Permalänk

xfx radeon hd4870 x2 2gb

Har en liten fråga som jag skulle vara tacksam att få svar på.

Jag funderar på köpa nytt grafik kort

https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/xfx-radeon-hd...

Och jag undrar vad folk tycker om det, har en AMD phenom 9950 quad core processor, funkar dom bra ihop.

Har just nu nvidia geforce 9800 gtx och vart nöjd men hoppas få lite skillnader nu.

Går det på nått sätt att koppla ihop kortena så man får mer prestanda för byggde datorn förra året och vill inte ha ett kort liggande.

Permalänk
Medlem

Skillnad kommer det att bli.. men du kan inte få bägge korten att arbeta ihop..
ATI kör Crossfire och Nvida kör sli.. bara o sälja ditt gamla nvida kort..

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk

Jag misstänkte att det inte funka att koppla ihop dom men man hoppades ändå.

Permalänk
Keeper of Traditions

Jag har för mig att man kan använda ATI kortet som "primärt" kort, men sen använda Nvidia kortet till att endast göra fysikberäkningar (PhysX).

Ta inte detta på allt för stort allvar nu Jag kommer inte ihåg vart jag läste det, men det kan ju vara en intressant lösning

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Jag har för mig att man kan använda ATI kortet som "primärt" kort, men sen använda Nvidia kortet till att endast göra fysikberäkningar (PhysX).

Ta inte detta på allt för stort allvar nu Jag kommer inte ihåg vart jag läste det, men det kan ju vara en intressant lösning

Går bara om "Primärkortet" även är ett Nvidia kort. Du kan aldrig få kort från olika tillverkare att jobba tillsammans på något sätt över huvud taget, åtminstone inte under Vista.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.