Datorbutiker med Fyndavdelning?

Permalänk
Medlem

Datorbutiker med Fyndavdelning?

Finns det fler bra datorbutiker som säljer demo-ex etc till reducerat pris likt Komplett's fyndavdelning?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Inet har ju sin lagerrensnings-lista, men det gäller bara i butiken på Ringön. Dvs inte postorder.

Permalänk
Medlem

kompletts fyndavdelning har jag aldrig fattat, oftast väldigt dyrt om man jämfört med deras nypriser..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ant2000
Inet har ju sin lagerrensnings-lista, men det gäller bara i butiken på Ringön. Dvs inte postorder.

Då hjälper det mej inte särskilt mkt eftersom jag bor i skåne, tack ändå.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
kompletts fyndavdelning har jag aldrig fattat, oftast väldigt dyrt om man jämfört med deras nypriser..

Jo, jag har tom mailat och "klagat" på att de säljer tex geforce 7-serien till skyhöga priser (dyrare än high-end kort :S), men en del saker säljs till väldigt bra priser, tex så hittade jag ett par hårddiskar som såldes för 1kr/gb eller mindre.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
men en del saker säljs till väldigt bra priser, tex så hittade jag ett par hårddiskar som såldes för 1kr/gb eller mindre.

Det gör ju dom flesta hårddiskarna?

Permalänk
Medlem

Webhallen en fyndavdelning http://www.webhallen.com/list.php?avd=3&konsol=13&genre=2150 har själv köpt ett moderkort där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan
Det gör ju dom flesta hårddiskarna?

Tycker du att de flesta hårddiskar säljs för 1kr/gb eller mindre? Du hittar inga hårddiskar av mindre sort för såna priser (-320gb).
Filtrerade en sökning på prisjakt, av 295 produkter så hade 56st 0-1kr/gb men jag misstänker att minst hälften av de diskarna är registrerade till de priserna av skitaffärer som antingen inte levererar(läs: scam) eller så tar det en bara jäkla tid, och kollar man längre ner på butikslistan för de produkterna så säljer de pålitliga affärerna diskarna för över 1kr/gb.

Så nej, de flesta hårddiskar säljs inte för 1kr/gb som du verkar tro.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Netonnet.se har också fyndavdelningar.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlayphir
Netonnet.se har också fyndavdelningar.

Tackar!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Historys Strongest Disciple Kenichi!
Återkommer med svar efter att jag kollat runt lite!

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lindbergski
Historys Strongest Disciple Kenichi!
Återkommer med svar efter att jag kollat runt lite!

Kenichi pwnar!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Tycker du att de flesta hårddiskar säljs för 1kr/gb eller mindre? Du hittar inga hårddiskar av mindre sort för såna priser (-320gb).
Filtrerade en sökning på prisjakt, av 295 produkter så hade 56st 0-1kr/gb men jag misstänker att minst hälften av de diskarna är registrerade till de priserna av skitaffärer som antingen inte levererar(läs: scam) eller så tar det en bara jäkla tid, och kollar man längre ner på butikslistan för de produkterna så säljer de pålitliga affärerna diskarna för över 1kr/gb.

Så nej, de flesta hårddiskar säljs inte för 1kr/gb som du verkar tro.

Nja, köpte en 1TB disk för 799kr på Dustinhome = WD Caviar Green 1TB SATA/300 32MB

Nu är ju det inte exakt 1000GB utan mer som 930GB, dock under 1kr/GB

Fast nu vet jag inte om dustin räknas som pålitlig (jag gör det)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Nja, köpte en 1TB disk för 799kr på Dustinhome = WD Caviar Green 1TB SATA/300 32MB

Nu är ju det inte exakt 1000GB utan mer som 930GB, dock under 1kr/GB

Fast nu vet jag inte om dustin räknas som pålitlig (jag gör det)

Mjo, du har rätt i att mängden data i själva verket inte räknad i 1024 utan 1000 och således blir mindre än man kanske räknat med, jag brukar ändå räkna pris/gb i utsatta lagringsmängden.

Klart att det finns diskar för under 1kr/gb, men det är långt ifrån så att de flesta är så billiga.

Dustin räknas väl som en bra och pålitlig affär? (har dock aldrig handlat där själv)

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Mjo, du har rätt i att mängden data i själva verket inte räknad i 1024 utan 1000 och således blir mindre än man kanske räknat med, jag brukar ändå räkna pris/gb i utsatta lagringsmängden.

Klart att det finns diskar för under 1kr/gb, men det är långt ifrån så att de flesta är så billiga.

Dustin räknas väl som en bra och pålitlig affär? (har dock aldrig handlat där själv)

Ja, de är ju ingen källarfirma precis.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Tycker du att de flesta hårddiskar säljs för 1kr/gb eller mindre? Du hittar inga hårddiskar av mindre sort för såna priser (-320gb).
Filtrerade en sökning på prisjakt, av 295 produkter så hade 56st 0-1kr/gb men jag misstänker att minst hälften av de diskarna är registrerade till de priserna av skitaffärer som antingen inte levererar(läs: scam) eller så tar det en bara jäkla tid, och kollar man längre ner på butikslistan för de produkterna så säljer de pålitliga affärerna diskarna för över 1kr/gb.

Så nej, de flesta hårddiskar säljs inte för 1kr/gb som du verkar tro.

många Hårddiskar ligger under 1kr/gb

kolla länken

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=358#rparams=k=s39414216

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Fan det här var ju ett riktigt kap!:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=97617

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Fan det här var ju ett riktigt kap!:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=97617

Hur tänker dom där egentligen?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
många Hårddiskar ligger under 1kr/gb

kolla länken

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=358#rparams=k=s39414216

Jo jag har checkat där, men har du kollat vilka det är som har lagt upp de priserna, det är inte alltid som inet, komplett o co har samma priser som scamaffärerna.

Sen så tycker ju inte jag att 56 av 295 är en särskilt hög andel, det är inte ens 20%

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Fan det här var ju ett riktigt kap!:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=97617

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
Hur tänker dom där egentligen?

Hehe det måste ju vara "The Deal of the Century"

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

De flesta hårddiskar (7200rpm) på mer än 640gb kostar mindre än 1kr.
De som är mindre än 640gb kostar kanske lite mer per Gb men det är ju ganska logiskt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
De flesta hårddiskar (7200rpm) på mer än 640gb kostar mindre än 1kr.
De som är mindre än 640gb kostar kanske lite mer per Gb men det är ju ganska logiskt!

Jo, det har du nog rätt i!

Gud, vad mkt hårddisksnack det blev, får väl ta på mej skulden för det.

Tråden handlade ju egentligen om tips på affärer som har fyndavdelningar, hittills så har jag fått till svars att följande affärer har någon form av lagerrensning/fyndavdelning:
* Inet på Ringön
* Webhallen
* Komplett
* Netonnet

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori