Overlord 2 sälklubbning

Permalänk
Medlem

Overlord 2 sälklubbning

Jag tänkte ladda hem demot för Overlord 2, tyckte första spelet var riktigt kul. Men så fick jag se en video från spelet. Visst spelet ska vara "elakt" men detta påminde mig om sälklubbningen i Norge och Kanada och jag mådde rent ut sagt dåligt när jag såg det.

Hade inga problem att klubba ner fåren i första spelet satt och skrattade åt det då det var lite bisarrt.

Kanske besvärade detta mig för att sälklubbning faktiskt förekommer och jag fått se 2 veckor gamla sälar bli ihjälklubbade av en vuxen människa.

Absolut ingen djurrättsaktivist dock anser jag mig som djurvän. Hade som sagt inga problem med första spelet satt mest och skrattade åt det. Det var nog just att det är sälar och klubbor och att det påminde mig om de obehaliga bilder man fått se av säljakt.

http://www.youtube.com/watch?v=a7ieX2BP-vk

börjar runt 5 min.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Sötast

Ett par pixlar bytte färg, och ett artificiellt ljudklipp spelades upp.

Ungefär så jag ser på det.

Permalänk
Medlem

Hur reagerar du på krigsspel eller spel som GTA där civila oskyldiga människor drabbas?

Spel är spel och verklighet är verklighet. Vissa spel kan ibland närma sig verkligheten men knappast Overlord 2

Permalänk
Medlem

Quick call 1800-PETA!!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Såg ju skitkul ut att klubba dom små liven.
Sedan att det händer i verkligheten gör mig riktigt förbannad, en av anledningarna att jag inte gillar norrmän.

Kan man inte skilja på spel och verklighet ska man inte spela tycker jag.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

Vilket larv, sälar är skadedjur

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Det finns så mycket viktigare saker att lägga sin energi på än virtuell sälklubbning här i världen.

Permalänk
Inaktiv

Jag instämmer med TS.

Att civila människor skadas/dödas i spel bryr jag mig mindre om, människor är om något skadedjur och har till skillnad från veckogamla sälungar möjlighet att försvara sig och undvika att hamna i vägen.

Permalänk
Medlem

Larv, visst är det hemskt att riktiga sälar dödas på liknande sett.

Men ser man så här på alla typer av våld så har man inget å göra i spel som har våldsmarkeringar.

Eller så kan man gå och plugga till jurist och bli världens nästa Jack Thompson.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Ja herregud vad fruktansvärt, vart är världen påväg stackars sälar. Mycket värre än att stå och sparka på en medvetslös pensionär i GTA...... eller?

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Overlord 2 sälklubbning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhriz
Jag tänkte ladda hem demot för Overlord 2, tyckte första spelet var riktigt kul. Men så fick jag se en video från spelet. Visst spelet ska vara "elakt" men detta påminde mig om sälklubbningen i Norge och Kanada och jag mådde rent ut sagt dåligt när jag såg det.

Hade inga problem att klubba ner fåren i första spelet satt och skrattade åt det då det var lite bisarrt.

Kanske besvärade detta mig för att sälklubbning faktiskt förekommer och jag fått se 2 veckor gamla sälar bli ihjälklubbade av en vuxen människa.

Absolut ingen djurrättsaktivist dock anser jag mig som djurvän. Hade som sagt inga problem med första spelet satt mest och skrattade åt det. Det var nog just att det är sälar och klubbor och att det påminde mig om de obehaliga bilder man fått se av säljakt.

Fast.. får slaktas också (av vuxna människor) på allehanda otäcka vis. Är det för att du inte sett någon video av det som det känns mer okej att imitera det beteendet, eller är det för att får inte är lika söta som sälar och därmed mindre värda?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Inaktiv

Det är ett spel....

Permalänk
Medlem

Meh, att man dödar djur i spel betyder ju inte att man är en ond mäniska. Använda katter som ljud dämpare i postal tex,. det fick inte mig o springa runt med katter på något vapen irl iaf. Det är bara pixlar, om dom nu råkar likna en säl vem bryr sig. Alla djur är väll lika mycket värda och fyller någon form av funktion. Och om du tycker det är okej att döda mäniskor för vi är skade djur, börja med dig själv så du inte riskerar att bli nån galning som vill sätta folk i läger för att sedan avrätta dom

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Du har uppenbarligen inte spelat tillräckligt med Seal Hunter.

http://www.acc.umu.se/~asker/

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Det är ett spel....

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Du har uppenbarligen inte spelat tillräckligt med Seal Hunter.

http://www.acc.umu.se/~asker/

Jag tänkte med på Sealhunter när jag läste Rubriken. De om något är väl överdrivet? Jag menar Overlord 2 lär ju inte gå ut på att döda sälar endast.

Permalänk
Medlem

Alltså det gäller att kunna skilja på spel och verklighet.

Många har inga som helst problem med att skjuta skallen av folk i fps.
Men sen är det annorlunda när man klubbar små fluffiga gulliga djur.

Kan ju säga att sälklubbningen knappast är värre än vad japanerna gör med
delfinerna som sägs vara Världens näst intelligentaste varelse.

Länk ang delfinerna.

http://www.savejapandolphins.org/quickfacts.php

Kan inte garantera att det inte finns några otäcka bilder.

Permalänk
Medlem

BUT THINK OF THE CHILDREN!

Permalänk

hur ska det gå för ts när han spelar deerhunter :S

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
hur ska det gå för ts när han spelar deerhunter :S

det går nog bra om han inte sett några hemska bilder.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Vad är det med TS? Det verkar som om att han är en 50år gammal kärring och aldrig rört ett spel. Ett spel är ett spel, på exakt samma vis som en film är en film. Det är alltså inte verklighet.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knaz
Meh, att man dödar djur i spel betyder ju inte att man är en ond mäniska. Använda katter som ljud dämpare i postal tex,. det fick inte mig o springa runt med katter på något vapen irl iaf. Det är bara pixlar, om dom nu råkar likna en säl vem bryr sig. Alla djur är väll lika mycket värda och fyller någon form av funktion. Och om du tycker det är okej att döda mäniskor för vi är skade djur, börja med dig själv så du inte riskerar att bli nån galning som vill sätta folk i läger för att sedan avrätta dom

Är det mig du uppmanar att ta livet av mig eller? Läs om mitt inlägg isåfall, jag har inte antytt att det är okej att döda människor heller. Värre att döda djur då de normalt sett inte kan försvara sig.

Om du tycker det är okej att använda katter som ljuddämpare i spel (och vad jag kan se utan att reflektera över vad du gör som det verkar) och sen går och säger åt andra att de bör ta livet av sig så kanske du bör kolla upp dig själv?

Människor kan gott klassas som skadedjur om man ser till den påverkan vi gjort på den korta tid vi funnits på denna planet om man ser vår planets livslängd. Jag själv hyser varken agg mot människor eller djur. Jag spelar också våldsamma spel men jag åker inte runt och skjuter civila från min bil. Jag är inte religös men jag ser mig som ansvarig för vad jag gör även i ett spel, jag skyller inte ifrån mig med att det är ett spel och allt är tillåtet.

Hur ni lever era liv är upp till er själva men nu kanske vi slipper fler uppmaningar att folk ska ta livet av sig i tråden? Du kanske skämtar men ämnet är inget skämt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Är det mig du uppmanar att ta livet av mig eller? Läs om mitt inlägg isåfall, jag har inte antytt att det är okej att döda människor heller. Värre att döda djur då de normalt sett inte kan försvara sig.

Om du tycker det är okej att använda katter som ljuddämpare i spel (och vad jag kan se utan att reflektera över vad du gör som det verkar) och sen går och säger åt andra att de bör ta livet av sig så kanske du bör kolla upp dig själv?

Människor kan gott klassas som skadedjur om man ser till den påverkan vi gjort på den korta tid vi funnits på denna planet om man ser vår planets livslängd. Jag själv hyser varken agg mot människor eller djur. Jag spelar också våldsamma spel men jag åker inte runt och skjuter civila från min bil. Jag är inte religös men jag ser mig som ansvarig för vad jag gör även i ett spel, jag skyller inte ifrån mig med att det är ett spel och allt är tillåtet.

Hur ni lever era liv är upp till er själva men nu kanske vi slipper fler uppmaningar att folk ska ta livet av sig i tråden? Du kanske skämtar men ämnet är inget skämt.

Du hänger upp dig på att det är sälar, e väll skit samma vad du dödar, barn, djur eller utomjordingar så länge du bara gör det i spelet. Du hänger upp dig på sälar för dom inte kan försvara sig, men det är på samma gång helt ok att döda får i föregående spel. Dina resonemang saknar helt logic för min del. Men om du tycker det är så hemsk så är det ju bara att undvika spelet.

Edit: blanda ihop dig med TS, men jag ser iaf inte skillnaden på att döda oskyldiga djur eller mäniskor i spel. Inga av dom förtjänar att dö, men då det är ett spel så är ju valet helt och hållet ditt om du vill göra det.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knaz
Du hänger upp dig på att det är sälar, e väll skit samma vad du dödar, barn, djur eller utomjordingar så länge du bara gör det i spelet. Du hänger upp dig på sälar för dom inte kan försvara sig, men det är på samma gång helt ok att döda får i föregående spel. Dina resonemang saknar helt logic för min del. Men om du tycker det är så hemsk så är det ju bara att undvika spelet.

Edit: blanda ihop dig med TS, men jag ser iaf inte skillnaden på att döda oskyldiga djur eller mäniskor i spel. Inga av dom förtjänar att dö, men då det är ett spel så är ju valet helt och hållet ditt om du vill göra det.

Instämmer med din uppdatering. "Jag vilar min väska" som de säger i staterna.

Permalänk

Sälar = söta - dåligt och hemskt.
Monster = fula - bra att de blir sprängda
Människor = hemska - bra att de blir skjutna i huvudet

Antingen reagerar man starkt på att människor blir dödade i spel också eller så accepterar man att det är ett spel.
Fler människor blir dödade varje år än sälar som stryker med pga människor.

Sen har vi det faktum att isbjörnar mumsar i sig små gulliga sälungar också.
Samtidigt som små isbjörnsungar är söta och inte heller får bli dödade.

Visst, jag är också skyldig till selektivt beteende men jag whinar inte om det.
Jag har svårt att slå ihjäl tjejerna i dead rising även om det är exakt samma ai med ett annat polygonskelett.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

kul att jag som "är" vegan inte har några problem med det. Men då kan jag också skilja på att döda någon i TV-spel och döda någon i verkligheten.

Visa signatur

kärlek.

Permalänk
Medlem

Frågan är väl egentligen vart gränsen går. Rycka huvudet av söta hundvalpar?
Eller är spel alltid spel och man kan göra precis allt?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Militanta veganer/djurrättsaktivister är ju bara små förvirrade barn som inte förstått hur världen fungerar.
Lite som vänsterpack/kommunister. Eller ja det ena hänger rätt ofta ihop med det andra.

Det är ett speeeel, det är gjort med glimten i ögat, just för att vissa reagerar på att det är sälar.
Som Op skriver så tycker han det var kul när det var får, ja var i ligger skillnaden? Får som slås ihjäl är nästintill lika försvarslösa.
Hyckleri...

Jag är emot onödigt lidande för djur, men för att döda dom på ett vettigt sätt och äta upp dom om man säger så.
http://www.vk.se/Article.jsp?article=288088
Där t.ex. efterblivna djurrättsaktivister som hotar familjen till en krögare så han stänger resturangen.
För varje molotov dom kastar mot köttätare skulle jag lätt slänga en molotov mot får, kossor och grisar...

Permalänk
Medlem

Om du reagerar så starkt på ett spel kunde du väll tänkt dig för innan du tog dig an rollen som overlord bjuder på?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Det är ett spel....