Windows 7 RTM klar i juli

Permalänk
Melding Plague

Windows 7 RTM klar i juli

Engadget, Neowin och Techconnect är några av de bloggar som rapporterar att Windows 7 RTM (Release to Manufacturing) är klar redan denna månad.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan man inte lägga Release date lite tidigare då? Det är klart i juli och lanseras i oktober, tre månader senare?

Permalänk
Medlem

de står RTM på mitt Windows Seven... Ver.7232

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iprenen
Kan man inte lägga Release date lite tidigare då? Det är klart i juli och lanseras i oktober, tre månader senare?

Tre månader mellan RTM och GA tycker jag verkar rimligt. Dock kan man ju altids ladda ner från MSDN/Technet ifrån July 13th. Har du ingen Technet subscription ger Microsoft för närvarande 40% rabatt om man anger TNSUMMER09 under köp - mycket prisvärt mao.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk

Skaffa Ubuntu istället.

Permalänk
Medlem

intressant ant3 ja kör samma men det står inte rtm på den men däremot så finns det nyare versioner som där rc nycklarna inte funkar längre dessa är däremot väldigt nära rtm

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gislemark
Skaffa Ubuntu istället.

Klara mig utan det gisslet på min burk, men tack ändå. Var och en till sitt.

Någon som hört om man kan uppgradera sin RC till full version eller ej vid release?

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gislemark
Skaffa Ubuntu istället.

de flesta reder inte ut ubuntu när det kommer till spelandet! o då inte punkbuster funkar tillfredställande så går det bort!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Klara mig utan det gisslet på min burk, men tack ändå. Var och en till sitt.

Någon som hört om man kan uppgradera sin RC till full version eller ej vid release?

Läste någon stans att man måste tyvärr installera om, men dock inte säkert.

Permalänk
Medlem

Jag hörde nått om att usb3 inte stödjs än i windows 7, kommer nog i sp1 eller 2, tycker dom ska vänta lite till med att släppa 7:an

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trinitas
Jag hörde nått om att usb3 inte stödjs än i windows 7, kommer nog i sp1 eller 2, tycker dom ska vänta lite till med att släppa 7:an

nja, vill nog ha W7 så fort som möjligt, så man kan slopa Vista någongång snart

Permalänk
Medlem

STEVE BALLMEEEEEEEEEER! han är bara för grym!! :D:D:D

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Hahahahah xD
http://www.youtube.com/watch?v=nKTnQYScpyk

Han verkar då full med energi xD

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeddan
Han verkar då full med energi xD

Jodå, det finns många fler exempel på när Steve Ballmer beter sig "underligt" eller vad man nu ska säga...

Steve Ballmer säljer Windows 1.0:
http://www.youtube.com/watch?v=tGvHNNOLnCk

Remix på ovanstående:
http://www.youtube.com/watch?v=LyoE019Nlvk

On-topic:
Windows 7 ser ut att bli intressant, men jag kör vidare med Vista tillsvidare för det fungerar faktiskt riktigt bra för mig.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

den där tremånadersperioden ska täcka rätt mycket. Skivorna ska tryckas och skickas till butikerna. Supportpersonal ska utbildas lite till höger och vänster samt att seriösa leverantörer testar och justerar sina bios och drivers. Alltihopa tar helt enkelt en del tid att fixa

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

gött mos

Permalänk
Medlem

Windows 7 RTM (Read The Manual) tänkte jag på en gång Saknas ett F för att bli RTFM, men jag förmodar att dom måste tänka på språket.

Permalänk
Permalänk

Jag kör på Windows XP i nuläget, hur mycket kostar det att byta upp sig till Windows 7 när det väl kommer ut?

Det finns SÅ mycket information om Windows 7 som ligger online så det är svårt att hitta just det man söker, jag har tänkt att pröva på Windows 7, är det som de flesta säger giltigt ända tills juni 2010, RC versionen? Det låter ju bra om man kan ha Windows 7 ett år framåt helt kostnadsfritt, och sedan köpa det.

Permalänk
Medlem

http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx

You don't need to rush to get the RC. The RC will be available at least through July 2009 and we're not limiting the number of product keys, so you have plenty of time.

The RC will expire on June 1, 2010. Starting on March 1, 2010, your PC will begin shutting down every two hours. Windows will notify you two weeks before the bi-hourly shutdowns start. To avoid interruption, you'll need to install a non-expired version of Windows before March 1, 2010. You'll also need to install the programs and data that you want to use.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Som tidigare.. Gött mos!.

Duktigt jobbat Microsoft:) Ska la byta till det när det kommer ut eller installera Win 7 RC på laptopen när jag kommer hem imorgon... eller nja den 8de får det bli:p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlsuffix
Jag kör på Windows XP i nuläget, hur mycket kostar det att byta upp sig till Windows 7 när det väl kommer ut?

Det finns SÅ mycket information om Windows 7 som ligger online så det är svårt att hitta just det man söker, jag har tänkt att pröva på Windows 7, är det som de flesta säger giltigt ända tills juni 2010, RC versionen? Det låter ju bra om man kan ha Windows 7 ett år framåt helt kostnadsfritt, och sedan köpa det.

Sant men då får du stå ut med buggar samt utan uppdateringar i ett helt år.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Jag kanske köper det tidigare då.. men hur mycket kostar det att uppgradera sig från xp till W 7?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlsuffix
Jag kanske köper det tidigare då.. men hur mycket kostar det att uppgradera sig från xp till W 7?

det går inte att gå från xp direkt till vista. man måste köpa den fulla version eftersom microsoft har bestämt att windows 7 är en helt ny produkt.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

http://www.sweclockers.com/nyhet/9554-windows_7_prissatt/

Den som uppgraderar från Windows XP eller Vista kan dock komma billigare undan.
Hittade det nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Sant men då får du stå ut med buggar samt utan uppdateringar i ett helt år.

Mjae, om man kör RC:n så kan man aktivera sin version av Windows 7 vilket gör att Windows Update fungerar. Dvs man behöver inte stå ut med (nämnvärt) med buggar under tiden.

Vilket gör att man kan köra med Windows 7 gratis fram till juli nästa år, dock med den featuren att Windows kommer att börja stängas av varannan timme efter mars, men då är det också läge att köpa operativsystemet istället.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
det går inte att gå från xp direkt till vista. man måste köpa den fulla version eftersom microsoft har bestämt att windows 7 är en helt ny produkt.

Nej, pga folks gnäll om att MS har med IE och den efterföljande EU-åtgärden, går det inte att uppgradera. Bor du utanför EU går det strålande att uppgradera från en annan windows-version.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

Så om man installerar Windows 7 RC nu så är det bara att aktivera sitt windows då det kommer ut , så man slipper formatera allting osv?

Detta låter ju riktigt bra, kan ju installera Windows 7 nu och köra på det tills det kommer ut då jag köper det!

#Edit
Hur gör jag med mina XP-32bits program som jag har installerade på min burk nu? Har ungefär 20-30 program och spel installerat på denna burken, blir det något problem att installera dem på Windows 7 32-bits RC'n ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trinitas
Jag hörde nått om att usb3 inte stödjs än i windows 7, kommer nog i sp1 eller 2, tycker dom ska vänta lite till med att släppa 7:an

Vilka enheter har du köpt som stödjer USB 3.0 som du inte kan använda idag?