Inno3D gör Geforce GTS 250 med Arctic Cooling

Permalänk
Melding Plague

Inno3D gör Geforce GTS 250 med Arctic Cooling

Grafikkortstillverkaren Inno3D satsar vidare på märkeskylare med Ichill Geforce GTS 250.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hur högt låter egentligen den fläkten? mkt?

Permalänk

Hur lyckas ni alltid komma med en nyhet precis på klockslaget ?

Permalänk
Medlem

Det ser ju snyggt ut ivf, men måste vara jävligt billigt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Hur högt låter egentligen den fläkten? mkt?

På low = 7V så är den väldigt tyst, men 12V är första väderkvarnen... egentligen skulle jag vilja ha ett till läge därimellan, typ 9,5V...

Permalänk

Görs det fortfarande grafikkort med grön PCB?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
På low = 7V så är den väldigt tyst, men 12V är första väderkvarnen... egentligen skulle jag vilja ha ett till läge därimellan, typ 9,5V...

Min Twin turbo låter fan vid 7v likaså, först vid 5V den börjar bli tyst.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Min Twin turbo låter fan vid 7v likaså, först vid 5V den börjar bli tyst.

Intressant.. Min är i princip ljudlös vid 12V (inte riktigt, men jävligt bra nära), men jag har å andra sidan ett rätt väl dämpat chassie också..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Intressant.. Min är i princip ljudlös vid 12V (inte riktigt, men jävligt bra nära), men jag har å andra sidan ett rätt väl dämpat chassie också..

Likaså här, kan höra den på flera meters håll på 12V likväl. Ska väl dock sägas att min dator är ganska tyst och att de flesta saker i en normal dator säkerligen överöstar Twin turbon annars.

EDIT: 2k rpm ens för 80mm kan inte kallas tyst direkt. Ner med dem till ~800 så är det mer acceptabelt.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

min Accelero Extreme 4870x2 som har 3 st av dessa fläktar är helt tyst vid 40% fläkthastighet som jag kör ligger just nu i 37c på gpu1 och 38c på gpu2