Fel på mitt 8600 gt kort?

Permalänk
Medlem

Fel på mitt 8600 gt kort?

Hej!

Ja skulle behöva lite hjälp, någon ting verkar fel på mitt grafik kort,
När ja spelar Quake live även testat Wow så blir det konstiga gröna rutor över hela bilden.

Jag har testat att ominstallera Xp och laddat hem nyaste drivrutinerna men inget hjälpte.

Någon som har något tipps?

Så här trevligt ser det ut

Tack på förhand //Tiimey

Permalänk
Medlem

Överklockat? Blir det bara så när du spelar dom spelen?

Permalänk
Medlem

Varken grafik kortet eller något annat i datorn är överklockat.

Datorn funkar utmärkt annars, kan kolla på film och surfa helt utan problem.

Men när jag ska spela, dock bara testat dessa 2 spel men båda har sett exakt likadana ut.

Riktigt skumt.

Permalänk
Medlem

Det är ett fel på en minnesmodul på ditt grafikkort. i 2D syns ingen eftersom det inte behöver addressera minnet, men så fort du slår igång något som kör 3D kan felet uppstå. det går ej att fixa så ställ in dig på att köpa nytt grafikkort

Visa signatur

http://rec.elmor.se/review.php?user=airtec

Chassi Corsair Obsidian 700D| Nätaggregat Corsair AX850W | GPU Asrock RX 7900 XTX | Moderkort NZXT N5 z690| RAM 64GB Corsair DDR4 3200MHz| CPU i7 13700K | System WD Black SN850 M.2 500GB Lagring Kingston N1 M.2 2TB x2

Permalänk
Medlem

Klocka upp eller ner kortet så kan det lösa sig. Eller kör OGL istället för DX eller tvärtom, Då bägge spelen lär stödja Open-GL

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Avstängd

gör RMA på kortet om garanti finns om inte så släng det o köp nytt

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Går det inte att laga det i ugnen?

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1421792

Ifall det verkligen är grafikkortet som är trasigt så har du inget att förlora.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk

Minnet som är bränt, du har ingen annan nytta av ditt kort nu än bokstöd

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Tänkte man skulle försöka sig på det där i ugnen ?

Men det kanske inte är någon ide om det är minnes kretsarna som är trasiga?
Ugnen hjälper vell bara mot dåliga lödningar?

Tacksam för alla svar !

Permalänk

jag har själv 8600 gt och mitt är ddr2 jag vet inte vad du har för minnen, men jag kan iaf inte klocka över 519mhz utan att det börjar flimmra och frysa.
Det märktes inte i windows, men i spel så testa att klocka ner det och se vad som händer.

Permalänk
Medlem

Vilket program ska man använda sig av då ifall jag skulle vilja klocka ner mitt grafik kort ?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, dock så räkte det inte att klocka ner eller byta mellan OGL och DX.

Kast med litet grafik kort från balkongen Kan vara en lämplig lek.

Varför inte ta hela burken när man håller på

Permalänk

Hände samma sak för mitt 8600gt, skickade en screenie till dustin support och de bad mig att skicka in kortet, så fick jag ett nytt på garantin

Permalänk
Medlem

Okej .. nää jag köpte mitt på Datorbutiken innan de gick i KK (eller vad som hände) plus att garantin gick ut för nån vecka sen.

Någon som har nått bra tipps på ett grafik kort under 1000lappen.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Bara en still undran ifall kortet inte skulle kunna extraknäcka som physx-kort? Jag har ingen koll om minneskretsarna skulle ställa till med problem där, kan säkerligen någon mer insatt svara på... eller bara testa vetja.

Permalänk

Vad har du för system i övrigt? Främst processor, moderkort och nätaggregat. Kanske även skulle köpa lite mer ram-minne när du ändå håller på?:P (om du har lite)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av decee
Bara en still undran ifall kortet inte skulle kunna extraknäcka som physx-kort? Jag har ingen koll om minneskretsarna skulle ställa till med problem där, kan säkerligen någon mer insatt svara på... eller bara testa vetja.

Det vet jag faktiskt inte. Om TS har SLI-mobo kanske han skulle kunna pröva.:P

Permalänk
Medlem

Jag har en Intel 2.66 Dual core med 2x Twinmos 5300 512mb minnen, Thermaltake 550w nät agg. Någon 250gig sata disk

Moderkortet har dubbla PCI-e platser (ECS 945P-A)

Ingen värsting men

Permalänk
Medlem

Skaffa kortet johan9360 rekomenderade. Passa på att sätta in mer ram minne

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nord_93
Skaffa kortet johan9360 rekomenderade. Passa på att sätta in mer ram minne

Vill man ha ett kort som är 40-50% bättre för 400kr mer (och det vill man!), är det här bra:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=483938

Permalänk
Medlem

Tänk på att det kortet inte är bra i sli eftersom ett av korten kommer blåsa varm luft på det andra kortet.

Permalänk
Medlem

Okej hehe .. många bra tipps !

Måste fråga även fast ja nästan är säker, visst kan man inte ha olika märken på minnena ?

Tex jag har 2st Twinmos pc2-5300 512mb och köper 2st Kingston pc2-5300 512???

Tänkte fråga nu när jag endå har så många experter här

EDIT. Såg att minnena var billigare än kaffe bröd så man kan lika gärna kasta mina gamla

Permalänk

Har själv ett 8600gt kort grym lätt att överhetta kör med öppetskal+bordfsfläkt och det ligger på minst 60 i idle och jag får liknande problem i spel som BF2
så mina rekomendationer är ett nytt Grafikkort

Visa signatur

Gaming-riggen: AMD Phenom II x4 940 @ 3.7ghz | M4A78-E | XFX Ati Radeon HD 4890 | 4 Gig Corsair | Corsair HX750W
Reserv-riggen: P4 @ 3gHz | 2Gig ram | 8600gt 512mb | 350 watts No-name agg
We are the Knights who say: Ekki Ekki Ekki Ptang Zurooboin!

Permalänk
Medlem

8600gt är inget man hänger i granen, men det funkar väll att spela med om man överklockar