Hur får jag fler besökare till hemsidan?

Permalänk
Avstängd

Hur får jag fler besökare till hemsidan?

Jag har satt ihop två sajter med gratis hemsidemallar för Joomla 1.5
*bort*

Nu jobbar jag för att få fler besökare till dessa sidor. Den svenska sidan har redan kommit upp i page rank 4 på google (på några veckor) och det är väl ett betyg på att den är byggd på ett bra sätt för sökmotorerna.

Jag skriver i forum (som detta) för att sprida mitt budskap om alla dessa helt gratis hemsidemallar för nerladdning, men jag tycker att det går ganska sakta. Har runt 30 besökare om dagen.

Jag skulle vara mycket tacksam om ni proffsmarknadsförare där ute kunde ge mig några tips. Har jag glömt något? Är det något mer jag kan försöka?

Permalänk
Medlem

Snacka om att du bara försöker mjölka dina annonser.
Fan ta det lungt med dem, ta bort minst hälften. Man fattar ju liksom inte vad på sidan som är vad.

Man blir inte lockad av att stanna inne på sidan när sidan endast innehåller annonser och max tre rader text.

Och för övrigt kan jag berätta för dig att om du postar din länk här på swec så leder det automatiskt till högre page-rank då varje länk till din sida får google att trycka upp den längre upp... detta antar jag att du redan visst för det är i alla fall för mig rätt uppenbart att det endast var därför du postade detta inlägg här.

Den engelska sidan ser iaf bättre ut.

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

Reklamen bör vara på de sidorna som är gratis, om något. Reklam + att betala för något är som att SVT skulle ha reklam.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Avstängd

Tack för svar! Ja, du har nog rätt! Det är lite mycket annonser just nu. Men å andra sidan så delar jag ju ut hemsidemallar helt gratis. Något ska jag ju leva på:-)

Man blir lite av missionär när man håller på med joomla. Det är ett fantastiskt verktyg för att bygga hemsida.

Tack så mycket för ditt svar i alla fall!

/Templater

Permalänk
Medlem

Är det du som har gjort mallarna eller kommer dom från någon annan?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lorenz
Är det du som har gjort mallarna eller kommer dom från någon annan?

Ja, det är jag som har gjort dem!

/Templater

Permalänk
Medlem

Jag antar att du har länkat dem på officiella joomla-forum och fått dem inlagda där.

En sak jag saknade när jag gick in på sidan (och det saknar jag på många sidor) är något om vem/vad som står bakom sidan och varför. Det lär inte öka dina träffar men däremot intrycket av en seriös site imho.

Vad jag menar är, att med de excesser av utbud i saker att ladda ned känns det fint att veta vad/var man tar sakerna ifrån. Det gör också att siten sticker ut i mängden, ger en mer personlig touch.

Bara mina 50 öre Bra jobb med templatsen, skulle helt klart kika en gång på dina sidor om jag installerade Joomla.

Visa signatur

Crap.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morr
Jag antar att du har länkat dem på officiella joomla-forum och fått dem inlagda där.

En sak jag saknade när jag gick in på sidan (och det saknar jag på många sidor) är något om vem/vad som står bakom sidan och varför. Det lär inte öka dina träffar men däremot intrycket av en seriös site imho.

Vad jag menar är, att med de excesser av utbud i saker att ladda ned känns det fint att veta vad/var man tar sakerna ifrån. Det gör också att siten sticker ut i mängden, ger en mer personlig touch.

Bara mina 50 öre Bra jobb med templatsen, skulle helt klart kika en gång på dina sidor om jag installerade Joomla.

Tjena Morr!

Bra idé om kontaktinformation. Det är bra att veta vem som ligger bakom, jag håller med. Det är ju ganska naturligt att man funderar två gånger innan man laddare ner en zip-fil och extraherar den på sin dator.

Tack för beröm! Det värmer. även om det är ganska varmt just nu.

Permalänk
Avstängd

"At the moment we have more than 20 templates of high quality! Moore is coming soon! As a member of the well you will be notified when we have something new. HTML-templates, Flash templates, flash banners and much moore is coming soon. Totally free! "

At the moment we have more then 20 high quality templates and more is coming soon! As a member of the well you will be notified when we have new submissions. HTML-templates, flash banners and much more is coming too. Completely free of use.

Tyckte jag lät bättre.

Om man skriver upp sig på mailen får man reklam i inkorgen antar jag? ^^

Skulle inte registrering + kunna ladda upp eget material kunna öka sidans användning. Men du kanske har det redan.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
"At the moment we have more than 20 templates of high quality! Moore is coming soon! As a member of the well you will be notified when we have something new. HTML-templates, Flash templates, flash banners and much moore is coming soon. Totally free! "

At the moment we have more then 20 high quality templates and more is coming soon! As a member of the well you will be notified when we have new submissions. HTML-templates, flash banners and much more is coming too. Completely free of use.

Tyckte jag lät bättre.

Om man skriver upp sig på mailen får man reklam i inkorgen antar jag? ^^

Skulle inte registrering + kunna ladda upp eget material kunna öka sidans användning. Men du kanske har det redan.

Tack för synpunkter! Exakt vad skulle man kunna ladda upp menar du? Templates?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Templater
Tack för synpunkter! Exakt vad skulle man kunna ladda upp menar du? Templates?

Jag tror lakej menar att man som användare ska kunna registrera sig och ladda upp egna templates. Det skulle antagligen öka antalet besök med hästlängder eftersom användaren då hamnar i centrum. Du får dels besök från användare som är ute efter en template, dels från användare som villa ladda upp sina egna templates. Om du dessutom ger användaren möjligheten att lämna kommentarer och sätta betyg på andrar templates så finns det ännu en anledning att komma tillbaka till sidan.
Men det låter som att något liknande redan finns.

Permalänk
Medlem

Gratis? Dom kostar ju 200 spänn?

Edit: aha, såg de som var gratis nu. och sen borde du chilla lite med reklamen, speciellt eftersom reklamen har relaterade ämnen till det du har på din sida, det skapar förvirring. "Tillhör detta sidan eller är det reklam? :/"

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag ser inte skillnad på reklam och sidan. Därför stängde jag ner.

Ser inget avtal för användning heller. Är det helt fritt? Ex. kan jag lägga upp det på piratebay? Kommersiell användning?

Hade svårt att navigera sidan. Var rädd för att trycka på reklam istället för att hitta det jag sökte (smidig sida som visar alla templates)!

De få gånger jag blir intresserad av reklam är från sidor som ger ett seriöst intryck. Exempelvis SweClockers reklamer tilltalar mig för jag vet att sidan är seriöst och ger mycket, så jag utgår från att reklamerna är seriösa också. Det intrycket får jag också från ex. SitePoint, men inte din sida!

Lite tankar!
//pscs3

Edit: Ändrade lite i parentesen i tredje stycket...

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Avstängd

Lagt till en mall som jag tror ni gillar på Sweclockers

Eftersom ni är så trevliga alla här på Sweclockers har jag designat en mall bara för er. Mallen heter 0013 och finns på sidan med gratis joomla templates. (på www.bort) Bara att ladda ner och använda!

Templater

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej

At the moment we have more then 20 high quality templates and more is coming soon! As a member of the well you will be notified when we have new submissions. HTML-templates, flash banners and much more is coming too. Completely free of use.

Låter bäst

Visa signatur

Yeah yeah

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yesper
Låter bäst

Tack för hjälpen. Nu har jag ändrat!

Templater

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej

At the moment we have more then 20 high quality templates
...

Men det heter "than"

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Avstängd

Några nya mallar särskilt till er datanördar är publicerade nu. De heter 0013, 0014, 0015

Fyndiga, fantasifulla namn alltså!

Permalänk
Medlem

Undrar också om licens. Får man använda dem i kommersiella syften? Får man ändra på dem? Är det någon sorts GPL eller liknande?

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Avstängd

Svar till Raven6z

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
Undrar också om licens. Får man använda dem i kommersiella syften? Får man ändra på dem? Är det någon sorts GPL eller liknande?

Joomla är ju open source och när jag har byggt mallarna har jag inte använt mig av några tillägg eller annat som är licensskyddat. Det är alltså bara att använda till vad du vill. Tipsa gärna andra om min sajt och länka gärna till mig.

Templater

Permalänk
Geeks
SweClockers

Templater avstängd för spam (§9).

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015