Får inte igång mina datorspel! Får ljud men ingen bild!

Permalänk
Medlem

Får inte igång mina datorspel! Får ljud men ingen bild!

Jag omformaterade precis min dator och nu fungerar inte mina spel. Jag installerade w7 rcn och har de nyaste ati drivrutinerna. Har testat 3 spel alla med samma resultat. Jag får ljud men ingen som helst bild.

Tacksam för alla hjälp jag kan få!

Permalänk
Medlem

Har du installerat moderkorts-drivrutiner och/eller ljudkorts-drivrutiner?

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem

Vilka spel hade du testat?

Prova kompatibilitets läge Vista!

Visa signatur

MSI GeForce GTX 770 2GB TwinFrozr GAMING-series | MSI Z87-G45 GAMING ATX | Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)| CORSAIR 2x4096MB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Be Quiet! Straight Power E9 700W 80+ Gold | Samsung SSD Pro 840-Series 256GB | 2TB WD Caviar Green | Cooler Master Hyper 212 EVO | Fractal Design Define R4 Svart | Samsung 27" S27A950D LED 120Hz | Logitech Z-5500 @ THX 5.1 | Laptop: ASUS G73, Intel i5 2.79GHz, 4096MB, ATI 5870, 500GB |

Permalänk
Medlem

Jadå har installerat moderkortsdrivrutinerna förstås! Vet inte vad vista kompabilitetsläge är och jag förstår inte hur man använder sig av det när jag söker på internet. Spelen jag har provat är Wolverine, Tony hawks underground 2 och quantom of solace james bond spelet.

Nu har jag kommit på en skum sak, om jag startar spelet och låter det stå på i några minuter när jag bara har ljud och svart bild. Så kommer bilden fram till slut. Vafan är det här egentligen!

Permalänk
Medlem

Har inte provat 7 men kan man inte göra som i XP o Vista, högerklicka på spelens exe-filer och välja kompabilitetsläge?

Du kan ju också prova att bara köra med ett grafikkort?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori