Final i SweClockers Gadget-tävling

Permalänk
Melding Plague

Final i SweClockers Gadget-tävling

Nu är det dags att avgöra vilken medlem som skapat den allra bästa Gadgeten för Vista Sidebar. Tre finalister tävlar om grafikkortet Radeon HD 4850.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Verkar bara vara den nedersta som är lätt att läsa av t.ex nyheter, då den har uppdelat dem med streck, de andra verkar flyta ihop lätt och svåra att läsa.

Ska testa lite

Permalänk
Medlem

Alla var charmerande på sitt egna sätt, grymt att det finns Swec Gadgets nu

Permalänk
Hedersmedlem

riktigt snygga och bra allihopa, favoriten blev Recover's som hade allt jag behövde. Enda jag saknade var ett sätt att markera alla som lästa.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Avstängd

Grattis Och tack!

EDIT@

Helt sjukt dåligt att man inte blir påmind av citering som sker via "kryssrutan"

Permalänk
Medlem

I Recovers gadget så får jag ett felmeddelande som säger "Ett objekt förväntas" på rad 9 i Settings.html (funktionen i onchange).

Synd att jag aldrig hann få färdigt min specialfunktion, tänkte försöka fixa en funktion som läser av ifall man har något nytt PM, eller om någon svarat i en oläst tråd. Fast jag hittade inte något bra sätt att logga in snabbt nog, och min gadget var inte så bra i övrigt heller

Permalänk
Medlem

Jag har sidebar till XP och för att få gadgets till vista att fungera har det alltid räckt med att öppna .gadget filen och packa upp innehållet i gadget mappen.

Nu funkar inte detta med dessa gagdets, någon som har en aning om vad jag gör fel?

Permalänk
Inaktiv

Gillar, Azoapes gadget bäst, snygg, inte alls svårt att läsa texten.

Permalänk
Medlem

Inte för att vara sån men använder folk verkligen gadgets? Efter UAC är detta det första som jag stänger av i Vista. Snygga och bra designade var de dock.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

I like Recover!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTL
Inte för att vara sån men använder folk verkligen gadgets? Efter UAC är detta det första som jag stänger av i Vista. Snygga och bra designade var de dock.

Samma här..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Jag har sidebar till XP och för att få gadgets till vista att fungera har det alltid räckt med att öppna .gadget filen och packa upp innehållet i gadget mappen.

Nu funkar inte detta med dessa gagdets, någon som har en aning om vad jag gör fel?

??? Kan du förklara vad du menar? Det finns en Vista sidebar gadget med alla svenska radiokanaler som jag skulle vilja kunna köra i XP. Vad meanr du med "har sidebar till XP" - vilken sidebar då? Och hur packar man upp en .gadget-fil?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
I like Recover!

+1

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTL
Inte för att vara sån men använder folk verkligen gadgets? Efter UAC är detta det första som jag stänger av i Vista. Snygga och bra designade var de dock.

Yep, stänger av det direkt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

jag hade vela se en gadget som visar info om cpu och grafikkort såsom cpu-z och gpu-z gör, hade varit grymt, jag själv använder inte rss flöden
men snygga va då dessa iaf!!

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pjuppi
jag hade vela se en gadget som visar info om cpu och grafikkort såsom cpu-z och gpu-z gör, hade varit grymt, jag själv använder inte rss flöden
men snygga va då dessa iaf!!

rekommenderar dessa

Multimeter gadget
http://thehobbylounge.com/forum/index.php?topic=5267.0

Everest gadget (kräver Lavalys everest)
http://thehobbylounge.com/forum/index.php?board=46.0

HWinfo (kräver HW info från CPUID
http://thehobbylounge.com/forum/index.php?topic=4273.0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterhjalmarsson
??? Kan du förklara vad du menar? Det finns en Vista sidebar gadget med alla svenska radiokanaler som jag skulle vilja kunna köra i XP. Vad meanr du med "har sidebar till XP" - vilken sidebar då? Och hur packar man upp en .gadget-fil?

Använder http://lifehacker.com/5089081/install-the-windows-vista-sideb...

Du packar upp en .gadget fil med winrar

EDIT: Fått det att fungera nu, lite irriterande att det är scroll på Recovery och att det öppnas i någon random webbläsare jag inte riktigt förstår mig på.

Permalänk
Medlem
Citat:

EDIT: Fått det att fungera nu, lite irriterande att det är scroll på Recovery och att det öppnas i någon random webbläsare jag inte riktigt förstår mig på.

Det öppnas i webbläsaren du har ställt in som default. Om du menar då du läser nyheten i gadgeten så är det Internet Explorer, men utan menyer och sånt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReCover
Det öppnas i webbläsaren du har ställt in som default. Om du menar då du läser nyheten i gadgeten så är det Internet Explorer, men utan menyer och sånt.

Jo får fram det fönstret på allt förutom "Forum" då öppnas en liten webbläsare i gadgeten.

Sen hur ändrar man height på hela gadgeten så det är rundade hörn både uppe och nere?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTL
Inte för att vara sån men använder folk verkligen gadgets? Efter UAC är detta det första som jag stänger av i Vista. Snygga och bra designade var de dock.

tru dat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Jo får fram det fönstret på allt förutom "Forum" då öppnas en liten webbläsare i gadgeten.

Sen hur ändrar man height på hela gadgeten så det är rundade hörn både uppe och nere?

Ops, det verkar som jag gjorde en liten miss i koden där. På inlägg där det inte finns någon beskrivning i själva xml-filen (som med forum och marknad) så blir det automatiskt iframe, trots att man valt "Alltid webbläsare" i inställningarna. Jag har fixat det till nästa version.

Det går inte att ändra höjden om man inte vill gå in i koden och ändra lite där. Det verkar som de flesta vill att gadgeten ska vara liten tills man undockar den från sidebaren, och det är nåt jag kan fixa till nästa version.

Permalänk
Medlem

Inte för att vara troll, men hade det inte varit bättre att göra en tävling för Windows 7 sidebar?

Hur som... snygga designer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReCover
Ops, det verkar som jag gjorde en liten miss i koden där. På inlägg där det inte finns någon beskrivning i själva xml-filen (som med forum och marknad) så blir det automatiskt iframe, trots att man valt "Alltid webbläsare" i inställningarna. Jag har fixat det till nästa version.

Det går inte att ändra höjden om man inte vill gå in i koden och ändra lite där. Det verkar som de flesta vill att gadgeten ska vara liten tills man undockar den från sidebaren, och det är nåt jag kan fixa till nästa version.

Let me know när den kommer

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darky
Inte för att vara troll, men hade det inte varit bättre att göra en tävling för Windows 7 sidebar?

Hur som... snygga designer

de funkar lika bra i W7 som i Vista

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?