Permalänk
Medlem

Tog studenten från Teknik (NV-inriktning) för några veckor sen, fick 20,0. Lär inte ha någon större nytta av det dock då det är så låga intagningspoäng på alla roliga utbildningar (huh?).

Permalänk
Medlem

Mitt slutbetyg från nian.

Svenska: 3
Matematik särskild: 2
Engelska Allmän: 4
Musik: 3
Teckning: 3
Slöjd Trä- & Metall: 4
Hemkunskap: 3
Barnkunskap: 2
Gymnastik: 3
Religionsjunskap: 3
Samhällskunskap: 3
Historia:3
Geografi: 3
Biologi: 3
Kemi: 3
Fysik:3
Teknik: 4

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Högstadiet - 295p
Gymnasiet - får vi se om 3 år

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Läst målen för de olika kurserna? De finns inga prestationskrav för godkänt inom idrott. Det gör de inom matten. Där har du skillnaden.

EDIT: Själv fick jag VG i idrott och hälsa A. Inte för att jag sprang fort, faktum är att jag kom sist när vi skulle ha löpning :D, utan för att jag gav 100 %. Alltid. Till och med när jag skadade mig i en rugbymatch. Fortsatte spela och åkte till akuten en timme senare. Det är så man får högre betyg i idrott!

Jo jag har för mig att vi hade ett prov, vi hade lite teori om kostlära annars var det bara att komma dit och göra sitt bästa för bra betyg.
Hehe jag gick fårn MVG i idrott i 9an till IG i gymnasiet ~~

Permalänk
Medlem

Jag hade 11 MVGn och 12 VGn, det känns skumt att mitt meritvärde hamnade på 15.85. Det känns lågt

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Läst målen för de olika kurserna? De finns inga prestationskrav för godkänt inom idrott. Det gör de inom matten. Där har du skillnaden.

EDIT: Själv fick jag VG i idrott och hälsa A. Inte för att jag sprang fort, faktum är att jag kom sist när vi skulle ha löpning :D, utan för att jag gav 100 %. Alltid. Till och med när jag skadade mig i en rugbymatch. Fortsatte spela och åkte till akuten en timme senare. Det är så man får högre betyg i idrott!

precis, idrott ska bedömas utifrån elevens egen förmåga, det ska alltså inte spela någon roll hur "tränad" man är, endast hur mycket man försöker.
Dock finns det många problem inom detta då många idrottslärare(av dom jag mött) tenderar till att favorisera elever som aktivt sportar på fritiden, samt presterar bra i sporter.

Själv gick jag ut med 16,67 i meritvärde.
hade kunnat höjt detta genom att plocka ur några betyg till ett samlat betygsdokument då jag läste 2600, men det fick jag veta lite för sent för att det skulle vara möjligt.

Permalänk

Hade 305 p efter nian och 19,60 i medel vid studenten. Har aldrig haft någon större nytta av att ha så pass höga betyg, den högskoleutbildning jag sökte hade betydligt lägre intagningskrav. Kunskaper är ju iofs aldrig tunga att bära, men såhär några år senare och med facit i hand så önskar jag att jag hade lagt lite mindre tid på plugget och lite mer på sociala aktiviteter, sport, etc... OBS! Se nu inte detta som en uppmuntran till att strunta i plugget!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
precis, idrott ska bedömas utifrån elevens egen förmåga, det ska alltså inte spela någon roll hur "tränad" man är, endast hur mycket man försöker.
Dock finns det många problem inom detta då många idrottslärare(av dom jag mött) tenderar till att favorisera elever som aktivt sportar på fritiden, samt presterar bra i sporter.

Jag fick G i idrott A, jag var närvarande 99% av tiden. En kompis hade aldrig med sig gympakläder eller så skolkade han nästan exakt varje idrottslektion, han fick också G.

Hur fan ska man tolka det där?

Och jag fick MVG i styrketräning

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
Jag fick G i idrott A, jag var närvarande 99% av tiden. En kompis hade aldrig med sig gympakläder eller så skolkade han nästan exakt varje idrottslektion, han fick också G.

Hur fan ska man tolka det där?

Och jag fick MVG i styrketräning

Styrketräning och vanliga idrottslektioner är helt skilda saker.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
Styrketräning och vanliga idrottslektioner är helt skilda saker.

Dom har absolut ingenting gemensamt O_o

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
Dom har absolut ingenting gemensamt O_o

Ja det är ju det jag menar

Det enda är att du byter om inför dem och duschar efteråt, annars ser jag inga likheter med de olika kurserna.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
Hur fan ska man tolka det där?

Du slappade på lektionerna.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
Jag fick G i idrott A, jag var närvarande 99% av tiden. En kompis hade aldrig med sig gympakläder eller så skolkade han nästan exakt varje idrottslektion, han fick också G.

Hur fan ska man tolka det där?

Och jag fick MVG i styrketräning

Är enligt mig rätt enkelt att tolka. Du är precis som alla andra i den åldern störst bäst och vackrast, alla lärare är idioter och det enklaste sättet att lösa sin egna problem är att gå och gnälla om dom för andra personer.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Gick ut nian i år och fick 305p, VG i matte, teknik och idrott, samt G i musik. Jag är nöjd, har fan inte pluggat någonting under hela högstadiet.

Visa signatur

Canon 30D - BG-E2N - Canon 28/2,8 - Canon 50/1,8 - Tokina 100/2,8 macro - Sigma EX 70-200/2,8 - Mina Bilder
Marantz 2230 - NAD 2400 - H/K HD 970 - DIY HiVi F8 + Seas 27TDFC

Permalänk
Medlem

235 - nian
16,7 - gymnasiet
Bestämde mig i åttan redan vilket gymnasium jag ville gå, ett gymnasium utan intädreskrav (förutom G i Matte. Svenska, Engelska såklart). Sedan bestämde jag mig för en KY-utbildning, sket i vilka betyg man hade och gick på arbetsprover och intervju istället. Så har inte vart motiverad att plugga

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur ni räknar ut medelvärdet av gymnasietiden. Har kollat igenom mina papper utan framgång. Nån som vill förklara?

Sen vilka duktiga personer det finns här inne, en annan gick ju ut grundskolan med 180 som slutbetyg. Ska tilläggas att ja bara hade 2 godkänt när ja gick ut 8:an som ja sen plugga upp till 180 poäng:P

Gymnasiet klara ja mig igenom med några VG resten G plus två IG. Förstår inte hur ni klarar av o fortsätta gå in så mycket för skolan, men det är duktigt av er. Alla gör tyvärr inte det:(

Permalänk
Medlem

Gick ut nian nu med 175p
VG slöjd, MVG idrott resten G.

Visa signatur

Intel Core i5-2500K @ 4.2Ghz | MSI P67A-C45 | KFA2 GeForce GTX 560Ti 1024MB | Corsair Force 3 120GB + 3.2TB | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Fractal Design Define R3 | Cooler Master Hyper 212 EVO PnP

Permalänk

295 poäng i nian, idrotten, hemkunskapen och tro det eller ej tekniken drog ner mig...

Nu från gymnasiet vinglade jag ut med 16,4 från NV.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM
Förstår inte hur ni räknar ut medelvärdet av gymnasietiden. Har kollat igenom mina papper utan framgång. Nån som vill förklara?

Sen vilka duktiga personer det finns här inne, en annan gick ju ut grundskolan med 180 som slutbetyg. Ska tilläggas att ja bara hade 2 godkänt när ja gick ut 8:an som ja sen plugga upp till 180 poäng:P

Gymnasiet klara ja mig igenom med några VG resten G plus två IG. Förstår inte hur ni klarar av o fortsätta gå in så mycket för skolan, men det är duktigt av er. Alla gör tyvärr inte det:(

Jag tror att man gör så här:

MVG 20p
VG 15p
G 10p
IG 0p

Sedan räknar man ihop summan av alla sina betyg, och sen så dividerar man summan med antalet betyg.

Visa signatur

Canon 30D - BG-E2N - Canon 28/2,8 - Canon 50/1,8 - Tokina 100/2,8 macro - Sigma EX 70-200/2,8 - Mina Bilder
Marantz 2230 - NAD 2400 - H/K HD 970 - DIY HiVi F8 + Seas 27TDFC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM
Förstår inte hur ni räknar ut medelvärdet av gymnasietiden

Kursens poäng tillexempel 100 * betygets poäng tillexempel 10 för G ger 1000 poäng. Räkna ihop allt detta, för alla ämnen dela med 2500.

Har man läst mer än 2500 poäng kan man välja de 2500 bästa. Men man kan ej välja bort grundämnen.

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

190 efter högstadiet och 19.1 efter gymnasiet.

Permalänk
Medlem

Högstadiet ~170
Gymnasiet 15.0
Högskola 62% VG

Permalänk
Medlem

har efter två år på gymnasium:
Svenska A + B: VG
Matte A + B + C + D: MVG, VG, G, VG
Engelska A + B + C + D: MVG
Programmering A: MVG
Datorkunskap: MVG
Webbdesign: MVG
Fysik A: VG
Biologi A: VG
Kemi A: VG
Estet: MVG
Samhällskunskap A: MVG
Historia A: MVG
Religion: VG
Idrott och Hälsa: MVG
Ellära A: MVG

ligger just nu på 17.63, hade förmodligen kunnat få ett mvg i biologi och kemi om man hade pluggat mer och suttit vid datorn mindre. Får jobba hårdare nästa år helt enkelt!

Visa signatur

Antec Designer 500| Antec Earth 500W | Asus M3A Socket Am2+ | AMD Phenom 9500 | Kingston 2x1024mb| Sapphire Radeon HD3850| Western Digital Caviar WD2500KS 250GB 7200rpm 16MB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andre_H
Kursens poäng tillexempel 100 * betygets poäng tillexempel 10 för G ger 1000 poäng. Räkna ihop allt detta, för alla ämnen dela med 2500.

Har man läst mer än 2500 poäng kan man välja de 2500 bästa. Men man kan ej välja bort grundämnen.

inte kärnämnen heller, sådant som tillhör programmet.

Permalänk

Grundämnen? Kärnämnen och karaktärsämnen får man inte välja bort. Däremot får man välja bort från de val man har gjort utöver det.

Visa signatur

Workstation: Gigabyte P35-DS3 - Q8300 - Corsair TWINX 2x1 GB - XFX HD5770 - 1.7 TB || Laptop: Amilo Pro V3505 - Centrino Duo T2050 - 1 GB RAM - 80 GB
Server 1: Dimension 4700 - P4 2.8 GHz - 256 MB RAM - X300 - 280 GB || Server 2: ABIT I-G31 - E2200 - 2 GB RAM - 40 GB

Permalänk
Medlem

Från nian vad jag kommer ihåg:

Musik - VG
Slöjd - MVG
Bild - MVG
Matte - G
Engelska - G
SO - G

(resten kommer jag inte ihåg)

Gymnasiet:

Allt IG förutom Engelska A, B - Sammhälls A där jag har G i dom ämnena.

Gymnasieskolan gjorde inte ett skit för att hjälpa mig när jag bad om det och rektorn och min mentor fick även komma på gemensamt samtal med min läkare, socionom och psykolog angående om hur jag har det i livet som påverkar allt jag gör.
Jag ville främst av allt byta skola, men som svar fick jag att kommunen inte tillåter elever byta skolor. Hade inte pengar att flytta till grannkommunen...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

2.4 Alltså riktigt dåligt. Dock är jag intelligentare än genomsnittet enligt de tester jag genomgott. Och nej, det var inte några Aftonbladettester.

Permalänk
Medlem

x

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

högstadiet - mvg i allt
gymnasiet - 19,8 (tyska och historia = fail)
högskolan - tar snart examen och har 5a i alla utom 3 kurser

Var det värt besväret? Svar: nej

Permalänk
Medlem

Hade 18.2 nu när jag tog studenten. MVG i alla viktiga kurser som Matte, Fysik osv men VG i ämnen som religion etc. Är man nått så när klipsk är inte 20.0 svårt, handlar bara om hur mycket tid man vill lägga ner

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB