Asus GeForce 9400GT 512MB Silent Phys, funka på min dator?

Permalänk

Asus GeForce 9400GT 512MB Silent Phys, funka på min dator?

Tja ! jag tänkte bara fråga lite om : Asus GeForce 9400GT 512MB Silent Phys, om det kommer funka på min dator?

jag har ett nätaggregat på 300 w.

Just nu har jag nividia 8500 gt 512 mb.

och vad beter: "Silent, phys" ?

Jag kan inte så mkt om datorer och grafikkort så, lite beskrivning om vad det betyder vore bra

*http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=434390

Tack på förhand !

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk

fläktlöst och gllömt X'et på slutet som i Physx

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
fläktlöst och gllömt X'et på slutet som i Physx

okej.. tack så mkt. men kommer det passa på min dator då? .. med mitt 300 w ?

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

9400GT drar väldigt lite ström, kanske t.o.m. mindre än 8500GT som du har nu eftersom det är nyare. Så det ska inte vara något problem.

Men vad är anledningen till att du vill byta till ett 9400GT? För spelprestanda så är ju 9400GT inte särskilt mycket bättre jämfört med 8500GT, och nyare spel kommer att vara i princip ospelbara. Så om det är spelprestanda du är ute efter så rekommenderar jag dig att köpa ett HD4670 istället. Det kostar 200 kr mer, men presterar för det mesta ungefär 4 gånger så bra som 9400GT. Kolla t.ex. på denna recension.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perost
9400GT drar väldigt lite ström, kanske t.o.m. mindre än 8500GT som du har nu eftersom det är nyare. Så det ska inte vara något problem.

Men vad är anledningen till att du vill byta till ett 9400GT? För spelprestanda så är ju 9400GT inte särskilt mycket bättre jämfört med 8500GT, och nyare spel kommer att vara i princip ospelbara. Så om det är spelprestanda du är ute efter så rekommenderar jag dig att köpa ett HD4670 istället. Det kostar 200 kr mer, men presterar för det mesta ungefär 4 gånger så bra som 9400GT. Kolla t.ex. på denna recension.

Okej.. Nej alltså det enda jag inte vill, det är att byta mitt nätaggregat ! det vill jag inte göra ! har verken råd eller tid ..

Men då undrar jag, mitt nätaggregat är 300w..

Klarar mitt nätaggregat HD4670 då? .. 200 kr mer är ju inget ! bara jag slipper byta ut mitt nätaggregat liksom !

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

I recensionen jag länkade så tar de också upp strömförbrukningen (här). Ett HD4670 drar några watt mer än 8500GT och 9400GT gör, men det är inte mycket. Totalt så drog deras dator 164W som mest, med ett HD4670 och en överklockad E8400 CPU. Nu vet jag inte vad du har för övriga komponenter i din dator, men det är nog ganska säkert att anta att du har mindre strömkrävande komponenter än de använde i recensionen. Så 300W bör inte vara något problem till ett HD4670.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perost
I recensionen jag länkade så tar de också upp strömförbrukningen (här). Ett HD4670 drar några watt mer än 8500GT och 9400GT gör, men det är inte mycket. Totalt så drog deras dator 164W som mest, med ett HD4670 och en överklockad E8400 CPU. Nu vet jag inte vad du har för övriga komponenter i din dator, men det är nog ganska säkert att anta att du har mindre strömkrävande komponenter än de använde i recensionen. Så 300W bör inte vara något problem till ett HD4670.

okej..
Jag har Amd Phenom 3x 2,1ghz, 3 gb ram minne, 500 gb hårdisk.,

har ett nettle 3 moderkort. http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01357175...

Måste ha ett kort som är bättre än det jag har just nu.. Hjälp !;)

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Ok, men kör på ett HD4670 i så fall. Det ska inte vara något problem med ditt nätagg, och HD4670 sopar ju mattan med ditt nuvarande grafikkort (8500GT finns för övrigt med i recensionen jag länkade, så det är bara att jämföra).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perost
Ok, men kör på ett HD4670 i så fall. Det ska inte vara något problem med ditt nätagg, och HD4670 sopar ju mattan med ditt nuvarande grafikkort (8500GT finns för övrigt med i recensionen jag länkade, så det är bara att jämföra).

okej, då ska ja ta o köpa ett 4670 isf;)
Ja hehe precis
tack för all hjälp, otroligt schysst av dig !;)

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5