Progress i en backup batch! Behöver lite hjälp :)

Permalänk
Avstängd

Progress i en backup batch! Behöver lite hjälp :)

God morgon.
Jag har en bat-fil som gör backup. Är det någon som skulle kunna hjälpa mig att få in en progress visning i form av en [xxxx----------] bar eller procent som tickar uppåt? Koden ser ut på följande vis ;

Citat:

@echo off
rem 12:48 2009-06-08 NB
rem Filen skall köras som användaren, vars dator skall backas upp.
rem
If exist \_Backup\%Computername%_%Username% goto SLUTA
echo Storlek, My Documents
du.exe -q "C:\Documents and Settings\%username%\My Documents"
echo Storlek, Desktop
du.exe -q "C:\Documents and Settings\%username%\Desktop"
pause
if not exist \_Backup\%Computername%_%Username% md \_Backup\%Computername%_%Username%
rem
echo Backup gjord klockan %Time% %Date%>\_Backup\%Computername%_%Username%\%Computername%_%Username%.txt
echo =======================================>>\_Backup\%Computername%_%Username%\%Computername%_%Username%.txt
net use>>\_Backup\%Computername%_%Username%\%Computername%_%Username%.txt
echo =======================================>>\_Backup\%Computername%_%Username%\%Computername%_%Username%.txt
rem
echo %computername%,%Username%,%date%,%Time%>>BefSkrivare.txt
start ListaBefSkrivare.vbs
xcopy "C:\Documents and Settings\%username%\Desktop" "\_Backup\%Computername%_%Username%\Desktop\" /d /e /v /c /h /y
xcopy "C:\Documents and Settings\%username%\Favorites" "\_Backup\%Computername%_%Username%\Favorites\" /d /e /v /c /h /y
xcopy "C:\Documents and Settings\%username%\My Documents" "\_Backup\%Computername%_%Username%\My Documents\" /d /e /v /c /h /y
xcopy "C:\Documents and Settings\%username%\Application Data\Microsoft\Outlook" "\_Backup\%Computername%_%Username%\Outlook\" /d /e /v /c /h /y
xcopy "C:\Documents and Settings\%username%\Application Data\Microsoft\Signatures" "\_Backup\%Computername%_%Username%\Signatures\" /d /e /v /c /h /y
xcopy "C:\Documents and Settings\%username%\Application Data\Microsoft\Proof" "\_Backup\%Computername%_%Username%\Proof\" /d /e /v /c /h /y
EXIT
:SLUTA
cls
echo.
echo Backup finns redan, filen avslutas !
echo.
echo.
pause
EXIT

pause
xcopy "C:\Documents and Settings\%username%\Desktop"
P image 2.1

C:\Documents and Settings\%username%\Desktop
C:\Documents and Settings\%username%\Favorites
C:\Documents and Settings\%username%\My Documents
C:\Documents and Settings\%username%\Application Data\Microsoft\Outlook
C:\Documents and Settings\%username%\Application Data\Microsoft\Signatures
C:\Documents and Settings\%username%\Application Data\Microsoft\Proof

xp image 230
C:\Documents and Settings\%username%\Application Data\Microsoft\Proof

image 2.2
C:\Documents and Settings\johanssonst\Favorites
C:\Documents and Settings\johanssonst\My Documents
C:\Documents and Settings\johanssonst\Desktop
C:\Documents and Settings\johanssonst\Application Data\Microsoft\Outlook
C:\Documents and Settings\johanssonst\Application Data\Microsoft\Proof

Om någon har en lösning vore jag evigt tacksam. Ifall progressen visas i ett nytt cmd fönster eller i samma spelar ingen roll.

Permalänk
Medlem

Om jag minns rätt så stödjer inte Windows kommandprompt att fönstret uppdateras på det sätt du önskar.
Det är möjligt att det går att lösa smidigt på något annat vis men jag kan tyvärr inte hjälpa dig med det.

Permalänk
Visa signatur

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Intel konkurrerar inte längre, de dödar...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murmeldjur
Prova detta:
http://www.fpschultze.de/smartfaq+faq.faqid+85.htm

Jag får inte progressen att ticka, den kommer till "Copying." Den kopierar men den rör sig inte. Någon som har lust att lägga in koden i min kod så jag inte gjort fel ?