Hjälp med hemsidenamn. Ngt fel i DW?

Permalänk
Medlem

Hjälp med hemsidenamn. Ngt fel i DW?

Hej!
Jag har problem med namnet till min hemsida.
När man surfar in på den står det istället för hemsidenamnet "Untitled Document" i webläsaren.

Jag har döpt sidan i Dreamweaver men inget hjälper.
Adressen är www.rp-photography.se och det ska stå RP PHOTOGRAPHY där det nu tyvärr står Untitled Document.

Uppskattar alla form av hjälp!
Kontakt mig här eller på msn raggeno1@hotmail.com

Permalänk
Medlem

Därför är det många som förespråkar att man lär sig koda från början istället för att använda Dreamweaver (man har ingen kontroll på vad som sker).

Om du tar och kollar i källkoden så ser du följande:

<title>Untitled Document</title>

Visa signatur

Antec P180 | Intel C2Q | Corsair 2048mb| Gigabyte GA-P35-DS3 | Albatron 8800GT | Maxtor 200GB, Seagate 500GB, WD MyBook 500GB | 24" Samsung 2493HM
Foto: Nikon D80 18-135 Kit | SB800 | 70-200 VR

Permalänk
Medlem

Jag vet.

Men nu ska du får höra en sak.
Jag har kollat koden, och där står <title>RP-PHOTOGRAPHY</title>

Det är det som är det skumma!

Permalänk

Du tittar på fel ställe.

Du använder ramar och således måste du ändra title taggen i din index fil.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raggeno1
Jag vet.

Men nu ska du får höra en sak.
Jag har kollat koden, och där står <title>RP-PHOTOGRAPHY</title>

Det är det som är det skumma!

nej det gör det inte

saxa detta från källkoden på din sida

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-frameset.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Untitled Document</title>
</head>

Testa bara att spara en gång till och ladda upp rätt fil på servern så skall det nog gå bra

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk

Det där ser till och med jag med mina begränsade kunskaper

ta firefox välj visa källkod och du kommer att se att det i <Tiltle> står Untiteled Document

Precis innan </Head>

Visa signatur

Vattenkyld AMD 955 och ATI 4890 xXx
inbyggd i ett Armor chassie

Permalänk
Medlem

Jag hade kollat helt fel ställe märker jag! TACK SOM FAN!
Nu funkar det!
Ngn som är haj på Highslide bildvisare så behöver jag hjälp med den med!

Permalänk
Medlem

om du vill ha ett tipps så lägg till onFocus="this.blur()" i länkarna på menyn så slipper du att det kommer en liten ram runt när man klickar på dem

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bread_
om du vill ha ett tipps så lägg till onFocus="this.blur()" i länkarna på menyn så slipper du att det kommer en liten ram runt när man klickar på dem

Tack ska du ha! Du hade inte kunnat hjälpa mig med Highslide JS-bildvisare med? Fattar inte ett piss av det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raggeno1
Tack ska du ha! Du hade inte kunnat hjälpa mig med Highslide JS-bildvisare med? Fattar inte ett piss av det.

aldrig jobbat med det men ge mig en länk så kan jag kanske kolla på det ikväll

Stranden kallar! lycka till med sidan

/Bread

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bread_
aldrig jobbat med det men ge mig en länk så kan jag kanske kolla på det ikväll

Stranden kallar! lycka till med sidan

/Bread

http://www.highslide.com/
Tack ska du ha! Egentligen vill jag ha en lite mer avancerad design på den, men det är out of my league.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bread_
om du vill ha ett tipps så lägg till onFocus="this.blur()" i länkarna på menyn så slipper du att det kommer en liten ram runt när man klickar på dem

Inte bra! Då kan man nämligen inte använda tangentbordet för att nå länken iom att den tappar fokus så snart man är framme vid den.

Man kan lösa problemet med CSS istället:

a:visited { outline: none; }

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
Inte bra! Då kan man nämligen inte använda tangentbordet för att nå länken iom att den tappar fokus så snart man är framme vid den.

Man kan lösa problemet med CSS istället:

a:visited { outline: none; }

Du menade nog:

a:active{ outline: none; border: 0; }

Permalänk
Medlem

Jag hade a:active först men när jag testkörde det så fungerade det inte.. a:visited verkar fungera. Vill man vara på den säkra sidan kan man slopa selectors helt och bara köra a {}

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetear
Därför är det många som förespråkar att man lär sig koda från början istället för att använda Dreamweaver (man har ingen kontroll på vad som sker).

Om du tar och kollar i källkoden så ser du följande:

<title>Untitled Document</title>

Det var det dummaste jag hört!!!

Dreamweaver duger alldeles utmärkt till kodknackning.
Det är bara att växla till enbart kod läge (det enda jag använder personligen) så fungerar det alldeles utmärkt.

Däremot håller jag med om att grunderna i att koda ska läras genom att skriva den faktiska koden och inte använda WYSIWYG.

har man en förståelse för hur koden skrivs och fungerar så kan man bättre rätta till fel och buggar med mera.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Det var det dummaste jag hört!!!

Dreamweaver duger alldeles utmärkt till kodknackning.
Det är bara att växla till enbart kod läge (det enda jag använder personligen) så fungerar det alldeles utmärkt.

Problemet är kanske att man frestas att använda WYSIWYG-läget och att det är onödigt att köra ett stort IDE för något en liten texteditor kan göra lika bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Problemet är kanske att man frestas att använda WYSIWYG-läget och att det är onödigt att köra ett stort IDE för något en liten texteditor kan göra lika bra.

Jo sant.

Men sedan får man skylla sig själv om man kör i WYSIWYG.
Plus att dagens datorer har inga större bekymmer med att driva en IDE av Dreamweaver kaliber utan större systemresurs påverkan. Så det argumentet köper jag inte.

Kanske om du menar på funktions sidan, att det är onödigt med alla funktioner som Dreamweaver har. Att det kanske inte behövs av en nybörjare.

Om jag inte kör Dreamweaver så kan jag acceptera Notepad++.

Däremot har jag förälskat mig i smidigheten med Dreamweaver som laddar upp dom filer jag ändrar automatiskt till rätt ställe på min server.

Ja jag vet det kan andra program också göra osv.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Plus att dagens datorer har inga större bekymmer med att driva en IDE av Dreamweaver kaliber utan större systemresurs påverkan. Så det argumentet köper jag inte.

Dreamweaver tar tid att starta upp, det kan man inte förneka. Sedan kan jag personligen tycka att Dreamweaver är lite feature creep och tar upp för mycket plats rent visuellt också.

Kan väl vara lite av en smaksak antar jag. Jag sitter iofs. med en mac, så jag har tillgång till en enorm mängd trevliga editorer, typ Textmate, Coda, Espresso, m.fl., som slår Dreamweaver med hästlängder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Dreamweaver tar tid att starta upp, det kan man inte förneka. Sedan kan jag personligen tycka att Dreamweaver är lite feature creep och tar upp för mycket plats rent visuellt också.

Kan väl vara lite av en smaksak antar jag. Jag sitter iofs. med en mac, så jag har tillgång till en enorm mängd trevliga editorer, typ Textmate, Coda, Espresso, m.fl., som slår Dreamweaver med hästlängder.

Kan inte annat än hålla med. Textmate och CSS-edit är oändligt mysigt.

Kan inte förstå varför man skulle vilja använda DW till kodande; speciellt inte när det faktiskt är ganska dyrt också.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Dreamweaver tar tid att starta upp, det kan man inte förneka. Sedan kan jag personligen tycka att Dreamweaver är lite feature creep och tar upp för mycket plats rent visuellt också.

Kan väl vara lite av en smaksak antar jag. Jag sitter iofs. med en mac, så jag har tillgång till en enorm mängd trevliga editorer, typ Textmate, Coda, Espresso, m.fl., som slår Dreamweaver med hästlängder.

Jo viss tid kan det förstås ta, men med hyfsad hårdvara är det ingen större fara.

Men CODA som du nämner på Mac det har jag suktat länge efter. Men eftersom jag i skrivande stund bara har PC platformen att nöja mig med så får jag hålla mig till tåls.

Men en mac-laptop ska det bli i framtiden den saken är klar.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Värsta fighten här nu Ni som verkar så kunniga, kan ni inte hjälpa mig med en schysst design som ser proffsig, kan inte ha den som jag har den nu. Ser så förbannat amatörmässigt ut.. ska ju fan starta företag..

Permalänk
Medlem

Och nu blev alla tysta xD

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raggeno1
Och nu blev alla tysta xD

Brukar du ge ut gratis tjänster med ditt företag?

Många utav medlemmarna här inne har egna webbdesign-företag, så du kan kanske förstå varför de hellre vill tjäna de pengarna till sitt företag istället för att göra det gratis. Visst finns det medlemmar som brukar kunna göra gratis-tjänster åt andra medlemmar ibland då och då, därför finns det en rubrik/guide "Gör detta åt mig". Länken hittar du för övrigt även bland de samlade rubrikerna, nästan högst upp i detta forum.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.