Rivatuner - Driver signing enforcement, hur disablar jag det?

Permalänk
Medlem

Rivatuner - Driver signing enforcement, hur disablar jag det?

Jag har installerat Rivatuner, men när jag startat det kommer det upp två skyltar:

Först denna:

Sedan:

Jag trycker Yes på ruta två och datorn startas om, men samma rutor kommer upp igen när jag startar programmet.
Jag antar att ruta 1 kommer upp pga ruta 2, eller är jag ute och cyklar ?

Det finns väl inga nackdelar med att disabla driver signing enforcement heller?

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk

Aldrig sett d där komma upp förut :/ testa starta programmer genom att högerklicka o starta som administratör o se om det blir nån skillnad?

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drömmaren
Aldrig sett d där komma upp förut :/ testa starta programmer genom att högerklicka o starta som administratör o se om det blir nån skillnad?

Det gör jag redan, van vid Vista som jag är så ställer jag in alla nya program på det

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk

Är det vanliga riva tuner 224? Jag har den installerad men eftersom den inte uppdateras nog snabbt så blir drivers outdated o ja kan inte klocka just nu, men programmer startar som vanligt, dock windows 7 64.

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drömmaren
Är det vanliga riva tuner 224? Jag har den installerad men eftersom den inte uppdateras nog snabbt så blir drivers outdated o ja kan inte klocka just nu, men programmer startar som vanligt, dock windows 7 64.

Det är 2.24, ja.
Förstod inte riktigt vad du menar med resten :/

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drömmaren
Är det vanliga riva tuner 224? Jag har den installerad men eftersom den inte uppdateras nog snabbt så blir drivers outdated o ja kan inte klocka just nu, men programmer startar som vanligt, dock windows 7 64.

Därför dom har "ForceDriverVersion" alternativet under Powerusers -> System

Permalänk
Medlem

Asså, det är väl många som sysslar med Rivatuner, någon måste fått samma problem?

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Antielefant

Rivatuner och Vista x64 tycker inte om varandra.

Finns två varianter. Antingen kör du EVGA Precision istället, som funkar rakt av, eller så kör du igång en kommandoprompt och skriver:

bcdedit /set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS

Den ska sedan svara "Åtgärden slutfördes". Starta om datorn så ska den inte längre kräva signerade drivrutiner.

Och det är inte felstavat.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Rivatuner och Vista x64 tycker inte om varandra.

Finns två varianter. Antingen kör du EVGA Precision istället, som funkar rakt av, eller så kör du igång en kommandoprompt och skriver:

bcdedit /set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS

Den ska sedan svara "Åtgärden slutfördes". Starta om datorn så ska den inte längre kräva signerade drivrutiner.

Och det är inte felstavat.

Fast bcdedit /set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS har jag för mig inte fungerar efter man kört in SP1.

Men åt andra sidan Rivaturner var det länge sen jag hade några konstigheter med, testa nyss med 224 den hoppa igång snällt med både Vista och Win7 bägge x64, men gamla versioner funkar inte, men är väl nästan då ett år gamla då eller mer.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Avstängd

Med senaste versionen av RivaTuner så ska det väl inte vara några problem?

Jag testade det för ett tag sedan... Vista x64 här med.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Rivatuner och Vista x64 tycker inte om varandra.

Finns två varianter. Antingen kör du EVGA Precision istället, som funkar rakt av, eller så kör du igång en kommandoprompt och skriver:

bcdedit /set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS

Den ska sedan svara "Åtgärden slutfördes". Starta om datorn så ska den inte längre kräva signerade drivrutiner.

Och det är inte felstavat.

Har faktiskt läst om det där kommandot, testat, och misslyckats. Ja, jag skrev två D

Installerade Precision, men (skratta inte) det jag först och främst skulle ha Rivatuner till var att reglera fläkthastigheten på grafikkortet, och det verkar man inte kunna ändra i precision.

EDIT: FAAAN VAD JAG ÄR BLIND!!! Hahaha, glöm vad jag skrev, men sparar det så att folk får se vilken retard man är.
Shit... Jag går och lägger mig...

EDIT 2: Kan bara ändra Core och Memory clock, inte fan eller shader :/ Varför? (Det står i info, att man kan bara ändra fan speed på de grafikkort som har en inbyggd fan controller, men det måste väl mitt kort ha?)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av penna_ha
http://www.ngohq.com/home.php?page=dseo

end of story

Najs!

Det är väl inte en massa nackdelar att stänga av det hoppas jag?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Med senaste versionen av RivaTuner så ska det väl inte vara några problem?

Jag testade det för ett tag sedan... Vista x64 här med.

Jag har senaste

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM