Permalänk
Medlem

WoW fake mail?

tjena! vet inte om ja lagt denna tråd rätt men undrar om detta är ett fake mail ? :S

Greetings,

An investigation of your World of Warcraft account has found strong evidence that the account in question is being sold or traded.
As you may not be aware of, this conflicts with Blizzard\'s EULA under section 4 Paragraph B which can be found here:
WoW -> Legal -> End User License Agreement

and Section 8 of the Terms of Use found here:

WoW -> Legal -> Terms of Use

The investigation will be continued by Blizzard administration to determine the action to be taken against your account.
If your account is found violating the EULA and Terms of Use, your account can, and will be suspended/closed/or terminated.

In order to keep this from occurring, you should immediately verify that you are the original owner of the account.

To verify your identity please visit the following webpage:

https://eu.battle.net/login/login.xm...count/&app=wam

Only Account Administration will be able to assist with account retrieval issues.
Thank you for your time and attention to this matter, and your continued interest in World of Warcraft.

Sincerely,

Account Administration

Blizzard Entertainment

Permalänk
Medlem

Vad är det för adress? Om den adressen ber dig logga in så tycker jag det verkar vara en bluff

Bästa sättet är väl att kontakta blizzard support själv och höra efter

"Strong evidence"
Blizzard är väl rätt hårda när det gäller personliga konton. Misstänker/vet dom så stänger dom väl av utan konflikt eller varning

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Hej!

Rakt av så ser det ut att vara äkta, dock så kan ju någon ha kopierat ett mail rakt av, så om du vet vartifrån mailet är skickat, så är det nog enklare att få klarhet i det hela.

Å andra sidan vore det väl väldigt dumt att ens starta denna tråd om det nu vore som så att du tänkt sälja/köpa/byta ett account, eller hur?

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk

Det länkar ju i och för sig till eu.battle.net vilket är rätt sida också.

Frågan är snarare, håller du på att sälja ditt account?

Permalänk

har hänt mig också fast till en mail jag inte har använt på mitt wow acc, srkiv inte in ditt lösen bara.

Visa signatur

Fishstick
www.ssg-clan.se

Permalänk
Medlem

Det är fake. Eftersom du säljer ditt acc på blocket så skickar folk fake mails för att få dina login-uppgifter.

Min bror föll för detta enkla trick.

Hoppas verkligen att du inte fyllde i samma mail på blocket som ditt wow acc använder eftersom blocket lämnar ut dina uppgifter till Blizzard (visst är det sjukt?).

Blizzard kommer aldrig fråga dig vad du har för kontouppgifter btw. Om du vill vara säker så gå in genom blizzards egna sida, klicka inte på några länkar.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Adressen jag fått det ifrån är noreply@blizzard.com

Borde det inte vara wow europe?

Edit: ändrade en grej på accet och fick mail från blizzard. Då kom det från noreplyeu@blizzard.com så kan säga att detta är fake fall någon annan skulle få samma mail.

Permalänk

Eller så är det den amerikanska adressen.

Permalänk
Medlem

Blizzard varnar inte på detta sättet, utan det blir direkt en låsning av kontot och utredning.
Samtidigt får du ett mail som talar om att kontot är låst ev temp ban tills dess att de är nöjda.
Efter det så antingen öppnas kontot igen eller så blir det en perm ban.
Skulle nästan kunna sätta en peng på att den text som du har kopierat och den länk som syns inte är den sida som öppnas om du klickar på länken.
Samma sak med avsändaradressen den är troligen nått i stil med n0reply eller så.

Visa signatur

//Dixon

Permalänk
Medlem

Varifrån till syntes mailet verkar vara ifrån spelar ingen roll, då en avsändare kan få det utan konstigheter att vara ifrån vilken adress som helst, tex helt rätt adress, din egen adress eller från kungen till o med det kan vem som helst göra med valfri mail klient.

Sedan även om länken ser ut att vara rätt, för ögat kan det under i koden vara en helt annan länk som döljs, tex här har du nog bara kopierat mail texten och klistrat in, så vi kan inte se om adressen är i verkligheten dessama när du väl klickar på länken, gäller speciellt om mailet är HTML kodat.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

har fått ett sånt med det e bara fake

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem

hur lätt som helst att skicka ett mail så det ser ut att komma ifrån t.ex noreplay@blizzard.com ( eller vad som hellst ) bluff säger jag....

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Bara för att få dig att inse en gång till o inte klicka på länken o skriva pass:

DET ÄR FAKE. =P

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk

Det är jätte fake!! Jag har själv fått mailet, fyra gånger dessutom, aldrig blivit avstängd. Mailadressen var det som fick mig att förstå att de var fake

Permalänk
Medlem

1. Blizzard frågar aldrig efter lösenord

2. Blizzard ber dig aldrig logga in på en sida (igen aldrig lösenord)

3. Blizzard vet redan ditt användarnamn

4. Blizzard låser konton sedan skickar dom mail

Permalänk
Medlem

okej tackar för alla svar

as shysst !

Permalänk
Avstängd

spela roll om det kommer från @blizzard.com, polaren skickade en mail till mig med @fbi.org för något år sen.

Hur han gjorde det kommer jag inte ihåg.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

De va ju inget på länken

Not Found

The requested URL /login/login.xm...count/&app=wam was not found on this server

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk

REGEL NUMMER ETT: Följ aldrig länken i ett mail du är osäker om hurvida det är äkta eller inte.

Gå istället in på orginal WoW-account-sidan om du nu misstänker att det är nåt.

REGEL NUMMER TVÅ: Blizzard skickar inte ut requests om inloggning till folk. Antingen tar de kontakt med dig ingame eller så skriver de ett mail till dig, men isf utan ett krav på inloggning.

Så "never trust login requests".

Om du är osäker ta det säkra före det osäkra.

Visa signatur

Vattenkyld AMD 955 och ATI 4890 xXx
inbyggd i ett Armor chassie

Permalänk
Medlem

Blizzard skickar ett mail... med ungefär samma text som du beskrev ovan..

första varningen låser dom ditt konto i 24 timmar tror jag
andra varningen 3 dagar..
tredje varningen så blockerar dom ditt konto och du måste skicka in foto m.m via ett formulär på deras sida.

så det du fått är fake

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Finns en tråd på Blizzards forum om vilka email adresser du kan lita på och ungefär hur dom ser ut, samt hur du lätt ser att de är fake.

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Medlem

I princip alla mail man får från "blizzard" är scam. Förrutom mailen där de skriver att ditt account är temp-bannat.

Permalänk
Medlem

I seriösa och riktiga mail så står det att man alltid ska kopiera länken och inte klicka på den. Tex klicka på länken... http://sweclockers.com/ och du kommer till utube

Permalänk
Medlem

Har fått samma, men orkar du höger trycka på länken i mailet ser du att den är fejk.

Permalänk
Medlem

Kontaktar dig Blizzard och säger att någon har skickat fake mail till dig för att du ska sälja ditt konto så kommer dom blockera ditt konto för dom tillåter inte att man ska ta betalt för sina konton...

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se