Permalänk
Medlem

programmeringssommarkurs, nivå

Läser en sommarkurs i VB .NET.
Svårighetsgraden, eller nivån, är mycket grundläggande.

Kursen är på distans och går ut på att man skickar in lösningar på olika problem.

Min undran är om man får lösa problemen med saker som inte gåtts igenom i kursmaterialet.

Har ni varit med om att man inte får det?
Alltså ungefär "Du använde Structures, det lär vi oss inte förrän vecka 10, därför får du inte godkänt."

Om det uttryckligen står i uppgiften att man ska göra på ett visst sätt följer jag förstås det.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Asså varför inte bara maila din lärare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tino
Asså varför inte bara maila din lärare?

Jo, det kunde jag göra. Men jag har redan gjort uppgiften men inte skickat in den.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Jag har varit med om lärare som varit ganska flexibla, och andra som kräver att man löser uppgifterna exakt som de vill, även om deras sätt är helt värdelöst :P. Och även om din lärare kanske tycker att det är bra att du gör mer än du egentligen behöver så kanske han/hon också vill se att du lärt dig grunderna ordentligt först. Men som sagt, det är nog bara din lärare som kan svara på din fråga.

Permalänk
Medlem

Ofta kan man få vägledning genom hur uppgiften är formulerad. Står det bara "lös problem A", så borde det tyda på ganska fria händer. Står det däremot "lös problem A med hjälp av bibliotek B och teknik C", så bör man akta sig för att hitta på kreativa lösningar som inte använder bibliotek B och teknik C. Ofta handlar uppgifterna lika mycket om att man ska visa att man behärskar bibliotek B och teknik C som att man kan lösa problem A. Ibland handlar det t o m mer om bibliotek och tekniker än om själva problemet.

Men fråga, vettja.

Permalänk
Medlem

En sak som bör underlätta är att motivera varför du gjort som du gjort. En god motivering visar på att du gjort ett val och förstår varför. Då skulle jag som lärare göra en helt annan bedömning (förutsatt att du följt anvisningarna och löst uppgiften i övrigt).

Visa signatur

Crap.