inkompatibelt? svart skärm?

Permalänk
Medlem

inkompatibelt? svart skärm?

hej

jag har två feta problem,
Hade presis uppdaterat och lite annat efter jag lagt in vista i nya datorn.
Sen kom en ruta upp "ett allvarligt problem har uppståt stängs av inom 1min"
Nu kan jag fasen inte komma längre än till bios om ens försöker stannar den i svart skärm". tillägga att Gta Iv ej skulle va kompatibelt påstod den VA. Är desperat allt bara krånglar som f¤n och lagt 10k på skiten!!!!!!!=/ =/

amd phenom 2 x4 3ghz
gainward gtx 260 896mb
Gigabyte moder
samsung 1000gb
650W corsair
antec 300
4gb ram

Permalänk
Antielefant

Du har alltså installerat en drivrutin som inte stöder Windows Vista x64 - i just Windows Vista x64.

Skriv detta i en kommandoprompt;
bcdedit /set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS
Ja - det är rätt stavat, och den borde säga "åtgärden har slutfförts". Sen kan du prova boota normalt igen.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Du har alltså installerat en drivrutin som inte stöder Windows Vista x64 - i just Windows Vista x64.

Skriv detta i en kommandoprompt;
bcdedit /set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS
Ja - det är rätt stavat, och den borde säga "åtgärden har slutfförts". Sen kan du prova boota normalt igen.

Nej jag kör 32bit och medföljande program hade igång det kanske 30min
instrallerade moderns uppdateringar och grafikortet, halvägs in i windows update kom medelandet
Och jag vet inte vadför gtat inte vill instralleras står bara incompatible wit ur system och en icon på microsoft:P lamt på youtube funkar ju quad om det är felet

Permalänk
Antielefant

Klart det ska funka, som sagt, problemet är en inkompatibel drivrutin.

Är det Vista x86 har du (eller något program) installerat en XP-drivrutin på Vista, vilket är lika illa.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Klart det ska funka, som sagt, problemet är en inkompatibel drivrutin.

Är det Vista x86 har du (eller något program) installerat en XP-drivrutin på Vista, vilket är lika illa.

ja det är x86 nej bara använt rätta grejjer

Permalänk
Antielefant

Ledsen att behöva vara så hård, men nej, uppenbarligen har något som inte stämmer installerats. Annars skulle den inte bete sig som den gör. Alternativet är att Windows inte är aktiverat och därför stänger ner sig, men då kör du isf en piratkopia och det gör du väl inte?

Sen om det är du eller något program som installerat den drivare som inte funkar kan jag inte svara på, men det är där ditt problem ligger.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Inaktiv

Ett klassiskt problem att den stänger ner sig efter 1 minut, är ett virus.

Men du har väl såklart installerat ett uppdaterat virusprogram på datorn?

Permalänk

Starta från windows-skivan och välj reparera...

Permalänk
Medlem

Verkar enklast att börja från början...

Ta ur en minnessticka om du har 2Gb stickor, 2 stickor om du har 1Gb stickor
Boota från Vista skivan och formatera och installera, sedan installera rätt chipset drivare, grafik och ljud.
Uppdatera Vista fullt ut, funkar det bra?
Sedan tillbaka med minnet, krånglar det nu så ställ in minnet enligt dess spec först.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300