k @4GHz | 8GB DDR3 1600MHz | Windows 7 64-bit |

3DMARK11 Score: 6270