Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Windows 7 prissatt

Den 22 oktober lanseras operativsystemet Windows 7. Nu avslöjas priserna för Home Premium, Professional och Ultimate.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ånge
Registrerad
Feb 2009

Åh, det går ju till och med att leva med det priset!
Blev orolig när de sa att det skulle kunna bli en dyrare historia.

Chassi: Cooler Master HAF 932|CPU: AMD Phenom II x4 955 3.7GHz|Moderkort: Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P|Grafikkort: Sapphire 4870 512 mb|Minne: 2x2GB OCZ Reaper DDR3|Hårddisk: WD Caviar Black 640GB, Maxtor 250GB|DVDbrännare: Noname R-RW|Nätagg: Tagan 480W|OS: Windows 7 64-bit
http://frostmork.daportfolio.com/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
*
Registrerad
Mar 2009

Kommer nog att köpa en OEM-version. Ifall de nu kommer o sälja dem separat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Origin
Registrerad
Aug 2003

Bra priser!

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åland
Registrerad
Feb 2009

SOFT! inte så jävla dyrt jag tror faktist att jag kmr betala för mitt första OS genom tiderna

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2007

det bästa är dock att det kommer att kosta ynka 49 dollar med uppgradering från Vista home premium.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005

Nice, lite studentrabatt på det med så är det en done deal för min del!

HTPC - Silverstone Grandia GD08 | Asus X99-Deluxe | i7 5820K | 16GB Ballistix 2400MHz | ASUS GeForce GTX970 | Samsung 840 EVO SSD | 4TB | EVGA SuperNova G2 750W | LG 60" Plasma | W7 64
Ljud - Onkyo TX606 | Dynavoice Challenger M-65
CITERA FÖR SVAR | SweCare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungälv
Registrerad
Nov 2007

Frågan är bara vad OEM kostar...

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Mar 2008

Blir till att uppgradera från Windows Vista Ultimate då =).

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2004

Bara fler o fler saker som talar för en succé

---

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Nov 2003

Någon 64 bits version eller har de bakat ihop alltihopa i windows 7

Trädvy Permalänk
Testpilot
fd. Dinoman
Plats
Älmhult
Registrerad
Jan 2002

Någon som hört något om man kan köpa sin licens som man fått i samband med Release Candidate?

Asus Maximus VII Hero - Intel Core i7 4770K @ 4,6Ghz - Corsair H110i - 16GB RAM - EVGA GTX 980 Ti Hybrid @ 1484/7800Mhz - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC u3477PQU 34" Ultra Wide (3440x1440p)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Dec 2004

Mysigt, vill man bara veta priser mer exakt och vad varje version har för nåt skoj om man vill uppgradera från win vista ultimate.

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / Asus P8Z77-I Deluxe / 80GB SSD / Bitfenix Prodigy

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101

Eller så har studenter (i alla fall dem på KTH) tillgång till MSDNAA och får det (troligen) gratis ändå.

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weeblie
Eller så har studenter (i alla fall dem på KTH) tillgång till MSDNAA och får det (troligen) gratis ändå.

Man får hoppas det... Med lite tur så blir gratis version av Professional för oss då

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weeblie

Tyvärr har inte jag det, enbart fått rabatt via mecenatkortet.

HTPC - Silverstone Grandia GD08 | Asus X99-Deluxe | i7 5820K | 16GB Ballistix 2400MHz | ASUS GeForce GTX970 | Samsung 840 EVO SSD | 4TB | EVGA SuperNova G2 750W | LG 60" Plasma | W7 64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jan 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101

"Handla Microsofts produkter med upp till 80% studentrabatt!"

Nästan lika billigt som att köra linux

vad är skillnaden på Home Premium och Professional?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naton

Hell YEAH!

Ultimate x64 för HTPCn next.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2002

Är det jag som tänker fel, eller blir det faktiskt billigare att köpa Vista och sen uppgradera än att köpa Windows 7 direkt?

Tycker det var rätt höga priser överlag dessutom. 1200-1500 kan jag lägga på ett OS om jag verkligen vill, men inte över 3000. =/

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jul 2007

Vore kul om de säljer fler datorer utan OS, eller så att man kan välja mellan 2 olika. syftar då på att man skulle slippa betala för windows om man inte vill ha det.

Ska nog testa win7RC snart

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:Intel i7-2600K | Asus Gene-Z | 8GB | 1x520,240GB+2xIntelG2 80gb | ATI 6970 | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL | Nec 3090wqxi Server:IntelAtom, 1GB, 4TB,Ubuntu | Kamera:Canon 550D,18-135 MySpace

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
*
Registrerad
Mar 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAcKman
Vore kul om de säljer fler datorer utan OS, eller så att man kan välja mellan 2 olika. syftar då på att man skulle slippa betala för windows om man inte vill ha det.

Ska nog testa win7RC snart

Det hänger på säljarna av datorer väl? Deras val o göra. Eller de får väl betalt för o sälja datorerna med Windows?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Dec 2003

Släng på lite svenska avgifter så landar vi på 5000kr.

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Apr 2004

Kan detta vara ett litet svar på Apples uppgradering från Leopard till Snow Leopard för 29 dollar?

Spelar ingen roll för min del iofs, jag har precis beställt en Macbook Pro som kommer uppgraderas till SL när det släpps, och min stationära uppgraderas till Windows 7 när det dyker upp!

Kalas!

"DON'T PANIC!"
Tower. [ Antec P-182 | XP/Ubuntu/Vista64 | Asus Maximus Formula | Q6600@3GHz | Corsair XMS2 (2x2GB) | GeForce 8800GTS 512MB ]
Laptop. [ Macbook Pro 13.3" (2009) | C2D@2.26GHz | 2GB DDR3 | GeForce 9400M ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004
Citat:

Tyvärr är det "upp till 80%" studentrabbat.

T.ex. så sälj Vista definitivt inte med det.

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Är det jag som tänker fel, eller blir det faktiskt billigare att köpa Vista och sen uppgradera än att köpa Windows 7 direkt?

Tycker det var rätt höga priser överlag dessutom. 1200-1500 kan jag lägga på ett OS om jag verkligen vill, men inte över 3000. =/

Vista home premium (retail) kostar runt 2300 kr, så du tänker nog fel

Många köper OEM-versionen av Vista home premium, den kostar ca 1300, det är nog den du jämför med. Men med stor sannolikhet kommer det en OEM version för W7 också, men priserna för W7 OEM vet jag inte, troligen ungefär samma som för Vista OEM.

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Söt
Plats
Morgongåva
Registrerad
Jul 2007

Inte så konstigt att upphovsmän blir snea på pirater när de förlorar sådär mycket eventuella intäkter för varje exemplar som inte köps. Det är ofattbara priser de tar för mjukvara nuförtiden.

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack
Inte så konstigt att upphovsmän blir snea på pirater när de förlorar sådär mycket eventuella intäkter för varje exemplar som inte köps. Det är ofattbara priser de tar för mjukvara nuförtiden.

Men är det verkligen så högt när man har arbetet bakom i beaktande? Är ingen retorisk fråga.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Maj 2004

Det ser ut som Europa inte kommer att få några uppgraderingsversioner pga att Europaversionen av Windows 7 inte kommer inehålla IE.

Läs mer här (på Engelska).
http://www.trustedreviews.com/software/news/2009/06/25/Micros...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2006
Citat:

Från Professional skulle det visst gå att köra XP program utan knussel. Premium skulle inte innehålla den featuren.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schn3ider
det bästa är dock att det kommer att kosta ynka 49 dollar med uppgradering från Vista home premium.

Bara en begränsad tid dock.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux

Vad i ultimate behöver du som inte finns i home premium?