LED-belyst 22-tummare från LG

Permalänk
Melding Plague

LED-belyst 22-tummare från LG

Koreanska LG introducerar en ny datorskärm med LED-belysning.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

LED-generationen kommer i alla fall jag att hoppa över. Jag sitter på min LCD tills dess att OLED har släppts fullt ut.

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem
Citat:

Upplösningen är 1680x1050 pixlar

Högupplöst! (på 90talet...)

/R

Permalänk
Medlem

Gratisreklam för LG...

Är det inte ganska relevant att ange vad det är för paneltyp som sitter i? Långt mer avgörande för bildegenskaperna än vilken bakgrundsbelysning det är i alla fall.

Ja jag vet att det går att räkna ut att det är en TN-panel, men ange det så slipper man fundera

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nameless
Gratisreklam för LG...

Är det inte ganska relevant att ange vad det är för paneltyp som sitter i? Långt mer avgörande för bildegenskaperna än vilken bakgrundsbelysning det är i alla fall.

Ja jag vet att det går att räkna ut att det är en TN-panel, men ange det så slipper man fundera

Alla standardskärmar är TN nuförtiden. Hursomhelst så anger inte LG det i pressreleasen och jag hittar ingenting på deras webbplats.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

När en LED som e 40 tum kommer Under 15000kr så köper jag den

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Är inte 1680x1050 extremt låg upplösning för 22"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daPhil
Är inte 1680x1050 extremt låg upplösning för 22"?

nej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Alla standardskärmar är TN nuförtiden. Hursomhelst så anger inte LG det i pressreleasen och jag hittar ingenting på deras webbplats.

Du har rätt, det var dåligt med information från LG. Jag hittade det först i en recension av skärmen.

Varför jag påpekar det är litegrann för att det trots allt finns skärmar i den här prisklassen som har S-PVA eller e-IPS. Man kan hoppas på att fler tillverkare hakar på trenden att erbjuda något annat än TN i de här prisklasserna, men det var inget för LG den här gången uppenbarligen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
När en LED som e 40 tum kommer Under 15000kr så köper jag den

>>> 40" LED-belyst teve för under 15tkr

Hoppas du blir nöjd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nameless
>>> 40" LED-belyst teve för under 15tkr

Hoppas du blir nöjd!

YAY Nu kan Man hoppa på sängen

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scorp1o
nej

Jo. Är ju samma upplösning som 20" skärmarna har.

Permalänk
Medlem

Hm. LED? Är det värt att köpa tro? Men väntar tills Samsung kommer med en om jag ska köpa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Jo. Är ju samma upplösning som 20" skärmarna har.

20' skärmarna är ju mikroskopiskt små dom med.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk

Glänser, glänser. Sitter designarna i en fönsterlös källare?

Visa signatur

Core 2 Quad Q6600 | MSI P45 NEO-F | 2 x 2GB A-Data Vitesta | Sapphire Radeon HD4850 512MB | Intel X25-M G2 80GB SSD | 320 Samsung SpinPoint F1 | Antec Sonata III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hund
20' skärmarna är ju mikroskopiskt små dom med.

Pratar vi om samma sak? Jag pratar om upplösningen, inte skärmstorleken. Och 1680x1050 är ganska lagom på en 20", anser jag. Kunde varigt lite högre upplösning dock.
På en 22" blir det för lågupplöst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hund
Hm. LED? Är det värt att köpa tro? Men väntar tills Samsung kommer med en om jag ska köpa.

Varför jusst samsung?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Pratar vi om samma sak? Jag pratar om upplösningen, inte skärmstorleken. Och 1680x1050 är ganska lagom på en 20", anser jag. Kunde varigt lite högre upplösning dock.
På en 22" blir det för lågupplöst.

Den upplösningen på en liten 20' skärm är ju smått. Man lär ju använda förstoringsglas.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Varför jusst samsung?

Jag gillar Samsung. Haft en del skärmar från dom och jag är nöjd. Sedan gillar jag i designen på dom.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Pratar vi om samma sak? Jag pratar om upplösningen, inte skärmstorleken. Och 1680x1050 är ganska lagom på en 20", anser jag. Kunde varigt lite högre upplösning dock.
På en 22" blir det för lågupplöst.

Pfft, 1680x1050 är alldeles lagom på en 22", iaf på min BenQ T221W.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daPhil
Är inte 1680x1050 extremt låg upplösning för 22"?

Gansga lågt är det. Jag föredrar 1920x1200 på 22" och 1680x1050 på 20"

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att det är den fulaste skärmen någonsin ?

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daPhil
Är inte 1680x1050 extremt låg upplösning för 22"?

Absolut inte, utan glasögon måste jag sitta 35cm från skärmen, skitsmått ju.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Alla standardskärmar är TN nuförtiden. Hursomhelst så anger inte LG det i pressreleasen och jag hittar ingenting på deras webbplats.

Det finns Ips för 2300kr och som därmed ingår i standardprissegmentet?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Det finns Ips för 2300kr och som därmed ingår i standardprissegmentet?

Det är undantaget som bekräftar regeln

Permalänk
Medlem

Dom LED-skärmar jag sett på bärbara är oftast riktigt trevliga och ett steg uppåt jämfört med vanliga lcd-skärmar, så jag välkomnar att få se sådana till stationära datorer också.

Permalänk
Medlem

Nu har jag sett den fulaste foten i alla fall.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Kan de inte sluta använda sina sjuka inflationsnummer på kontrast nån gång? 2miljoner:1....Med en riktigt bra skärm i perfekt omgivning (Kolsvart m.m.) Får man 400:1 om man har tur. En vanlig LCD skärm ligger på runt 250:1 i perfekt omgivning i realiteten men ändå använder de dessa fantasisiffror som har lika mycket med verkligheten att göra som en datorhögtalare för 19kr på 2000 (låtsas)Watt

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNi
LED-generationen kommer i alla fall jag att hoppa över. Jag sitter på min LCD tills dess att OLED har släppts fullt ut.

Fast det är inte riktigt samma sak med "LED-skärm" och "LED-belyst". Det är fortfarande LCD. Jag upptäckte till mitt förtret att LED-belysta skärmar (i stället för CCFL) många gånger kallas för "LED-skärmar" vilket ju är skandalöst dålig marknadsföring. Som att kalla CCFL-belysta skärmar för "CCFL-skärmar".

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig köpa en skärm med TN-panel men det är i alla fall väldigt goda nyheter att det går att tillverka LED-LCD skärmar med hög kontrast till riktigt konkurenskraftiga priser. Släng i en IPS panel och gör en ny design så köper jag direkt.

MBY: Word, tyvär fungerar den marknadsföringen. Jag har sett flera personer på MinHemBio som frågar om Samsungs revolutionerande nya LED-TV'n

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

Den vill jag ha =O dags för uppgradering snart... Och ja foten var ful men det är ju bara att hänga upp den på väggen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Fast det är inte riktigt samma sak med "LED-skärm" och "LED-belyst". Det är fortfarande LCD. Jag upptäckte till mitt förtret att LED-belysta skärmar (i stället för CCFL) många gånger kallas för "LED-skärmar" vilket ju är skandalöst dålig marknadsföring. Som att kalla CCFL-belysta skärmar för "CCFL-skärmar".

Jasså? ja jag hade ingen aning om det. Egentligen spelar det inte mig någon roll då det fortfarande är OLED som är det enda intressanta för mig

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson