Western Digital introducerar 4 TB nätverkslagring

Permalänk
Melding Plague

Western Digital introducerar 4 TB nätverkslagring

Den kända hårddisktillverkaren Western Digital lanserar My Book World Edition II med plats för upp till 4 TB data.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Och 1 TB Kostar 699kr

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

I RSS flödet står det GB istället för TB för denna nyhet

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grasfer
I RSS flödet står det GB istället för TB för denna nyhet

Första jag tänkte var "Jaha??" när jag såg nyheten där.

Synd att 2TB diskarna fortfarande är rätt dyra fortfarande, det hade ju nästan varit bättre med 4x1 TB.

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk
Inaktiv

Trevlig produkt.

Permalänk
Medlem

är inte my book serien sjukt sega? de recensioner jag läst har dem varit under all kritik på dataöverföring. kanske är sbt dock. skulle vara intressant att läsa en recension om denna. vad den egentligen klarar.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk

Får ju säga att den är otroligt snygg
Skulle kunna tänka mig att köpa en o ha musik och backup på eller nå.
Blir ju lite tveksam över vad folk säger om prestandan men så länge dne inte är dålig så funkar det nog för mig.
beror ju lite på vad man ska använda den till, kan man streama musik och film från den så duger den ju iaf för mig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av grasfer
I RSS flödet står det GB istället för TB för denna nyhet

Jag får 2st RSS o det ena står det TB o andra GB.
Verkar va rätt vanligt att man få 2st för samma nyhet men någon liten skillnad, kan det va att dom editerar eller nå men till skillnad från själva sidan så finns gammal kvar i RSS'en?

Permalänk
Medlem

4TB kommer ta år att fylla om det inte är gigabit vilket det inte står i nyheten.

Vi säger att den har ungefär 7mb/s i överföringshastighet. Då kommer det ta 4000000/7/60/60/24= 6.6 dagar att fylla den! dvs ungefär en vecka!

Permalänk
Medlem

Snygg design

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
4TB kommer ta år att fylla om det inte är gigabit vilket det inte står i nyheten.

Vi säger att den har ungefär 7mb/s i överföringshastighet. Då kommer det ta 4000000/7/60/60/24= 6.6 dagar att fylla den! dvs ungefär en vecka!

Och?
Vem fan tror du fyller 4 TB så snabbt?

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Varför inte gigabit-koppling?

Och är det bara jag som tycker att så många nätverksdiskar är prissatta lite i överkant?

Om man går på den låga hastigheten (100megabit istället för 1gigabit) så tycker jag det känns lite väl surt att slänga ut nästan dubbla pengarna per GB mot vad en snabb intern disk kostar.

Permalänk

På hem sidan står det att den har gigabit! Tycker det verkar som klart intressant produkt http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=588

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
är inte my book serien sjukt sega? de recensioner jag läst har dem varit under all kritik på dataöverföring. kanske är sbt dock. skulle vara intressant att läsa en recension om denna. vad den egentligen klarar.

Jag har två MyBook essential edition USB-kopplade till min TVdator (se sign) som det inte är något problem att se diverse media direkt ifrån (MP4,avi, mkv & sånt) mer prestanda än så behöver inte jag på lagring.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
Och?
Vem fan tror du fyller 4 TB så snabbt?

Man kanske kör backup från sina gamla diskar efter att köpt denna produkten hur kul är det då att vänta 1 vecka på att skiten ska bli klar?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

köpte chassi för två år sedan med e-SATA-port, och inte ens dagens nysläppta produkter har det? tack, WD!