Permalänk
Medlem

Golfresultat

Skulle behöva hjälp med att skapa en hemsida med diverse olika resultat som enkelt kan uppdateras och räknar ut vem som leder o.s.v.

Det som ska räknas ut är olika golfresultat som sedan läggs in i en tabell som uppdateras automatiskt, efter inlagda resultat, och visar vem som leder i de olika "tävlingarna".

Någon som kan hjälpa mig med detta. Har väldigt dålig kunskap i PHP, men har lite bättre koll på hemside-redigering.

Allt detta finns i dagsläget på en excel-fil som kan användas som "mall". Men det är automatiken med uppdateringen av serier som är eftertraktad.

Tacksam för hjälp.

Permalänk

Detta går enkelt att göra med alla språk som klarar databashantering,. Tyvärr lär ingen göra det gratis åt dig. Bara att läsa på PHP och MySQL;)

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

varför inte spara excelfilen som html-fil?
visst det är inte så flashigt, men om jag förstår det rätt så handlar det om ett kompisgäng som gräver tillsammans?

Permalänk
Medlem

Det är den automatiska uppdateringen jag vill åt. Att den räknar ut vem som har bästa 10 varven totalt t.ex. Annars har de slagit mig att spara excel filen som hemsida.

Någon som har lust att ta sig an detta? Kan betala en liten slant för detta.

Golf = Primitiv form av jordbruk

Permalänk
Medlem

jag vet inte om dom har just den funktionen du eftersöker men här finns i alla fall en bra site där man kan hålla reda på sina rundor...
http://golf.vessgard.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zollet
Det är den automatiska uppdateringen jag vill åt. Att den räknar ut vem som har bästa 10 varven totalt t.ex. Annars har de slagit mig att spara excel filen som hemsida.

Någon som har lust att ta sig an detta? Kan betala en liten slant för detta.

Golf = Primitiv form av jordbruk

jag är ganska duktig på excel men fruktansvärt ointresserad av golf, så jag tror inte jag vet hur det fungerar.
men jag är ganska övertygad om att ett macro hade fungerat utmärkt till detta.
är det bara att "räkna plus och minus" så ska det nog inte vara så svårt