Grafikkorts överklockning

Permalänk
Medlem

Grafikkorts överklockning

jag kan inte klocka mitt grafikkort med rivertuner (9600GT) Men förut hade jag nvidias inbyggda överklocknings program. Men jag kommer inte ihåg vad det heter.

Visa signatur

E6600 3,0 Ghz | Corsair 2048 mb 800 mhz | 9600GT 512 mb PhysX | 320 GB x 3 | Razer diamondback 3G | Qpad CT Large | Corsair VX450Watt | Gigabyte GA-E7AUM-DS2H

Permalänk
Citat:

öööööh?

Fan vad svårt det har blivit att söka på google på sistonde!

http://www.google.se/search?hl=sv&q=nvidia+overclocking+tool&...

Tycker jag lyckades bättre än faust22 som lyckades komma in på överklockning av processorer (är du full?).
Nej, men Nvidia nTune heter programmet du söker!:)
Tips* Lär dig att googla (behövs bara två-tre ord!). *Tips

Permalänk
Medlem

Nej jag är inte full bara trött

Och visste du inte att folk skiter i vad klistrade trådar och FAQ är..

Lättare att göra en ny tråd då medelåldern är 12-15 år på swec's
alla stora OC's har dragit ifrån swec för att dom är grymt trötta på samma frågor om och om igen!....

Trist faktiskt när man för några år sen satt o läste på swec fick ma nse fina bygg gallerier och grymma OC resultat med bilder och rykande pottar osv..

Nu är det bara hej hur överklockar jag? hej vilket kort ska jag köpa fast det det redan finns miljontals av just hans/dennes fråga!

Sen påpekar man du använd sökfunktionen snubben svarar nej jag orkar inte lättare att göra en ny tråd säger dom.. det borde straffas med bann och kick i från forumet.

Permalänk
Medlem

oj, tänkte inte på att den här forums delen bara var för bara processorer. Hade faktiskt googlat men hittade inte rätt. Kanske var för jag sökte på svenska..

Kollade faktiskt en Guide här på swe'c men där tipsade dom inte om Nvidia nTune. Men ska försöka att komma ihåg att söka lite bättre nästa gång. Tack för hjälpen (:

Visa signatur

E6600 3,0 Ghz | Corsair 2048 mb 800 mhz | 9600GT 512 mb PhysX | 320 GB x 3 | Razer diamondback 3G | Qpad CT Large | Corsair VX450Watt | Gigabyte GA-E7AUM-DS2H

Permalänk
Medlem

Har moderatorerna yttrat sig kring detta då jag utgår från att det är många som delar Faust:s åsikt? Varför man t.ex. inte inför åldersgräns etc? Forumet verkar drivas kommersiellt i viss grad och således bör det inte vara bra business att sidan sjunker i popularitet hos de kunniga då de frågande då snart försvinner de med.

Visa signatur

eminemBNJA: Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r1cke
Har moderatorerna yttrat sig kring detta då jag utgår från att det är många som delar Faust:s åsikt? Varför man t.ex. inte inför åldersgräns etc? Forumet verkar drivas kommersiellt i viss grad och således bör det inte vara bra business att sidan sjunker i popularitet hos de kunniga då de frågande då snart försvinner de med.

Jo, men dom bra sakerna har även negativa sidor. Om vi skulle sätta en 17 års gräns här på forumet skulle många använder försvinna och det finns även dom 15, 16 åringar som är mogna och har kunskaper som en 17 åring har. Så antingen lever man med ett antal störande trådar om samma saker eller tappar en hel del användare.

Visa signatur

E6600 3,0 Ghz | Corsair 2048 mb 800 mhz | 9600GT 512 mb PhysX | 320 GB x 3 | Razer diamondback 3G | Qpad CT Large | Corsair VX450Watt | Gigabyte GA-E7AUM-DS2H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
öööööh?

Fan vad svårt det har blivit att söka på google på sistonde!

http://www.google.se/search?hl=sv&q=nvidia+overclocking+tool&...

Tycker jag lyckades bättre än faust22 som lyckades komma in på överklockning av processorer (är du full?).
Nej, men Nvidia nTune heter programmet du söker!:)
Tips* Lär dig att googla (behövs bara två-tre ord!). *Tips

Nu blir jag trött! Det här är väl ett Forum där man ska kunna ställa frågor?
Man skulle kumma bemöta alla frågor här med.. Googla!! men vad behöver vi detta Forum till då?
Har tröttnat på alla... Googla...svar. Om du tycker frågan är oväsentlig, låt då bli att svara istället. Det spar utrymme och tid för oss andra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikswe
Nu blir jag trött! Det här är väl ett Forum där man ska kunna ställa frågor?
Man skulle kumma bemöta alla frågor här med.. Googla!! men vad behöver vi detta Forum till då?
Har tröttnat på alla... Googla...svar. Om du tycker frågan är oväsentlig, låt då bli att svara istället. Det spar utrymme och tid för oss andra.

Men jag svarade ju!!! Sen skrev jag det som en tips, att han kunde googla.:P
Det behövs ju bara två ord för att få svar på frågan!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikswe
Nu blir jag trött! Det här är väl ett Forum där man ska kunna ställa frågor?
Man skulle kumma bemöta alla frågor här med.. Googla!! men vad behöver vi detta Forum till då?
Har tröttnat på alla... Googla...svar. Om du tycker frågan är oväsentlig, låt då bli att svara istället. Det spar utrymme och tid för oss andra.

Exakt vad jag har tänkt i alla år

Permalänk
Medlem

Men behöver inte ställa samma fråga hela tiden? som redan är ställd och besvarad eller hur?

I reglerna står det sök innan du gör en ny tråd om ett ämne som redan är besvarat.

Forum visst men nån jädrans måtta får det fasiken vara!