Överklockningslaget bäst i Sverige på 24h!

Permalänk
Melding Plague

Överklockningslaget bäst i Sverige på 24h!

På bara 24 timmar har SweClockers överklockningslag knipit den nationella förstaplatsen på databasen Hwbot. Med över 60 entusiaster och flera kända namn på medlemslistan tickar poängen in i rekordfart.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul att det går så bra Heja heja!

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Grattis!

Det här kanske hjälper swec att gå tillbaka till rötterna. Mindre piratsnack och mer hårdvara.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

Härligt att se. Grattis till er! ;3

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem

Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamn!! Synd att man inte kan tillföra några direkta poäng förrän till hösten.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Avstängd

HAhahaha

Gogo Us^^

Permalänk

nice

fick dock 2 silver pga det var bara 2 med den cpu'n..

Permalänk
Medlem

Hehe kanske man ska ta fram Socket A systemet å pressa lite om det nu finns någon sån lista.

Permalänk

Det är det som är så kul med HWbot.., man kan köra med allt möjligt.., precis som i dragracing.., "run what you brung"
Kanske har man en gammal prolle som ligger och skräpar.., kanske visar det sig att just den är suverän att klocka med.., äldre hw får nytt liv igen och bidrar till massor av kul överklockning!

Permalänk
Medlem

Kunde aldrig tänka mig att min idé skulle bli så stor som den blivit Hoppas på att det blir flera som deltar! Så fort jag fått tag på ett fungerande grafikkort ska jag pressa min Q9300 så att jag också kan inbringa någor poäng Pinsamt att grundaren inte har några poäng att komma med ^^

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

way to go!!!
Sweclockers smiskar upp allt!!

Visa signatur

iMac 24" 3,06ghz, 8800gs, 500gb.
Athlon II X2 245 2,9GHZ @3,4ghz, XFX HD 4770 GPU 803 MHZ Mem 1700 Mhz, 2 x 250 gb.

Permalänk

Konverterade till Sweclockers teamet och knep 4:de platsen ifrån Evil_AnAnAs. Har bara fjuttiga 21,4 poäng, men de ska det snart ändras på. Konstigt att det inte är flera som har kommit med, Swec omsätter ju många hårdvaruentusiaster...

Visa signatur

| Ryzen 5900X | 32GB DDR4-3200 | Asus RTX3080 OC | Samsung M2 1TB | 750W 80+Platinum

Permalänk
Medlem

Dags att sno farsans och polarens processorer för pressning.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

hmm...

Först i Sverige efter ett dygn, XD. Buggat!

Skämt osidå så ska jag försöka får några poäng med min P4 prescott 3ghz
Siktar in mig på femteplatsen på högst klock i cpu-z.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dalathegreat
Konverterade till Sweclockers teamet och knep 4:de platsen ifrån Evil_AnAnAs. Har bara fjuttiga 21,4 poäng, men de ska det snart ändras på. Konstigt att det inte är flera som har kommit med, Swec omsätter ju många hårdvaruentusiaster...

136158 registrerade medlemmar, närmare bestämt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd

Jäkla värmebölja till väder!

Det går åt fel håll, måste sänka frekvenserna.

Permalänk
Medlem

nice. snyggt jobbat! jag kan nog inte vara med med min q6600 den klockar inte över 3Ghz :/ ganska lågt för en sån.

Har en p4 som jag kanske skulle om det är möjligt stoppa i min nuvarande dator? och kanske klocka den. Har hört att det finns Pentium 4 processorer med 775 sockets stämmer det? går det att ta reda på det innan man plockar isär den? en dell dimension 4600 med en P4 på 2.8Ghz.

säg om det är onödigt/inte värt besväret eller måste man typ kyla den med flytande kväve för att ens kunna vara med och bidra med poäng?

Visa signatur

...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L4gG3r
nice. snyggt jobbat! jag kan nog inte vara med med min q6600 den klockar inte över 3Ghz :/ ganska lågt för en sån.

Har en p4 som jag kanske skulle om det är möjligt stoppa i min nuvarande dator? och kanske klocka den. Har hört att det finns Pentium 4 processorer med 775 sockets stämmer det? går det att ta reda på det innan man plockar isär den? en dell dimension 4600 med en P4 på 2.8Ghz.

säg om det är onödigt/inte värt besväret eller måste man typ kyla den med flytande kväve för att ens kunna vara med och bidra med poäng?

Läs nyheten igen "Alla överklockningsintresserade läsare är givetvis välkomna att delta. Kom ihåg att det inte krävs exotisk kylning eller en monsterdator för att vara med att tävla, poängen ges efter grafikkort eller processormodell. Det betyder att en billig Celeron är lika relevant som den dyraste Core i7."

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem

Ojojoj.
Inte för att man är lagt åt just överklockningshållet, snarare tvärtom, men t.o.m. jag ser att detta är något skriva upp i sitt CV.

Grattis!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miggish
Läs nyheten igen "Alla överklockningsintresserade läsare är givetvis välkomna att delta. Kom ihåg att det inte krävs exotisk kylning eller en monsterdator för att vara med att tävla, poängen ges efter grafikkort eller processormodell. Det betyder att en billig Celeron är lika relevant som den dyraste Core i7."

a jo en dålig cpu men om man vill få upp den tillräckligt snabbt menade jag

eller hur beräknas poängen? man måste alltså inte ha en av dom snabbast klockade processorerna av sitt slag för att få poäng?

Visa signatur

...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L4gG3r
text

Det där kan jag tyvärr inte svara på.

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk

måste hitta mer cpuer och ett annat moderkort, sen så blir det mer points

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L4gG3r
nice. snyggt jobbat! jag kan nog inte vara med med min q6600 den klockar inte över 3Ghz :/ ganska lågt för en sån.

Har en p4 som jag kanske skulle om det är möjligt stoppa i min nuvarande dator? och kanske klocka den. Har hört att det finns Pentium 4 processorer med 775 sockets stämmer det? går det att ta reda på det innan man plockar isär den? en dell dimension 4600 med en P4 på 2.8Ghz.

säg om det är onödigt/inte värt besväret eller måste man typ kyla den med flytande kväve för att ens kunna vara med och bidra med poäng?

Din e 478 socket

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Säger inte detta ofta häromkring men det här är värt det: Nice!
Snyggt jobbat, verkligen roligt att det går bra!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

SWECLOCKERS blir större och större , det känns att SWECLOCKERS fått nytt liv

Permalänk

noooo, jag kom inte in på top 10 med mina 1.2 poäng, plz utöka till top 11!

Permalänk

Skulle klart kunna tänka mig att vara med.. fast ska göra en Disk som endast är för klock. vet at tjag haft uppe i lilla raring i 33% på luft med org kylare

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Hm, funderar mest var man bör köra med? 486, K6 P1-4, Celeron, Duron och alla många olika XP modeller. Sedan har vi en del Opteron och en E5200
Den andra frågan är om graffe? Har samma val där, ca 30 olika kort,
medan jag har mera cpu´s

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Hedersmedlem

Nu ska mitt TNT2ultra få veta att det lever igen.. måste bara hitta det först

Likaså kan det nog bli lite K6-2 grillning framöver och en och annan Pentium MMX kan få känna på hur livet är kring 4V Vcore.

Bra jobbat av ni som är med hittills!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Hm, funderar mest var man bör köra med? 486, K6 P1-4, Celeron, Duron och alla många olika XP modeller. Sedan har vi en del Opteron och en E5200
Den andra frågan är om graffe? Har samma val där, ca 30 olika kort,
medan jag har mera cpu´s

ALLT !!

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |